Ohjaustehostimen säiliö falskaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
WTF! 3 vuotta sitten maksoi hiukan päälle 200e se koko pumppu. Idiootti yksinkertainen kötöstys onpi (ja kestoltaankin melko rapsakka kulutusosa) Muistaakseni postasin hinnankin tänne centilleen. Johan on hinnat pompannut.. Auto arvo kasvaa omistusaikana. liian aikaisin myin... Tarkistelkaapa vähän mitä muissa liikkeissä pyytävät. ei sen osan hinta näin paljoa voi olla noussut. Kyllä on loroteltu oikein kunnolla naamalle. Kysyä liikkeet läpi ja 600+ maksaneet kyllä voivat mennä takaisin tiskille ja pyytämään tarkistusta hintaa. Aivan naamaton kusetus.
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
huollosta itse kertoivat, että pumpun hinta on noussut roimasti juurikin tuosta parista sadasta.
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Onko tietoa mitä tiiviste maksaa? Ja tuohon hinnoitteluhommaan liittyen, on muitakin tapauksia, joissa on tullut reilusti hintaa lisää. Esim tonnarin tasapainoakselien rattaat maksoi jokin aikaa sitten vielä n 60€ kpl, nyt mennään jossain 110€/kpl tietämissä. Samat osat alkuperäisenä saa Saksasta ja Englannista sopivasti etsimällä alle vanhan hinnan, eli n 40€ kpl. Kannattaa siis katsella/kysellä monesta paikasta ulkomaisia unohtamatta. Minäkin löysin nuo rattaat ihan osanumeron perusteella googlettamalla.sepe43 kirjoitti:Pumpun tiivisteen ( stefan ) saa nyt orkkistavaranakin.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Vaihdoin viime lokakuussa servon pumppuun paikallisesta laakerilikkeestä 3 eurolla ostamani tavallisen yksihuulisen stefan, kun ei siellä muuta ollut. Ainakin tähän asti on pitänyt.
Tilasin myös paikallisen liikkeen välityksin Tiivistekeskus Oy:stä eräässä aikaisemmassa keskustelussa suositellun kaksihuulisen spesiaalitiivisteen tyyppiä
AS 17x30x7 FPM. Maksoi 20 euroa.
Kun tuo lokakuussa asentamani stefa on pitänyt , en ole viitsinyt vaihtaa uutta tilalle.
Kuten edelläkin kerrotaan, stefan pystyy vaihtamaan irroittamatta putkia pumpusta.
Järjestelmän tyhjennystä varten tulee paluuputki kuitenkin irroittaa. Pumppua on myös helpompi käännellä, kun paluuputki on irti.
Tyhjennyksen voi tehdä seuraavasti. Auton etupää nostetaan ylös. Säiliö valutetaan tyhjäksi. Sen jälkeen laitetaan esim limsapullo paluuputken päähän ja käytetään moottoria muutama sekuntti. Etupyöriä käännellään muutaman kerran laidasta laitaan niin, että järjestelmä tyhjenee. Limsapullo on syytä olla riittävän suuri ja hyvin kiinni, sillä öljyä tulee putkesta yllättävän paljon.
Suositeltu öljy on GM:n ohjaustehostinöljy GM 19 40 715 GR.4.581, jota tarvitaan litran verran. Maksoi muistaakseni merkkiliikkeesä 17 euroa.
Pumpun ja venttiilikopan välistä tiivistettä ei mistään löytynyt, joten laitoin paikalle vanhan, vaikka sen vaihtamista suositellaankin aina kun pumppu irroitetaan. Ei ole vuotanut.
Tiiviste näyttää olevan paksua ja pehmeää kumia. Jos se on vaurioitunut, luulisin, etttä sen pysty korvaamaan esim korkkitiivisteellä.
Kiinnityspulttien kiristysmomenti on 22 Nm.
Minulta meni vaihtotyöhön ihmettelyineen runsas tunti.
Tilasin myös paikallisen liikkeen välityksin Tiivistekeskus Oy:stä eräässä aikaisemmassa keskustelussa suositellun kaksihuulisen spesiaalitiivisteen tyyppiä
AS 17x30x7 FPM. Maksoi 20 euroa.
Kun tuo lokakuussa asentamani stefa on pitänyt , en ole viitsinyt vaihtaa uutta tilalle.
Kuten edelläkin kerrotaan, stefan pystyy vaihtamaan irroittamatta putkia pumpusta.
