Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Eilen tuli siirryttyä kohti modernimpaa autoilua ja vaihdettua -99 vuosimallin 9-5 -07 9-3SS:ään.
Ja kyllähän tämä uusi hyvältä vaikuttaa näin alkufiiliksien osalta. Tosin "laiskahan" tämä on ja täytyy varmaan investoida jonkinlaiseen piristykseen.

Nyt ensimmäisenä aamuna huomasin sellaisen asian, että auto käynnistyy hiukan kankeasti. Starttia joutuin pyörittämään usean sekunnin, että moottori lähti käyntiin.
Onkohan tässä nyt akku finaalissa(taitaa olla alkuperäinen GM) vai mkähän mahtaa olla?

Akkutesteriä ei itselläni ole, eikä varmaan taitoa sitä käyttääkään :P
9-3ss 1.8t -07
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Viesti Kirjoittaja core2 »

Hmmh, onko kyseessä BioPower malli, jos niin siinä ainakin yksi syy pidempään starttiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Akkua kannattaa koittaa uusia ensiksi. Mutta sekunnin parin startti on käsittääkseni aivan normaali kylmänä. Sitten jos useita sekunteja joutuu tahkoamaan niin sitten ehkä voisi epäillä anturi vikaa esim. moottorin lämpötila-anturi(mutua)
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Re: Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Kävin nyt korjaamolla, jossa mittasivat akun kunnon ja sanoivat olevan vaihtokunnossa. Joten uusi akku nyt tuli hommattua. Saa sitten aamulla kylmänä nähdä, muttei pitäisi ainakaan akusta olla kiinni.
Mulla on kaikissa neloskoneisissa Saabeissa ollut tuo starttausaika vähän pidempi kuin muissa autoissa. Liekö vain Saabin ominaisuus :)
9-3ss 1.8t -07
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Poistetaanhan ylimääräset myöhästyneet jutut.... :mrgreen:
Viimeksi muokannut apu,apupoika, To Touko 05, 2011 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minkä kokoisen ja merkkisen akun hommasit? Ittellä on 74Ah Vartan blue dynamic, hienosti on pelittäny, ja toimi hyvin kovien pakkasten aikaan.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Re: Vaihtui 9-5v6 -> 9-3 1.8t & käynnistys

Viesti Kirjoittaja JL79 »

61Ah taisi olla Bosch S5
9-3ss 1.8t -07
Vastaa Viestiin