Brake failure, ABS failure....

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
9si3olmonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Marras 22, 2003 11:37

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja 9si3olmonen »

Ilmoittaudun mukaan jengiin. Tänään tuli ko. varoitukset ensimmäisen kerran autoon, noin 45km ajon jälkeen töistä. Auto mallia vuosimallia 2009 (10/2008 käyttöönotettu) ja kilometrejä 70tkm.

Kannattaako siis mennä vikakoodien lukuun vai vaatia suoraan jotain päivitystä vai seurailla tilannetta?
Saab 9-3 SS Tids A -09
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja -pete »

9si3olmonen kirjoitti:Kannattaako siis mennä vikakoodien lukuun vai vaatia suoraan jotain päivitystä vai seurailla tilannetta?
Jos herjat katosivat buuttaamalla, niin itse en lähtisi maksamaan muutamaa kymppiä siitä, että sulle kerrotaan vian olevan "ESP-ohjausyksikön sisäinen virhe".

Tämän aamuiset herjat itsellä jättivät uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen kuitenkin näyttöön "keltaisen helikopterin", eli moottorin varoitusvalon. Töiden jälkeen piti pysähtyä parissa paikassa ja kolmannella käynnistyskerralla viimeinenkin valo vihdoin sammui.

Päivitystä en lähtisi hakemaan, koska kalle37 sai päivityksellä koko boksin toimimattomaksi. Toisaalta tietysti, jos sellaisella päivityksellä saa kokonaan uuden boksin ilmaiseksi, niin sitten :wink:
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Korjataan nyt vähän.
Jmaattalla meni esp boxi päivityksellä pimeäksi.
Josta syystä hän sai uuden boxin.

Minulla päivitys onnistui, mutta ei auttanut.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
aatovua
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2009 10:53
Paikkakunta: vantaa

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja aatovua »

Tänään tuli tämän talven ekat herjat. Matkalla oli pahimmillaan -29`C
Viime talvena tuli muutaman kerran pakkasilla. Vai ettei oikein mitään kannata asialle tehdä. Aika noloa talviautoilua ajella joulukuusi mittarissa :oops: :saab: (ja hermoilla valoista)
sc 1.8t -o6
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kyllä sille voi tehdä, jos maksaa 1100€ + asennus.
Sillä ilmeisesti asia tulee kuntoon
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
MvL
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Helmi 19, 2011 15:50

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja MvL »

Ilmottaudun tämän vikalistan jatkoksi.

9-3 SC 1.8t 11/2005 130000km.

Ensimmäisen kerran ilmoitukset tulivat SIDiin jouluaattona. Nyt niitä on tullut alkuvuodesta useita, kun lämpötila on laskenut alle -20C. Useimmiten vähän liikkeellelähdön jälkeen tai liikennevaloihin pysähtyessä, joskus kesken ajonkin. Homman on saanut kuitattua uudelleen käynnistämällä. Ajan tätä kolmatta Saabiani nyt toista talvea. Vuosi sitten ei tällaista ilmennyt, vaikka silloinkin oli muutama kova pakkaspäivä.

Eilen tuli sitten ensi kertaa helikopterivalo, joka ei kuittautunut ainakaan parilla ensimmäisellä käynnistyksellä. Alkoi hiukan huolestuttaa, kun pitäisi maanataina lähteä ajelemaan kovempia pakkasia kohti hiihtoloman viettoon. Olin hyvilläni, kun löysin tämän viestiketjun ja huomasin, että en ole tämän asian kanssa yksin.

Olen samaa mieltä monien kirjoittajien kanssa siitä, että ei tämä softaa lataamalla korjaannu. Arvelin itse alkuun, että kyseessä voisi olla jokin nopeusanturiin liittyvä lämpötilaongelma, mutta ilmeisesti pitäisi siis saada uusi ESP - purkki. Pitänee ottaa yhteyttä maahantuojaan minunkin. En minä ainakaan löydä manuskasta tekstiä, että ESP toimii vain yli -20C lämpötiloissa. Jospa ne siellä väsyvät, kun riittävän moni urputtaa. Maksaisivat edes osan, niin työn voisi kustantaa itse.