Järjestelmän tyhjennystä varten tulee paluuputki kuitenkin irroittaa. Pumppua on myös helpompi käännellä, kun paluuputki on irti.
Tyhjennyksen voi tehdä seuraavasti. Auton etupää nostetaan ylös. Säiliö valutetaan tyhjäksi. Sen jälkeen laitetaan esim limsapullo paluuputken päähän ja käytetään moottoria muutama sekuntti. Etupyöriä käännellään muutaman kerran laidasta laitaan niin, että järjestelmä tyhjenee. Limsapullo on syytä olla riittävän suuri ja hyvin kiinni, sillä öljyä tulee putkesta yllättävän paljon.
Suositeltu öljy on GM:n ohjaustehostinöljy GM 19 40 715 GR.4.581, jota tarvitaan litran verran. Maksoi muistaakseni merkkiliikkeesä 17 euroa.
Pumpun ja venttiilikopan välistä tiivistettä ei mistään löytynyt, joten laitoin paikalle vanhan, vaikka sen vaihtamista suositellaankin aina kun pumppu irroitetaan. Ei ole vuotanut.
Tiiviste näyttää olevan paksua ja pehmeää kumia. Jos se on vaurioitunut, luulisin, etttä sen pysty korvaamaan esim korkkitiivisteellä.
Kiinnityspulttien kiristysmomenti on 22 Nm.
Minulta meni vaihtotyöhön ihmettelyineen runsas tunti.
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Se orkkistiiviste 12807425 maksaapi 8,27 euroa .
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Tässä vielä lista muista tiivisteistä joita kannattanee vaihtaa samalla, kun ohjaustehostimen pumpun irroittaa:
12801824 - Korkeapaineputken metallinen tiiviste
12801788 - Pumpun ja kannen välinen tiiviste
Nämäkin ovat noin 8-9e/kpl.
Tuli tänään vaihdettua tuo ongelmatiiviste. Systeemistä tuli ulos käytännössä pelkkää moottoriöljyä (tai siltä se ainakin näytti)..
12801824 - Korkeapaineputken metallinen tiiviste
12801788 - Pumpun ja kannen välinen tiiviste
Nämäkin ovat noin 8-9e/kpl.
Tuli tänään vaihdettua tuo ongelmatiiviste. Systeemistä tuli ulos käytännössä pelkkää moottoriöljyä (tai siltä se ainakin näytti)..
BMW 520d Touring A -09 (KA)
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t A, Vector -04 (Myytävänä)
Suzuki DL650 V-Strom -04
Saab 99 GL -83 (OE)
Nissan Primera 2.0 SLX -91 (maatuu)
#3182
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t A, Vector -04 (Myytävänä)
Suzuki DL650 V-Strom -04
Saab 99 GL -83 (OE)
Nissan Primera 2.0 SLX -91 (maatuu)
#3182
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Minullakin menee kyseinen tiiviste huomenna vaihtoon. Hinta-arvio oli Oulun Aineella "pari sataa euroa".
Korjauskehotus muuten tuli Kevättarkastuksessa, johon vein uusien merkkien takia. Tuli sitten merkeille hintaa enemmän kuin se 30€. Olinhan tuon vuodon huomannut, mutta en ollut saanut aikaiseksi korjauttaa.
Muuttuuko ohjaus jämäkämmäksi tjsp., kun kunnon öljyt tehostimessa? Mystinen öljynkulutus ainakin poistunee...
Korjauskehotus muuten tuli Kevättarkastuksessa, johon vein uusien merkkien takia. Tuli sitten merkeille hintaa enemmän kuin se 30€. Olinhan tuon vuodon huomannut, mutta en ollut saanut aikaiseksi korjauttaa.
Muuttuuko ohjaus jämäkämmäksi tjsp., kun kunnon öljyt tehostimessa? Mystinen öljynkulutus ainakin poistunee...
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
No niin näyttä mullakin vuotavan tuo ohjaustyehostimen pumppu, ja säiliö täynä ruskeeta öljyä sekä tihuttaa korkin välistä. Jos jollakulla tietoa ketä Turun alueella vaihtaisi tuon tiivisteen kohtuu hinnalla, koko pumppua ei viitsisi vaihtaa.
