Saab 9-3 Griffin
Saab 9-3 Griffin
Tässä nykymallin viimeisen faceliftin speksit:
http://media.saab.com/press-releases/20 ... -emissions
Ja tässä myös "itsenäisyysjuhlamallicabrion" tiedote:
http://media.saab.com/press-releases/20 ... dependence
Griffinin tärkein uutuus on tuo SportCombinkin kaikkien dieselien 119g/km -CO2-päästörajan saavuttaminen, mikä tekee siitä Suomessakin todella kiinnostavan työsuhdeautomarkkinoilla!
http://media.saab.com/press-releases/20 ... -emissions
Ja tässä myös "itsenäisyysjuhlamallicabrion" tiedote:
http://media.saab.com/press-releases/20 ... dependence
Griffinin tärkein uutuus on tuo SportCombinkin kaikkien dieselien 119g/km -CO2-päästörajan saavuttaminen, mikä tekee siitä Suomessakin todella kiinnostavan työsuhdeautomarkkinoilla!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saab 9-3 Griffin
On kyllä ihan pirun hyvännäköinen vaikkei mitään radikaaleja muutoksia olekaan tehty.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab 9-3 Griffin
Näyttää kyllä hienolta. Nyt kun saisivat mahdollisimman nopeasti nuo myyntiin, niin uusien saabien myynti pysyy korkeana.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saab 9-3 Griffin
Ihme, ettei tämä uutinen ole herättänyt enempää keskustelua foorumilla. Itselle oli varsinainen pommi! Odotin kevyttä ulkopuolista faceliftiä, mutta mallistohan menee isosti uusiksi. Uudet tehoversiot bensa/BioPower -moottoreista, sisustus uusiksi mittariston ja penkkien verhoilun osalta, vain kaksi varustelutasoa (Standard ja Aero) jne.
Olin juuri neuvotellut kaupan uudesta 9-3 SC:sta, eli vaihdan oman SC:n tuoreeseen, mutta nyt en laita tilausta vetämään, vaan odotan hinnaston ja tarkemmat speksit lisävarusteista näistä griffineistä. Saab.fi -sivuilla olikin jo suomenkielinen versio press releasesta lontoota taitamattomille.
Olin varma, että mallisto päästöjenkin taas pienennyttyä halpenee alkaen-hinnoiltaan. Se olisi nannaa koko merkille Suomessa, kun nuo dieselitkin pystyivät jo noin kilpailukykyiseksi hinnoittelemaan, samoin 9-5 alkaen-hinnat tippuivat juuri alle neljänkympin. Huhut kuitenkin kielivät, että pikku korotus olisi luvassa Griffin -bensavehkeiden osalta. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, vaikka kuinka hankintahinnalla saisi oletuksena esim paremmat lisävarusteet, niin perus tuulipukusuomalainen (saabisteja lukuun ottamatta) eksyy uskoakseni
-koeajollekin useimmiten, jos alkaen hinta on houkutteleva.
Pirun hienosti on faceliftattu kyllä! Ja hienosti tullut vääntöä lisää tähän uuteen 163hv bensamoottoriin (320nm). Kiinnostaa kovasti päästä koeajolle toteamaan, miten se käyttäytyy!
Olin juuri neuvotellut kaupan uudesta 9-3 SC:sta, eli vaihdan oman SC:n tuoreeseen, mutta nyt en laita tilausta vetämään, vaan odotan hinnaston ja tarkemmat speksit lisävarusteista näistä griffineistä. Saab.fi -sivuilla olikin jo suomenkielinen versio press releasesta lontoota taitamattomille.
Olin varma, että mallisto päästöjenkin taas pienennyttyä halpenee alkaen-hinnoiltaan. Se olisi nannaa koko merkille Suomessa, kun nuo dieselitkin pystyivät jo noin kilpailukykyiseksi hinnoittelemaan, samoin 9-5 alkaen-hinnat tippuivat juuri alle neljänkympin. Huhut kuitenkin kielivät, että pikku korotus olisi luvassa Griffin -bensavehkeiden osalta. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, vaikka kuinka hankintahinnalla saisi oletuksena esim paremmat lisävarusteet, niin perus tuulipukusuomalainen (saabisteja lukuun ottamatta) eksyy uskoakseni
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Pirun hienosti on faceliftattu kyllä! Ja hienosti tullut vääntöä lisää tähän uuteen 163hv bensamoottoriin (320nm). Kiinnostaa kovasti päästä koeajolle toteamaan, miten se käyttäytyy!
