bsr
Re: bsr
T8 flashaus kotikonstein CAN:n yli onnistuu viimeinkin, toivon mukaan kohta ei tarvitse enää hirmuhintoja maksaa niistäkään virisoftista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: bsr
Jokos pistetään purkkia sulle flashkseenjcarlson kirjoitti:T8 flashaus kotikonstein CAN:n yli onnistuu viimeinkin, toivon mukaan kohta ei tarvitse enää hirmuhintoja maksaa niistäkään virisoftista.
Tarviiko purkin vaihto vielä Tech hyväksynnän?
Meinaan kun mulla on ylimääräinen T8 purkki hylyllä..
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: bsr
Voithan laittaa jos se nurkissa joutilaana pyörii niin saisi koekaniinin.
Tällä hetkellä vielä tarvii TECH naittamisen mutta luultavasti vain muutamista päivistä tai viikoista kiinni että myös naittaminen onnistuu CANUSB:n avulla sopivalla softanpätkällä.
Tällä hetkellä vielä tarvii TECH naittamisen mutta luultavasti vain muutamista päivistä tai viikoista kiinni että myös naittaminen onnistuu CANUSB:n avulla sopivalla softanpätkällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: bsr
No odotellaan sitten vielä vähän aikaa että homma on lopullisesti valmis
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: bsr
Niin tosiaan, epäilen ettei ole jatkossakaan mahdollista T8 ecua pöydällä flashata sopivaksi johonkin tiettyyn autoon vaan tuo naittaminen CANUSB:llakin on tehtävä autossa. Kenties silloin voi onnistua jos on saatavilla ko. auton alkuperäinen binääri muuttumattomana.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: bsr
Ok!
Onko tietoa saako noissa T8 vehkeissä ajotieturiin lisä tietoja? Esim samalla lailla kun noihin T7 vehkeisiin?
Onko tietoa saako noissa T8 vehkeissä ajotieturiin lisä tietoja? Esim samalla lailla kun noihin T7 vehkeisiin?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 18:59
- Paikkakunta: Helsinki
Re: bsr
Tieturista puheen ollen...
Maptunin softan asennuksen jälkeen tuo D.T.E.-lukema on jotenkin rauhoittunut. Vakiosoftan aikaan se heilui ajon vaihdellessa taajamasta moottoritieajoon jopa 150km haarukassa, mutta nyt...ihan kuin se laskisi jälkelläolevaa matkaa pidemmän ajohistorian perusteella kuin ennen. Onko muilla Maptunin asentaneilla samankaltaisia kokemuksia?
Maptunin softan asennuksen jälkeen tuo D.T.E.-lukema on jotenkin rauhoittunut. Vakiosoftan aikaan se heilui ajon vaihdellessa taajamasta moottoritieajoon jopa 150km haarukassa, mutta nyt...ihan kuin se laskisi jälkelläolevaa matkaa pidemmän ajohistorian perusteella kuin ennen. Onko muilla Maptunin asentaneilla samankaltaisia kokemuksia?
Saab 9-3 sc 1,8t MY08
Ex: Saab 9-5 wagon 2,3t MY07
Ex:Saab 9-5 wagon 2,3t MY04
Ex: Saab 9-3 ss 1,8t MY04 Maptun stage 1
#4792
Ex: Saab 9-5 wagon 2,3t MY07
Ex:Saab 9-5 wagon 2,3t MY04
Ex: Saab 9-3 ss 1,8t MY04 Maptun stage 1
#4792
Re: bsr
En kyllä ole huomannut vastaavaa. Ainoastaan sen, että kulutus tippui normiajossa n. 1l/100km.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: bsr
Täällä taas kulutus Maptunin myötä nousi...
Normiajossa
Myönnettäköön, että osasyy on siinä, että kalibroin nopeusmittarin. Viisari näyttää nyt täsmälleen oikein mutta SID näyttää liian alhaisia lukemia josta seurannee että DTE myös näyttää nyt väärin. (Päätelty suoralla motarilla keskinopeutta seuraamalla vakkarilla ajettaessa ja GPS kojelaudalla.)
