Terve
Tuossa tänään paikantelin oikealle kääntäessä sillointällöin kuuluvaa "loksahdusta/naksahdusta), ja ensin ajattelin että saattaisi olla ja todennäköisesti onkin kääntölaakeri tai ohjauspylväs, mutta tutkiessa huomasin että oikea etulokasuoja on vähän heikosti kiinni.
Siinä etupyörän navasta katsottuna keulaan päin mentäessä, renkaan takana oleva "suorassa seinämässä" oleva ruuvi on poikki, pelkkä nysä jäljellä ja näin ollen etupuskurin reuna antaa vähän periksi koska lokari liikkuu alareunastaan tavallaan koneeseen päin ja suoraan sivulle päin suht vapaasti, siis sivusuunnassa.
Tuossa pimeässä katselin noita lokarin kiinnityksiä, niin katsoinko oikein, että ruuvit jotka ovat lokarin ihan ulkokaaressa on ihan vain ruuveja/pultteja, mutta ne sisemmät kiinnikkeet ovat rungosta tms. tulevia tappeja, joihin sitten tulee prikka ja pultti lokarin ulkopuolelta?
Jos näin on, niin piru vie... Mitenkähän asiassa etenisi? mitä siellä takana on vastassa, uskaltaako siihen tyrkätä esim. itseporautuvan ruuvin / porata reijän ja tehdä siihen kierteet?
Onneksi siinä kohti on kumminkin vielä n. lokarin paksuinen tappi, jonka päällä loksu kuitenkin näyttäisi lepäävän vaikka heilumista tapahtuukin. oletan kyllä että tuo ruosteisen näköinen tappi jossakin vaiheessa antaa periksi ja ehkä jo pikapuoliin, ei ole kivaa sitten jos se moottoritiellä tms. tipahtaa pyörän päälle. Ilmeisesti edellinen omistaja on jo ongelman kanssa painiskellut, koska lokaria on vedetty puskurin reunan liitoksista koneeseen päin niin että lokarin ja puskurin väli "irvistää" puoli senttiä - jotta loksu pysyisi sen tapin nysän päällä.
Etulokasuojan kiinnitys
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: To Tammi 20, 2011 20:52
- Paikkakunta: Uusikaupunki