Niin ja kiitos tämän foorumin ylläpitäjille ja jäsenille. Vaikuttaa todella asialliselta verkkoyhteisöltä.
MvL
9-3 SC 1.8t 2006
Mepis
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 00:20

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Mepis »

Tänään talven toinen vikailmoitus. Parin kilsan ajon päätteeksi kun peruutin parkkiin hitaasti niin silloin ilmestyi. Sammutin ja starttasin ja ilmoitukset hävisi. Pakkasta täällä etelässä auton mittarin mukaan -20 astetta.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

MvL kirjoitti:Ilmottaudun tämän vikalistan jatkoksi.

Olen samaa mieltä monien kirjoittajien kanssa siitä, että ei tämä softaa lataamalla korjaannu. Arvelin itse alkuun, että kyseessä voisi olla jokin nopeusanturiin liittyvä lämpötilaongelma, mutta ilmeisesti pitäisi siis saada uusi ESP - purkki. Pitänee ottaa yhteyttä maahantuojaan minunkin. En minä ainakaan löydä manuskasta tekstiä, että ESP toimii vain yli -20C lämpötiloissa. Jospa ne siellä väsyvät, kun riittävän moni urputtaa. Maksaisivat edes osan, niin työn voisi kustantaa itse.

Niin ja kiitos tämän foorumin ylläpitäjille ja jäsenille. Vaikuttaa todella asialliselta verkkoyhteisöltä.
Ei muuten maahantuoja helpolla väsy :lol:
Aloitin asiasta vääntämisen 2010 alkuvuodesta, eikä vieläkään ole tullut asiaan minua tyydyttävää ratkaisua.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Ihme homma meinaan!
Näillä sivuilla kuitenkin pyörii ne uskollisimmat Saabistit, jotka kyl näkee mitä tapahtuu. Luulevat, jotta me ollaan merkkiuskollisia ihan tappiin asti... Vai?
Noilla myyntiluvuilla luulisi se seuraavankin Saabin ostaja kiinnostavan?!

Jos joku on ihmeellistä, niin näillä kaikkein kovimmilla pakkasilla meidän Saab on pelannut, kuin kello. Ei tietokaan hälyytykiksistä pitkään aikaan... Jos tuo -15...-25 ei olekaan oikea käyttölämpötila?
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Recon »

Tuli kans noita TCS- ja brake-hälyjä viikko sitten ajaessani reilut 80 tiskissä ja reilusti pakkasen puolella. Olin R-Joupin lähistöllä ja sain vikakoodin lukuajan heti. Oikean ja vasemman etupyörän nopeusanturi oli pääsyy, kolme muutakin hälyä oli rekisterissä, en nähnyt tarkemmin. Hälyt nollattiin ja 36€ vedettiin pussukasta riihikuivaa muovilämyskällä.

Ajoin auton seuraavana päivänä ostarin lämpöiseen halliin sulamaan ja pesasin samalla. Nyt on pelanut OK.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Taidan olla ainut kenellä tuo softan päivitys näyttäisi auttavan. Nyt 2kk takana päivityksen jälkeen eikä yhtään herjaa. Ennen päivitystä kerkesi tänä talvena herjaamaan 2 kertaa.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Huhu kertoo että nimenomaan XWD:hen auttaa, muihin ei.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Late Aero
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:44

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Late Aero »

-05 9-3 SS Aero A 101000km lisäyksenä listalle.

Muutaman kerran talven aikana herjannut mutta hävinnyt sitten uuden startin myötä. On kyllä käsittämätön homma jos tähän ei Saab anna selvityksiä... Onko lukijoissa juristeja, onko ryhmäkanteelle aineksia valmistusvirheestä=)?
jondisti
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 23:03

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja jondisti »

-06 SC 1.8t Linear Turbo Edition 99tkm listalle

Pakkasta n. -18C. Ulina tästä ESP/ABS yksiköstä on aika yleistä mutta eilen ensimmäisen kerran jarrutuksessa tulleen ulinan jälkeen heitti "Stability control failuren" SIDiin. Seuraavana aamuna oli kyllä hävinnyt.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Pitäiskö nuo uudet saada jmaatan listalle?
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin