Ei sitä mikään ohjauslukkoa pidä mikään jännite "pois päältä", eikä näinollen jännitteiden häviäminen pamauta ohjauslukkoakaan päälle. Ko. värkkiä ohjataan tilasta toiseen ohjaussignaaleilla, jotka vaativat tiettyjen ehtojen (mm. alle 5 km:n nopeus) täyttymisen ennenkuin lukkiutuminen on sallittu. Jos sitten vaikka turvalogiikka sekoaisikin ja jos jännitteet häipyisi ajossa, niin vielä jää puuttumaan se lukituksen päällelaittava ohjaussignaali, kun sitäkään ei voida muodostaa enää ilman käyttöjännitteitä.kalle37 kirjoitti: Skenaario jos ajelet vaikka 120kmh ja jotenkin ihmeellisesti jänniteet katoaisi autosta. Ei auto tosiaan pysähdy saman tien.
Siinä tilanteessa jos rattilukko pamahtaa pälle voi olla systeemit housussa.
SS kysymyksiä
Re: SS kysymyksiä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: SS kysymyksiä
Varmasti aivan järkevää että lukko toimii molempiin suuntiin virralla. Jokin kuitenkin kuluttaa kovasti virtaa kun avain on lukossa. Joitain järjestelmiä on silloin päällä. Ilmastointi ainakin säätää itsensä kun autoon menee ja voisi olettaa että jotain auto alkaa tekemään avainten ollessa lukossa. Miksihän siihen ei ole ohjelmoitu mitään suojaa kuin esim sisävalojen 20min päällä oloaika. nehän sammuu itsekseen ettei akku mene. avain on liikkumatta lukossa yli 20min niin virrat pois.
Re: SS kysymyksiä
No nyt tuli hyväksyttävä ja selkeä vastaus/tietoBob kirjoitti:Ei sitä mikään ohjauslukkoa pidä mikään jännite "pois päältä", eikä näinollen jännitteiden häviäminen pamauta ohjauslukkoakaan päälle. Ko. värkkiä ohjataan tilasta toiseen ohjaussignaaleilla, jotka vaativat tiettyjen ehtojen (mm. alle 5 km:n nopeus) täyttymisen ennenkuin lukkiutuminen on sallittu. Jos sitten vaikka turvalogiikka sekoaisikin ja jos jännitteet häipyisi ajossa, niin vielä jää puuttumaan se lukituksen päällelaittava ohjaussignaali, kun sitäkään ei voida muodostaa enää ilman käyttöjännitteitä.kalle37 kirjoitti: Skenaario jos ajelet vaikka 120kmh ja jotenkin ihmeellisesti jänniteet katoaisi autosta. Ei auto tosiaan pysähdy saman tien.
Siinä tilanteessa jos rattilukko pamahtaa pälle voi olla systeemit housussa.

Kiva lukea noin seikkaperäinen selitys asialle. Hattua nostan ja kiitän

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: SS kysymyksiä
Tervejwallin kirjoitti:Onko jollakin kokemusta noiden korjaamisesta?Limu kirjoitti: 4. Penkin tunnistusanturit ovat todella herkät. Ei tarvii olla kummoinen kassi tai maitopurkki ni jo se jaksaa huomauttaa turvavyöstä. En ole kurkannut penkin alle muuta luulisin että noita tunnistusantureita voi jotenkin korjata tai jos ei muuta niin huijata. Voiko anturit vahingoittua raskaammasta matkustajasta tai muuten kovemmasta käytöstä?
Joko itse tai huollossa. Lähinnä kiinnostaa kuinka paljon pitää purkaa
ja onko edes mahdollista ja kuinka kalliiksi mahtaa tulla.
Notta kannattaako odottaa josko purkaamolta löytyisi.
En löytänyt haulla muuta keskustelua aiheesta. Minulla on ollut nyt 3kk SC 1.8t Linear -06 (103tkm).
Noin kuukausi sitten huomasin virheellistä toimintaa myös minulla ko. anturissa. Jos pelkääjän penkillä istuu joku autoa käynnistettäessä ja jää matkan varrella pois, jää SID tämän jälkeen huutamaan "use your seatbelt" tekstin kera. Seuraavan käynnistyksen yhteydessä (ilman "apukuljettajaa") toiminut normaalisti. En pysty muistamaan oliko tällaista tilanetta aikaisemmin kun en asiaan kiinnittänyt sen enempää huomiota.