Normiajossa
Myönnettäköön, että osasyy on siinä, että kalibroin nopeusmittarin. Viisari näyttää nyt täsmälleen oikein mutta SID näyttää liian alhaisia lukemia josta seurannee että DTE myös näyttää nyt väärin. (Päätelty suoralla motarilla keskinopeutta seuraamalla vakkarilla ajettaessa ja GPS kojelaudalla.)
Re: bsr
Omissa ohjeissa lukee seuraavasti:
Maptuner on ajoneuvokohtainen ohjelmointilaite. Maptunerin kytkeminen muuhun autoon johtaa laitteen lukittumiseen. Lukittuneen maptunerin saa uudelleen käyttöön lähettämällä laitteen maptunin edustajalle uudelleenohjelmoitavaksi.
Asennusohjeet:
- Ohjelman asennuksen aikana autosta on ilmastointilaite yms virrankuluttajat poiskytkettynä. Ajovalot parkki-asentoon(mielestäni ne voi kytkeä kyllä kokonaan pois). Kytke akkulaturi jos olet epävarma akun kunnosta tai varaustilasta. Virran katkeaminen ohjelmoinnin aikana vaurioittaa moottorinohjausyksikköä.
- Poista jäähdyttimen puhaltimen sulake. Sulake on moottoritilan varokekotelossa. (en kyllä ole itse koskaan tehnyt)
- Maptuner liitetaan autoon liitinjohdolla jossa on iso OBD2 liitin. Iso liitin kytketään auton OBD2 porttiin ohjauspyörän alla.
- Asennus kestää muutaman minuutin, jona aikana autossa edottomasti ei saa tapahtua virtakatkosta.
-Kytke autoon virrat virta-avaimella.
-Ohjelmointi tehdään valitsemalla maptunerin nuolinäppäimellä valikosta "program vehicle"(ohjelmoi ajoneuvo) ja hyväksymällä OK näppäimellä. Tämän jälkeen näyttöön tulee tarjolle maptunerin ladatut ohjelmat (esim stage1) jonka hyväksymällä laite kysyy "download?" jonka hyväksymällä maptuner aloittaa ohjelmoinnin.
-Älä koske virta-avaimeen ohjelmoinnin kestäessä, vrt. edelliset maininnat virtakatkoksen tuhovoimasta...
-Ensimmäisellä käyttökerralla maptuner aloittaa ohjelmoinnin ottamalla kopion auton alkuperäisohjelmasta.
-Ohjelman latauksen onnistumisen merkiksi näyttöön tulee teksti "succeded", hyväksy painamalla OK. Maptuner pyytää poistamaan virta-avaimen("remove car key"). Poista avain ja kuittaa OK. (irroita vasta kun sitä laite pyytää)
-Irroita maptuner OBD2 liittimestä.
-Moottorinohjausyksikkö saadaan käyttökuntoon irroittamalla akun napa n. 3s ajaksi. (en kyllä ole koskaan tehnyt itse tätä)
-Tämän jälkeen voit kytkeä päältä pois kytketyt sähkölaitteet takaisin käyttöön mukaanlukien jäähdyttimen puhaltimen sulake. Muista myös ajovalot.
Muutamia kiihdytyksiä kierrosalueella 1800-5000. Alkuun auto voi tuntua tehottomalta kunnes ohjelma oppii kiihdytysten aikana.
Näin lukee minun paketissa tulleissa ohjeissa. En toki henkilökohtaisesti vastaa ohjeiden paikkaansapitävyydestä.
Maptuner on ajoneuvokohtainen ohjelmointilaite. Maptunerin kytkeminen muuhun autoon johtaa laitteen lukittumiseen. Lukittuneen maptunerin saa uudelleen käyttöön lähettämällä laitteen maptunin edustajalle uudelleenohjelmoitavaksi.
