nykiminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Pakari, miten voit väittää vastaan ja vängätä miltä fuel-cut ajossa tuntuu, jos kerran et ole sitä itse käytännössä kokenut :!: :twisted: .

On tietenkin maku asia, miltä ko. tapahtuma tuntuu niistä, jotka sen ovat kokeneet. Minusta on aika erikoista antaa lausunto tuntemuksista, joita itsellä ei ole ollut.

Testeri kertoo sen varmasti, sehän tässä on jo todettu monta kertaa aiemmin. Ei ole kovin iso vaiva katsoa fuel-cut-laskuri-arvot ja rykäistä pienet pyrähdykset täristyksen saattelemana ja katsoa sen jälkeen tuo saldo uudestaan. Tai reaaliaikaisesti meneekö mokama aktiiviseksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

[Tämä viesti on moderoitu viestin kirjoittajan toimesta]
Viimeksi muokannut Pakari, Ti Maalis 15, 2011 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Nyt on kyse Saabista ja autosta, jossa on moottorinohjausjärjestelmä Trionic 8 :!: .
Et saa vetää johtopäätöstä, että fuel-cut toimii ja "tuntuu" joka autossa samanlaiselta.
Eli edelleenkään et voi kertoa omia tuntemuksia tai väittää muiden tuntemuksia "vääriksi" fuel-cut:n osalta ko. autossa. Koeta nyt tajuta se :evil: :twisted: :!: .

Olen itsekin omakohtaisesti kokenut fuelcut:n 80-luvun tonnarissa. Ja voin vakuuttaa, että se oli aivan toisenlainen kokemus kuin 2000-luvun 9-3 SS:ssä. Mutta ei tulisi iki kuuna päivänä mieleen täysin rinnastaa näitä. Enkä myöskään muihin merkkeihin.

ps. Suosittelen Sinua itseäsi lukemaan viestejä ja sisäistämään viestien sisältö sekä miettimään mitä kirjoitat. Jos on kokemus tai tuntemus jostain muusta autosta mitä ko. ketjussa käsitellään, voi sen kertoa edes sivulauseessa. Tällöin käy ilmi, ettei se välttämättä koske käsiteltävää autoa. Opiskelijalla on vielä paljon opittavaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jep fuel cut toimii eri pirsseissä hieman erilailla riippuen tietysti miten se katko tehdään. Mutta tässä on video fuel cutista juutuupilla. Siis miten se useimmiten esiintyy. Ravistelee melko lailla vaikka on vain supra kysymyksessä. :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=NxWmpGSAK8Q
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tottakai toimii eritavalla. En usko edelleenkään, että ravistaminen sanana kuvaavaa fuel-cuttia. Piste. "ei ole uskon asia" V: Eipä niin, ja sitä rataa.(Kamera voi heilua muutenkin kuvatessa ja ajaessa ilman fuel-cuttia). Voin kommentoida asiaa jos joudun kokemaan T8:n fuel-cutin, ja myöntää olleeni väärässä JOS se tuntuu ravistamiselta.

EN vertaakkaan T8:sia 80-luvun vehkeisiin. Aika erikoinen heitto, mennä nyt ääripäästä ääripäähän. Ja mitä tulee vittuiluun opiskelijana olemisesta, kommentoin että aika naurettavaa, entäs jos kuitenkin itse miettisit mitä kirjoitat?

Pahoittelen syvästi, että otin osaa tähän topiciin. Poistin viestini, ja säästin YP:n vaivaa, ettei vain todennäköisesti väärää tietoa leviä.

Over and out.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Pakari kirjoitti: Pahoittelen syvästi, että otin osaa tähän topiciin. Poistin viestini, ja säästin YP:n vaivaa, ettei vain todennäköisesti väärää tietoa leviä.

Over and out.
No johan nyt on, pitikö se nyt noin kovin vetää herneitä, toisten mielipiteiden lukemisen ja yhden videon katsomisen jälkeen?? Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Pitäisi näköjään lukea foorumia tunnin välein että ei missaisi keskusteluita, täällä on oltu selvästi jännän alkulähteillä :mrgreen: .
petrisa kirjoitti:ps. Glyzer, nyt mulla on tuo op-com, jossa oikein hyvät käyttäjäystävälliset ja monipuoliset toiminnot. Kävin tyypittämässä omaa autoani ja tallensin tiedoston koneelle. Hyvin voi katsella tietoja jälkikäteen sekä analysoida. Pitäisikö taas kevätkelien koittaessa aloittaa jälleen autosi tutkiminen virisoftan kanssa :wink: . Ongelma ilmeisesti edelleen olemassa :?: .
Petrisa: ehdottomasti! :) Ongelma on edelleen olemassa, nythän se on kierrettynä sillä tavalla että koneessa on vakiosofta jolla kaikki pelaa kuin kello. Oon tässä mietiskellytkin että pitäis kysellä taas Petrin Pajan apuja kun oon hoksinut että Op-Cominkin olet hankkinut! Koitetaanpa katsoa tässä jos saatais aikataulut sopimaan yhteen, mikäs sen rattoisampaa kuin Saabin korjaaminen :lol:
9³ SC 1.8t
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Glyzer, näin tehdään.

Onko tämän ketjun aloittajalle muuten mitään uutta selvinnyt ongelmaan liittyen?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
lyttii
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Loka 09, 2004 13:42

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja lyttii »

vastaus kesti hiukan!!!
syynä oli sytytysyksikön vika,eli vaihto!!
kiitos neuvoista kaikille!!!!!!!!
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

lyttii kirjoitti:vastaus kesti hiukan!!!
syynä oli sytytysyksikön vika,eli vaihto!!
kiitos neuvoista kaikille!!!!!!!!
Mikä ihmeen sytytysyksikkö ? Tarkoitatko puolaa ?
XC70 D5 -11
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Vai tarkoitetaanko ionivirtamittayksikköä CDM?
Tämä erillinen yksikkö on vielä puolien ja ecun lisäksi tutkimassa palotapahtumaa ym. (määrittää sytytysvuorossa olevan sylinterin, tunnistaa nakutuksen jne.).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Passaako kysellä mitä kyseinen yksikkö kustanti töineen, kyseinen osa on taas TECHin kanssa vaihdettavia joten melkein pakko tehdä merkkiliikkeessä, koska treen seudulta en ole kuullut muista tech:in omistajista. Hyvä että syy ravisteluun löytyi :roll:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin