Tervehdys kaikille uudelta saabistilta!
Nyt olla parin kuukauden ajan alla 9-3 ss aero vm.2004. Tuli toyotan miehestä jatkossakin ex japsimies!
Pikkaisen ongelmia väin hälyttimen kanssa, eli aloitti tuon venkoilun ajaessa jolloin meni hälyt päälle ja torvet soi komiasti keskellä Vaajakoskea kun tultiin etelästä.
Sen jälkeen tasaisesti joka paikassa mihin pysähty niin alko hälytin huutaan ja aloin epäileen että onko akun jännite seisokissa niin matala että siksi teki tuota kyseistä hommaa joten akku vaihdettiin ja muutama päivä ok.
No asia ei kuitenkaan tällä ratkennut kuin hetkellisesti muutamaksi päiväksi ja käytin sitten saabilla tech:n päässä ja kone näytti että avaimen ''paniikkinappulaa'' oli painettu. Laitettiin uus avain toimintaan jolloin heitti pois taas vähäksi aikaa.
Tuossa yks päivä alko torvet soimaan varmaan 20 kertaa päivän aikana. Autossa ei edes ollut hälyt päällä kun alko torvi soimaan. kuuntelin radioa avain virtalukossa. Ihmetyttää nyt tuo ongelma todella että missä vika vois olla?
Vaihdoin konepellin anturinkin varmuuden vuoksi, ei siitä nyt ota selvää että oliko vika siinä kun hälytys laukeaa satunnaisesti aina.
Aloin miettiin jotain lämpötilaanturia sisällä että vois olla rikki kun se 20 hälytyksen päivä oli aika lämmin ja aurinkoinen. Mutta teoriaa ei vain tue se että torvet soi vaikka istuin autossa virrat päällä.
Yritin etsiä netistä löytämieni ohjeiden mukaan tuota hälyttimen paikkaa jotta vois vaihtaa patterin. Eli kuskin puolen lokarista. Ei ollut ainakaan tässä mallissa kummallakaan puolella.
Onko kokemusta kellään tälläisestä jutusta?
Hälyttimen väärät hälytykset
Re: Hälyttimen väärät hälytykset
Jos sireeniä etsit se on oikealla puolella luukun alla tavaratilassa.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Hälyttimen väärät hälytykset
Varashälytin on integroitu BCM:ään (korielektroniikan ohjaus yksikkö). Kauko-ohjauskomennot hoituvat CIM:n (rattiakselin kannatinyksikkö) avulla väylän kautta BCM:lle. Sireenin paikan kalle37 jo kertoikin.
Tuntuu siltä, että joko CIM tai BCM sekoilee. Kun paniikkipainiketta ei ole painettu ja kaukosäädin on kunnossa (uusi), on virheellinen aktivointitieto peräisin jommasta kummasta. Näin kai sen on oltava kerran testeri näyttää painikkeen aktivoituneen.
Sireenihän alkaa ulvomaan, jos BCM sen aktivoi.
Pitäisi testerin tai Op-Com:n kanssa tutkia ongelman mennessä päälle, että näyttääkö CIM kaukosäätimen aktivointikomentoa juuri sillä hetkellä. Jos näyttää, se sekoilee. Jos taas ei näytä, sekoilun täytyy tapahtua BCM:ssä.
Tuntuu siltä, että joko CIM tai BCM sekoilee. Kun paniikkipainiketta ei ole painettu ja kaukosäädin on kunnossa (uusi), on virheellinen aktivointitieto peräisin jommasta kummasta. Näin kai sen on oltava kerran testeri näyttää painikkeen aktivoituneen.
Sireenihän alkaa ulvomaan, jos BCM sen aktivoi.
Pitäisi testerin tai Op-Com:n kanssa tutkia ongelman mennessä päälle, että näyttääkö CIM kaukosäätimen aktivointikomentoa juuri sillä hetkellä. Jos näyttää, se sekoilee. Jos taas ei näytä, sekoilun täytyy tapahtua BCM:ssä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)