Asennusohjeet:
- Ohjelman asennuksen aikana autosta on ilmastointilaite yms virrankuluttajat poiskytkettynä. Ajovalot parkki-asentoon(mielestäni ne voi kytkeä kyllä kokonaan pois). Kytke akkulaturi jos olet epävarma akun kunnosta tai varaustilasta. Virran katkeaminen ohjelmoinnin aikana vaurioittaa moottorinohjausyksikköä.
- Poista jäähdyttimen puhaltimen sulake. Sulake on moottoritilan varokekotelossa. (en kyllä ole itse koskaan tehnyt)
- Maptuner liitetaan autoon liitinjohdolla jossa on iso OBD2 liitin. Iso liitin kytketään auton OBD2 porttiin ohjauspyörän alla.
- Asennus kestää muutaman minuutin, jona aikana autossa edottomasti ei saa tapahtua virtakatkosta.
-Kytke autoon virrat virta-avaimella.
-Ohjelmointi tehdään valitsemalla maptunerin nuolinäppäimellä valikosta "program vehicle"(ohjelmoi ajoneuvo) ja hyväksymällä OK näppäimellä. Tämän jälkeen näyttöön tulee tarjolle maptunerin ladatut ohjelmat (esim stage1) jonka hyväksymällä laite kysyy "download?" jonka hyväksymällä maptuner aloittaa ohjelmoinnin.
-Älä koske virta-avaimeen ohjelmoinnin kestäessä, vrt. edelliset maininnat virtakatkoksen tuhovoimasta...
-Ensimmäisellä käyttökerralla maptuner aloittaa ohjelmoinnin ottamalla kopion auton alkuperäisohjelmasta.
-Ohjelman latauksen onnistumisen merkiksi näyttöön tulee teksti "succeded", hyväksy painamalla OK. Maptuner pyytää poistamaan virta-avaimen("remove car key"). Poista avain ja kuittaa OK. (irroita vasta kun sitä laite pyytää)
-Irroita maptuner OBD2 liittimestä.
-Moottorinohjausyksikkö saadaan käyttökuntoon irroittamalla akun napa n. 3s ajaksi. (en kyllä ole koskaan tehnyt itse tätä)
-Tämän jälkeen voit kytkeä päältä pois kytketyt sähkölaitteet takaisin käyttöön mukaanlukien jäähdyttimen puhaltimen sulake. Muista myös ajovalot.
Muutamia kiihdytyksiä kierrosalueella 1800-5000. Alkuun auto voi tuntua tehottomalta kunnes ohjelma oppii kiihdytysten aikana.
Näin lukee minun paketissa tulleissa ohjeissa. En toki henkilökohtaisesti vastaa ohjeiden paikkaansapitävyydestä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: bsr
Kiitos noista ohjeista.
Taitaa tosin olla niin simppeli homma, että pelkän boxinkin ohjeilla pärjää.
Mikähän idea tuolla jäähdyttimen puhaltimen sulakkeen poistolla on? Auto menee kuitenkin akkulaturiin, niin eikai sitä tarvitse/kannata poistella
Taitaa tosin olla niin simppeli homma, että pelkän boxinkin ohjeilla pärjää.
Mikähän idea tuolla jäähdyttimen puhaltimen sulakkeen poistolla on? Auto menee kuitenkin akkulaturiin, niin eikai sitä tarvitse/kannata poistella
9-3ss 1.8t -07
Re: bsr
Bsr:llä on sulakkeen poisto ilmoiettu vain T7 vehkeissä.
Mutta ei T8:ssa (9-3 sc)
Aiheuttaisko tuo puhaltimen väärään aikaan päälle meno jonkun jännite notkahduksen?
Mutta ei T8:ssa (9-3 sc)
Aiheuttaisko tuo puhaltimen väärään aikaan päälle meno jonkun jännite notkahduksen?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.