Re: Saab 9-3 Griffin
En olisi ikinä uskonut, että tuon uuden bensakoneen saamisessa menee näin monta vuotta mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, se tuli markkinoille muistaakseni joskus 3-4 vuotta sitten.
Re: Saab 9-3 Griffin
Hyvin on GM piilottanut, kun en ole huomannut tuollaista myös E85:sta hyväksyvää konetta vaikkapa Opeleissa.TuuSaR kirjoitti:En olisi ikinä uskonut, että tuon uuden bensakoneen saamisessa menee näin monta vuotta mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, se tuli markkinoille muistaakseni joskus 3-4 vuotta sitten.
Yksi tärkeä asia on myös aloitusmallin (163hv) päästö, joka on 159g/km. Vertailun vuoksi: 160hv A4:n päästö on suurempi, eli 164g/km ja vääntöä 70Nm vähemmän. Ja lisäksi myös E85 kelpaa, VAG 1.8TFSI koneeseen ei.
Re: Saab 9-3 Griffin
Jep hienosti kulutuslukemia saatu alas myös EU-normien mukaan, 220hv:n versiossa samat kulutuslukemat kuin 163hv:n versiossa. Automaattilaatikko sitten 9-3 SS/SC:n seuraajaan nykyaikaisemmaksi, niin tippuu sitten kulutus niilläkin, myös neliveto rokottaa kulutuslukemia, korjaantunee sekin eXWD:llä. En suomen sivuilta löytänyt vielä uusia tietoja, mutta saksan sivuilta http://www.saab.de/de/de/start#/Cars/9- ... your-saab/ esim 9-3 2.0TS BioPower GRIFFIN, 164 kW (220 PS) Man, kulutus 9.8 / 4.8 / 6.7 l/100km ![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Re: Saab 9-3 Griffin
Komiat faceliftit on näköjään tulossa mallisarjan jäähyväisiksi. Mielenkiintoista nähdä, mitä seuraavaksi..
Re: Saab 9-3 Griffin
Hyvän näköinen tuo facelift. Pikkaisen nyt harmittaa kun ehdin pari viikkoa sitten tilata uuden SC:n, jos olisi ollut tietoa tästä "uutuudesta" niin tilaus olisi siirtynyt.Ilmeisesti dieselmoottorit ovat saman molemmissa malleissa? Mielenkiinnolla odotan kuinka hintojen käy.
Re: Saab 9-3 Griffin
Oiskohan diesel combin maantiekulutus jotain 0.1 litraa pienempi, eli ei tarvitse hypätä sillalta alas jos tuli tilattua aikaisemmin.
Re: Saab 9-3 Griffin
Tulispa tuohon matkamittariin nopeammin noita kilometrejä.
Olis edes joku teko syy uuden hankkimiseen.
Olis edes joku teko syy uuden hankkimiseen.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab 9-3 Griffin
Ruotsin sivuilla uusi ja suomen sivuilla vanha, niin näyttää oleva sama kulutus.TuuSaR kirjoitti:Oiskohan diesel combin maantiekulutus jotain 0.1 litraa pienempi, eli ei tarvitse hypätä sillalta alas jos tuli tilattua aikaisemmin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Saab 9-3 Griffin
Oletteko saaneet jo hinnastoa käsiinne? Saabin sivuilla totuttuun tapaan vanhaa tietoa ja vanhat varustelutasot. Laitoin sitten maahantuojalle kyselyä, että koska ne hinnastot tulee, kun on kaupat kesken ja olisi mukava edetä kaupanteossa. Kuulemma alkuviikosta toimitettu myyjille. No, oma myyjä ei ole kyselyyni hinnastosta vastannut.
Re: Saab 9-3 Griffin
Hei Pohjanmaalta. Joko olette käyneet saabismi.net sivuilla netissä? Sieltä löytyi linkki Ruotsin Saabin sivuille, josta näkee mallivaihtoehdot Griffin-mallistolle ja hinnat. Ja se on totta, että Suomen Saab-sivut raahaa perässä. Kattokaapa linkkiä! Terveisin 9-5 Vector