Auto 03 2.0t Vector
Auto 03 2.0t Vector
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Noniin, itsellä myös ollut ongelmia tuon falskauksen kanssa. Ollut jo tammikuusta alkaen kun ostin liikkeestä auton, ekan kerran helmikuussa vein huoltoon(myyjäliike maksaa). Sanoivat että "säiliössä liikaa ainetta", ja ottivat noin desin pois, katselin kuukauden sitä. Sitten alkoi sama homma noin kk päästä, uudestaan huoltoon. Vaihtoivat tehostimen öljyt kun olivat "todella likaiset". Molemmilla kerroilla kerroin tästä "tyyppiviasta", ja ei pahemmin huomioitu tätä. Nyt tänään kävin taas samaa vikaa huoltamassa, ja olivat vaihtaneet "säiliön tiivisteet". Mitäköhän tuo säiliön tiivisteet käsittää? Pitää huomena tsekata millaselta ne öljyt näyttää, olivat kuulemma ok kun kyselin tiskillä. No varaudun kuukauden päästä menemään uudestaan huoltoon neljännen kerran...
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Toivottavasti vaihtoivat kaikki tiivisteet. Kuten edellä on mainittu on tuossa pumpussa/säiliössä kolme vaihdettavaa tiivistettä. Tärkein näistä akselitiiviste jonka kautta pääsee öljyt sekoittumaan.Isosceles kirjoitti:Mitäköhän tuo säiliön tiivisteet käsittää? Pitää huomena tsekata millaselta ne öljyt näyttää, olivat kuulemma ok kun kyselin tiskillä. No varaudun kuukauden päästä menemään uudestaan huoltoon neljännen kerran...
Taitaa olla ajan funktio noiden tiivisteiden kanssa, omalla ajettu 80 tkm ja vaihdoin itse kun vastaavat oireet ilmeni. On tosiaan helppo toimenpide itse tehdä, sotkua voi tosin tulla kun ottaa pumpun kouriin.
Koko järjestelmän tilavuus on 1.1 litraa. Jos meinaa huuhdella kunnolla niin pari kolme litraa voi varata toimenpiteeseen. Parilla litralla sai pahimmat kaakaot pois putkista. Ja huolellisesti ilmaus, pumppua ei saa käyttää tyhjänä.
Saab 9-5 Wagon 2.3t A -03
BMW 330xdA -10
ex Saab 9000 CD 2.0i -97
ex Saab 9-3 SS 1.8t -03
* Jäsen 3960 *
BMW 330xdA -10
ex Saab 9000 CD 2.0i -97
ex Saab 9-3 SS 1.8t -03
* Jäsen 3960 *
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Minulla ilmeni samainen ongelma ja net vaan sitten tiivisteita vaihtamaan.
Kiitos kaikille jotka ovate jaksaneet antaa hyviä neuvoja palstalle!
Kysyin muuten Vantaan Magneetista pumpun hintaa ja sen hinta oil 7.11.2011 551€.
Onneksi tuli kurkistettua tänne niin ongelmaan löytyi hieman halvempi ratkaisu!
Jatkakaa hyvää työtä.
Kiitos kaikille jotka ovate jaksaneet antaa hyviä neuvoja palstalle!
Kysyin muuten Vantaan Magneetista pumpun hintaa ja sen hinta oil 7.11.2011 551€.
Onneksi tuli kurkistettua tänne niin ongelmaan löytyi hieman halvempi ratkaisu!
Jatkakaa hyvää työtä.
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Onko kenelläkään ensikäden tieota ohjaustehostimen painevahdin rakenteesta. Itseltä sattuin osat lirpahtamaan pöydälle vähemmän selkeässä järjestyksessä, joten apuja kaivattaisiin. Osina pöydällä jousi, joka tullee päälimmäiseksi ja sitten messinkinen holkki ja pieni metallitappi, joka on toisesta päästään musta.
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Isännän kolkkiin on kesällä tehty tuo Stefan vaihto. Nyt sitten vilkaisin tehostimen säiliöön, ja rusehtavaa lientä oli säiliössä.
Onkos tuo ng kolkin tehostinneste sitä samaa kuin femmasssakin, eli vihreää ?
Onkohan korjaaja nyt jättänyt sitten jonkun asian huomiotta kun ei tuon pitkäikäisempi ratkaisu ollut ?
Onkos tuo ng kolkin tehostinneste sitä samaa kuin femmasssakin, eli vihreää ?
Onkohan korjaaja nyt jättänyt sitten jonkun asian huomiotta kun ei tuon pitkäikäisempi ratkaisu ollut ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ohjaustehostimen säiliö falskaa
Oisko vaan jääny huuhtelematta se ohjaustehostin? Vihreetä sen liemen pitäis olla, mutta jos sinne on jääny moottoriöljyä, niin ruskeeks menee.