1.8t -03 bypass vaihto
1.8t -03 bypass vaihto
Moro! Tuli tuossa vaihdettua vanha -01 baasi tähä uutee ss mallii, aivan loistava auto kaikinpuolin! mutta kohta puoliin täytyy pistää tilaukseen bsr stage 1, ja sitä ennen vaihtaa forgen bypass orkkiksen tilalle. Eli eli, mites tämä tapahtuu tässä uudessa vehkeessä? Vanhassahan se venttiili oli heti näkyvissä keulan vieressä, mutta ei tässä uudessa. Missäs päin se sijaitsee, ja kai tää vanha bypass mikä oli vanhas baasis käy tähän uuteen!?
terv. Toni
terv. Toni
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
eikö kukaan ole vaihtanut bypassia tähän malliin vielä?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
Ei liene tarvetta vaihtoon, kun täällä ei ole vielä kukaan muistaakseni raportoinut bypassin hajoamisesta. Vai oisko Fogresta saatavissa jotain konkreettista etua alkuperäiseen verrattuna?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
Niin, ainakin aikaisemmassa koneessa sai tasaisemmat ahdot jne jne.
tässä linkki venttiilistä: http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=607
kyseessä on tuo 007P musta
tässä linkki venttiilistä: http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=607
kyseessä on tuo 007P musta
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
HorGrath kirjoitti:Niin, ainakin aikaisemmassa koneessa sai tasaisemmat ahdot jne jne.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Aiemmin käsittääkseni vaihdettiin jos viriviri hommissa ei alkuperäisistä kumikalvot kestäneet paineita tai jousi antoi myöten huimissa paineissa.
"Tuotteella on elinikuinen takuu ja kestää ongelmitta virityksen tuoman lisärasituksen." DocPower.
Ja vielä vanhemmissa koneissa, joissa oli hyötyä vaihtaa atmosfääriin puhaltava dumppi niin ymmärrän jutun.
Saabin käyttämä Bosch originaali pitää pintansa 1,5 bar paikkeille (Viggen 1,4bar max vakio)
Mutta kukin tavallaan pohti musti kun kulkusiaan puhdisteli
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
jahas jahas... Ei nyt viittis kummiskaa myydä pois sitä ku "vaivalla" sen säästin vanhasta autosta
Eihän siitä haittaakaan ole jos vaihtaa tuon tilalle...?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
niin ja jos joku osaisi neuvoa vielä vaihtotyön, iso kiitos etukäteen!
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
Miksi tehdä turhaa asennustyötä??HorGrath kirjoitti: bsr stage 1, ja sitä ennen vaihtaa forgen bypass orkkiksen tilalle
terv. Toni
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
tekemisen puutteen sekä mielenrauhan vuoksi ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
mihin muuten ahdot nousee stage ykkösen jälkeen? 1.2?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
noin 1.1bar. T8:ssa maksimi paineet vaihtelee olosuhteiden mukaan, mutta suurinpiirtein 1,1bar on BSR:n ilmoitus.
"The boost shoud be STEG 1 on that car from ca 0,8-1,1 at maximum in plenium deppending on diffrent wheter condition have he really tested to take pressure from plenium and not in front throthle?
Best regards /Micke BSR"
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
Eikös tuossa SS:ssä ole by-passi integroituna ahtimeen, ainakin näin muistelisin.
Joten tuon vaihto ei liene ihan yhtä yksinkertainen homma kuin vanhemmassa 9-3
Laittaisin ne rahat johonkin fiksumpaan...
Joten tuon vaihto ei liene ihan yhtä yksinkertainen homma kuin vanhemmassa 9-3
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Laittaisin ne rahat johonkin fiksumpaan...
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
huoh... tääl olis sit yks forgen venttiili myytävänä, 100,- ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
Onko joku tätä bypassia nyt vaihtanut? Itselläni on todennäköisesti vaihto edessä, sillä se on todennäköisesti rikki.
Yleismallin bypassit eivät käy, sillä tämähän on tosiaan turbossa suoraan kiinni. Doc-Power myy Garrettin T25-ahtimeen sopivaa bypassia 125euron hintaan, mutta ahdinhan tuossa on T20. Pitänee mitata ja kysellä, josko se sopisi. Marmoritiskillä hinta on 350euroa kun viimeksi kysyin, joka on erittäin suolainen.
Toki saa jotain hyviä liikkeitäkin vinkata tännepäin, jotka saattaisivat myydä kyseistä bypassia...
Yleismallin bypassit eivät käy, sillä tämähän on tosiaan turbossa suoraan kiinni. Doc-Power myy Garrettin T25-ahtimeen sopivaa bypassia 125euron hintaan, mutta ahdinhan tuossa on T20. Pitänee mitata ja kysellä, josko se sopisi. Marmoritiskillä hinta on 350euroa kun viimeksi kysyin, joka on erittäin suolainen.
Toki saa jotain hyviä liikkeitäkin vinkata tännepäin, jotka saattaisivat myydä kyseistä bypassia...
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Joulu 10, 2009 14:12
Re: 1.8t -03 bypass vaihto
miksi muuten epäilet että se olisi hajalla?tekeekö jotain kummaa??