Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Meikku kirjoitti: Ajoasento vielä hakusessa, joko mulla on liian pitkät jalat, tai liian lyhyet kädet...

Niimpä, Itsellä sama ongelma kun kävin viikonloppuna kävin kokeilemassa, kun hain erästä osaa.

Muutenhan tuo olisi hyvä auto mutta asentoa en vain saa :(
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 3019
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ehkä oma elämä olisi helpompaa, kun antaisitte Saabin elellä omaansa. Kun minulla oli 9-3 TidS A ennen tätä "pikkumustaani", olin todella tyytyväinen sen lämppäriin ja sen automaattisuuteen. Se toimi loistavasti ja viattomana, ilman mitään toimenpiteitä. Se siis eleli omaa elämäänsä. :D

Pikkumustassa ei ole tuollaista ja siksi laitatin Webaston. Sekin toimii loistavasti, mutta sitä ei voitu asentaa samalla tavalla automaattiseksi kuin 9-3:ssa. Puute mikä puute, mutta olen nyt oppinut tähän manuaalisuuteen. :wink:

Itselläni ei ollut aikoinaan tuota kiinteää akkulaturia 9-3:ssa ja ei ollut ongelmia. Nyt minulla on pikkumustassa Defan 10A:n laturi ja se on mainio peli. Luulen kyllä, että tämä 9-5:nen on suurempi sähkösyöppö kuin 9-3:nen. Jos on oikein paljon lyhyitä ajoja, niin varmasti tuo laturi on paikallaan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja tturku »

Luultavasti se eberin lyhyt 2 km:n ajokäyttö tukkii nopeammin vaan eberin ja näin alkaa kränäämään. Mulle sanottiin huollossa että eberin olisi syytä käydä noin 20-30 min jotta pysyy kunnossa. Sille olisi kyllä hyvä olla ohituskytkin jos vaan muutaman kilsan pätkäajoja tekee. Akun saat tyhjäksi eberillä siten, että joka kerta lämmität etukäteen ajastimella autoa, ja tämän jälkeen ajat ajalisesti lyhyemmän matkan kuin mitä eber on ajastimella ollut päällä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
triceps
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 20:51
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja triceps »

Näyttää olevan Laakkosella tarjous 9.4.2011 saakka:
9-3 Linear Business TTID 130 hp SS + Xenon-valot ja Premium-audio + tk = 27500€ 8O
SC + 1380€
SS 1.8t Biopower 30500€, SC +2000€
Kouvolan Sanomissa ilmoitus ja tuolta lisää www.laakkonen.fi
Saab 900 2.1 16V -92 (myyty)
Das Automobilova Ambiente 1.9 TDI -08
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja A.L. »

triceps kirjoitti:Näyttää olevan Laakkosella tarjous 9.4.2011 saakka:
9-3 Linear Business TTID 130 hp SS + Xenon-valot ja Premium-audio + tk = 27500€ 8O
SC + 1380€
SS 1.8t Biopower 30500€, SC +2000€
Kouvolan Sanomissa ilmoitus ja tuolta lisää http://www.laakkonen.fi
Huomenna oli tarkoitus mennä Rinta-joupille, mutta mutta.
Onkohan tuon hinnan alennus sitten vanhan hyvityksestä pois?
Noilla varusteilla Rinta-joupin hinta oli n. 31t€

Edit: Laitoin kyselyä Laakkosen suuntaan. Jollei alustava arvio ole aivan metsässä, niin käydään paikan päällä.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Tarjous saatu. Hakumatkalla jo olisin jos autoja olisi ollut punaisena. Nyt oli kuulemma mustia ja valkoisia.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja tosu »

Kyse lienee siis jostain tietystä erästä Lineareja, eli ei koske Griffinä ja vain manuaaleja tarjolla?
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Joo lineari 150w audiolla ja xenoneilla.

Edit: Onkohan jollain tietoa onko nämä mustat Jet Blackeja? Vieläkin kammoksun tuota väriä.
Joka tapauksessa huomenna pitää vielä soitella ja kysyä paljonko hinta pomppaa Laser redin myötä.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja mike »

Onkos nämä tarjouksen autot nyt sitten griffinejä vai vanhaa mallia vielä?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Vanhoja. Ja kuulemma viimeinen tarjousauto vaihtoi äsken omistajaa. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-Oksid-
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 22:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Tervehdys kaikille.

Otsakkeeseen liittyen, oma aikani 9-3:n ratissa alkaa näillä näkymin lauantaina kun RS Ocu vaihtuu lähinnä töissä tulevien kilsojen takia 9-3 SC 1.9 TiD Vectoriin vm. 2009 Mittarissa n. 36tkm

Katsotaan, miten homma lähtee liikkeelle :mrgreen:

Semmoinen kysymys arvon :saab: :isteille: koeajon aikana mittarissa paloi oranssina symboli jossa ikäänkuin ylöspäin leijailevat viivat ja nro 2. alla, kysyin siitä myyjältä / auton käyttäjältä ja kertoivat sen olevan eberin valo ja olevan "ihan normaalia". Kun ei tuota käyttöohjekirjaa ole päässyt tutkimaan niin kysyisin että onko sen suhteen syytä huoleen tai lisäkysymyksiin ennenkun nimi heilahtaa paperiin?
-Saabisti jo vuodesta 2011-

Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Lisälämmittimen eli eberin merkkivalo se on. Palaa käytännössä aina kun lämpötila on alle +8. Ei siis välttämättä kerro eberin päälläolosta vaan valmiustilasta (sen jälkeen kun lämmöt on normaalit). Enemmän siis huolestuisin jos se ei palaisi. :)
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-Oksid-
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 22:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Asia selvä, täytyy vielä testata tuo eberin toiminta huomenna vaikka vakuutteluiden mukaan sen pitäisi pelittää ok.

Onko muita erityisiä asioita, mitä mielestänne kannattaisi vilkaista 9-3:sta? Ajoltaan auto oli ok ja muutenkin siisti, myös päällisin puolin kaikki varusteet tuntuivat pelittävän. Käsijarrusta muistan että sitä vapautusnappia sai painaan melko reippaasti, ennenkuin jarru vapautui (nykäisty kunnolla ylös), oliskohan taidon puutetta vai onko noissa ollut mitään ongelmia (ainakaan en haullu suoraan löytänyt mitään aiheeseen liittyvää). Ja sormethan piti tietysti jättää sinne kahvan ja konsolin väliin kun kammen laittoi alas... :oops:
-Saabisti jo vuodesta 2011-

Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

-Oksid- kirjoitti:Asia selvä, täytyy vielä testata tuo eberin toiminta huomenna vaikka vakuutteluiden mukaan sen pitäisi pelittää ok.

Onko muita erityisiä asioita, mitä mielestänne kannattaisi vilkaista 9-3:sta? Ajoltaan auto oli ok ja muutenkin siisti, myös päällisin puolin kaikki varusteet tuntuivat pelittävän. Käsijarrusta muistan että sitä vapautusnappia sai painaan melko reippaasti, ennenkuin jarru vapautui (nykäisty kunnolla ylös), oliskohan taidon puutetta vai onko noissa ollut mitään ongelmia (ainakaan en haullu suoraan löytänyt mitään aiheeseen liittyvää). Ja sormethan piti tietysti jättää sinne kahvan ja konsolin väliin kun kammen laittoi alas... :oops:
Nyt on pakko kysyä: Luitko TM:ää ennen koeajoa?? :wink:
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Meinasin vastata, että -Oksid-:ssa olisi toimittaja-ainesta :D
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Vastaa Viestiin