Mielestäni voisi viitata ohjelmistovikaan(?). Mutta nyt kun SID on ruvennut muistuttamaan huoltotarpeesta, se myös herjaa turvavyöstä miten sattuu. Välillä apukuskin ollessa ilman turvavyötä SID ei siitä ilmoita lainkaan, välillä toiminta on normaalia, välillä huutaa turvavyöstä yön yli seisonnan jälkeenkin vaikka yksin liikkeelle lähtisikin.
Toivottavasti tosta nyt saa selvää. Vastaan mielelläni tarkentavasti, jos kellään kokemuksia tai muuten vaan ehdotuksia asian korjaamiseksi.
Kiitos
Re: SS kysymyksiä
Moi, minulla oli aikanaan myös -06 1.8 Suappi. Siinä oli jo ostettaessa sama vika (korjaushinta huomioitiin ostosummassa), vänkärin penkillä ei istunut ketään mutta silti auto pimputteli että vyöt kiinni. No vyön kun laittoi kiinni niin loppui pimputus. Hain Magneetista uuden painoanturin (vai mikä se nyt nimeltään onkaan), joka asennetaan persauksen alle penkkiin. Purin muistaakseni takapenkkien puolelta käsin penkin alaosan alhaalta irti, venytin varosvasti auki ja tungin käden sinne missä on myös persauksenlämmittimet (eli vänkärin pernkin istuinosan sisään). Sieltä löytyy sellainen ohut muovi/metallilätkä (pitkulainen jonka liittimet on muistaakseni siinä penkin takana). Se on jokatapauksessa se anturi joka tunnistaa onko penkillä painoa vai ei. Sen vaihtamalla vika poistui. Meikäläiseltä meni siihen ehkä ihmettelyineen tunti, eli on hyvinkin vaihdettavissa ihan itsekin.
jondisti kirjoitti:Tervejwallin kirjoitti:Onko jollakin kokemusta noiden korjaamisesta?Limu kirjoitti: 4. Penkin tunnistusanturit ovat todella herkät. Ei tarvii olla kummoinen kassi tai maitopurkki ni jo se jaksaa huomauttaa turvavyöstä. En ole kurkannut penkin alle muuta luulisin että noita tunnistusantureita voi jotenkin korjata tai jos ei muuta niin huijata. Voiko anturit vahingoittua raskaammasta matkustajasta tai muuten kovemmasta käytöstä?
Joko itse tai huollossa. Lähinnä kiinnostaa kuinka paljon pitää purkaa
ja onko edes mahdollista ja kuinka kalliiksi mahtaa tulla.
Notta kannattaako odottaa josko purkaamolta löytyisi.
En löytänyt haulla muuta keskustelua aiheesta. Minulla on ollut nyt 3kk SC 1.8t Linear -06 (103tkm).
Noin kuukausi sitten huomasin virheellistä toimintaa myös minulla ko. anturissa. Jos pelkääjän penkillä istuu joku autoa käynnistettäessä ja jää matkan varrella pois, jää SID tämän jälkeen huutamaan "use your seatbelt" tekstin kera. Seuraavan käynnistyksen yhteydessä (ilman "apukuljettajaa") toiminut normaalisti. En pysty muistamaan oliko tällaista tilanetta aikaisemmin kun en asiaan kiinnittänyt sen enempää huomiota.
Mielestäni voisi viitata ohjelmistovikaan(?). Mutta nyt kun SID on ruvennut muistuttamaan huoltotarpeesta, se myös herjaa turvavyöstä miten sattuu. Välillä apukuskin ollessa ilman turvavyötä SID ei siitä ilmoita lainkaan, välillä toiminta on normaalia, välillä huutaa turvavyöstä yön yli seisonnan jälkeenkin vaikka yksin liikkeelle lähtisikin.
Toivottavasti tosta nyt saa selvää. Vastaan mielelläni tarkentavasti, jos kellään kokemuksia tai muuten vaan ehdotuksia asian korjaamiseksi.
Kiitos
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: SS kysymyksiä
Kiitos tiedosta
Satutko muistamaan tämän anturin hintaa?
Satutko muistamaan tämän anturin hintaa?
Re: SS kysymyksiä
Oiskohan ollut 76 tai 86 euroa(ei ole kyllä kovin kummoinen lätkä...). Kannattaa kysäistä viimeisin hinta marmoritiskiltä, yritin kysellä myös muista kuin merkkihuolloista/varaosien myyjiltä, mutta sitä kautta ei löytynyt. Magneetissa taisi olla ihan hyllyssä.jondisti kirjoitti:Kiitos tiedosta
Satutko muistamaan tämän anturin hintaa?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008