Uuden 9-3:n dieselin kulutus ja päästöt

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Uuden 9-3:n dieselin kulutus ja päästöt

Viesti Kirjoittaja VKe »

:D en ollutkaan hokannut että 9-3 Ecopower-manuaali-dieseleiden päästöt ja kulutus on sama 130 hp, 160 hp ja 180 hp malleissa?

Saab.fi-sivustolla omaa autoa kootessa kaikkien manuaali-dieseleiden lukemat ovat:
Polttoaineenkulutus (l/100 km)*: 5.6 / 3.9 / 4.5
CO2-päästöt (g/km)*: 150 / 106 / 119

Kuka haluaa vielä ostaa mopoauton eli Volvo V60 eDriven?
******
EDIT: onkohan nuo lukemat huijausta :( . Otan ylipositiivisen kirjoitukseni takaisin. Saab.de-sivustolla aivan toiset lukemat. Mut toki 135 grammaakin on mainio lukema noille 180 hp tehoille :| .
PS. Saksan ja Suomen hinnat näemmä lähes samat kun kokosin oman autoni.
Sininen Saab 9-3, '99
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Re: Uuden 9-3:n dieselin kulutus ja päästöt

Viesti Kirjoittaja ella »

Eikös tuo 119gr ole kaikkiin teholukemiin, sitten Aero-varustelulla päästöt nousee. Samaa mieltä tuosta Volvosta, jännä että tehot riittää hienosti testien mukaan niissä normaaliajeluun, mutta esim. 9-5 160 hp:n koneella taas laiska samojen testaajien mukaan :roll:
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Uuden 9-3:n dieselin kulutus ja päästöt

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

On sama lukema ja bensakonekin (163hv/320Nm)yhdistetty CO2 155.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Uuden 9-3:n dieselin kulutus ja päästöt

Viesti Kirjoittaja VKe »

Nyt kannattaa siis ostaa Volvo V60 DRIVe :oops: ...

Yli 30 % vähemmän tehoa, yli 30 % vähemmän vääntöä ja yli 30 % hitaampi 0-100 km/h 9-3:een verrattuna. Mutta ovat onnistuneet tekemään siitä yhtä paljon kuluttavan kun Saab ja hintaakin Volvolla on vissiin enemmän!!

Se päästösekoiluni johtui tuosta EcoPower-mallista, jota en hokannu. En ollut riittävän tarkkaan perehtynyt tuohon. Griffinin EcoPower 180 hp diesel onkin vähäpäästöisempi kun Griffin Aeron 180 hpdiesel. Griffin Aeroon tuota EcoPoweria ei olekaan saatavilla.
Sininen Saab 9-3, '99
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuden 9-3:n dieselin kulutus ja päästöt

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

VKe kirjoitti:Nyt kannattaa siis ostaa Volvo V60 DRIVe :oops: ...

Yli 30 % vähemmän tehoa, yli 30 % vähemmän vääntöä ja yli 30 % hitaampi 0-100 km/h 9-3:een verrattuna. Mutta ovat onnistuneet tekemään siitä yhtä paljon kuluttavan kun Saab ja hintaakin Volvolla on vissiin enemmän!!
Fiiatin (VM) tuplaturbo oikein säädettynä on edelleen mainio laite 8) Harmi vaan, että italiaano myydessään GM:llä koneen muutti isomman turbon numeroa pienemmäksi! Tehot loppuu 220hp:n kohdalla, kun Lanciasta ottavat 250 :evil:
BMW f11 535xd -13
Vastaa Viestiin