bsr
Re: bsr
Tämä jännitetason lasku on varmasti syy tähän sulakkeen poistoon.
Kyllä se on varsin yksinkertainen ja helppo. Se purkki kertoo kyllä mitä tehdä. Ja tosiaan ensimmäisen asennuskerran jälkeen jos tulee tarvetta vaihtaa softaa niin se on n. parin minuutin homma ja huomattavasti nopeampi kuin se ensimmäinen kerta.
Kyllä se on varsin yksinkertainen ja helppo. Se purkki kertoo kyllä mitä tehdä. Ja tosiaan ensimmäisen asennuskerran jälkeen jos tulee tarvetta vaihtaa softaa niin se on n. parin minuutin homma ja huomattavasti nopeampi kuin se ensimmäinen kerta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: bsr
Kävipä se näppärästi. Ja kyllä eron huomaa. Tosin olisin 220hv:llä toivonut hiukan suurempaa eroa. No täytyy joskus kellon kanssa testata. Tuntuu vähän hitaammalta kuin edellinen 9-5 3.0t Nordicin lastulla. Mutta olihan toi 9-5 jo "vanha" auto. Voi olla että vauhdintuntu oli siksi huikeampi
9-3ss 1.8t -07
Re: bsr
Mitä bensaa tankissa, ja teitkö nuo opetuskiihyttelyt? Koska maptun softa on tehty 98 polttoaineelle. Minulla oli 95:sta tankissa kun softani aikanaan hommasin, ja seuraava tankki 98:sia niin meno oli aivan erilaista.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: bsr
Liekkö muilla 1.8t BSR softalla varustetussa 9-3:ssa samaa "ongelmaa" kuin itsellä. Näin hellepäivinä, parkista lähtiessä niin tuntuu ettei kule yhtään mihkään???. Ajelin tuossa n. 20km motariakin, eikä senkään jälkeen tuntunut menevä. Kuin ajaisi vakiolla.
Luulis T8 olevan sen verran kehittynyt, ettei pitäisi lämpötilan nuin paljon vaikuttaa? Kun ei tuossa mikään ihan pieni coolerikaan pinta-alaltaan ole. Ja tankissa luonnollisesti 98:a
Luulis T8 olevan sen verran kehittynyt, ettei pitäisi lämpötilan nuin paljon vaikuttaa? Kun ei tuossa mikään ihan pieni coolerikaan pinta-alaltaan ole. Ja tankissa luonnollisesti 98:a
SAAB 99 -83 GL
Re: bsr
Scangaugen perusteella imuilman lämpötila lämpimillä keleillä on n. 10 astetta korkeampi kun ilmastointi on päällä, helteillä enemmänkin. Tarkoittanee siis sitä, että ilmastoinnin lauhdutin sijaitsee välijäähdyttimen edessä lämmittäen näin imuilmaa.
Omia kokemuksia tehon alenemisesta ei juurikaan ole kun näillä keleillä tulee ajeltua kaksipyöräisellä.
Omia kokemuksia tehon alenemisesta ei juurikaan ole kun näillä keleillä tulee ajeltua kaksipyöräisellä.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Re: bsr
Kyllä meikän kiesi ainakin reagoi kuumiin ilmoihin negatiivisesti!
Huomattavasti lussumin vetää!
Huomattavasti lussumin vetää!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: bsr
Mulla on vakio 1.8t, mutta auto tuntuu siltä kuin siinä ei turboa olisi ollenkaan. Voiko lämpötila vaikuttaa niin paljon?
Alaväännöt (se vähä mitä tuosta vehkeestä pitäisi löytyä) kadonnu ihan kokonaan..
Alaväännöt (se vähä mitä tuosta vehkeestä pitäisi löytyä) kadonnu ihan kokonaan..
Saab 9³ SS 1.8t 2007 + Maptun Stage 1
Re: bsr
Kiristä hieman hukkaportin mekaanista säätöä. Kyllä mulla ainaki vetää ilosesti vaikka on yli 30c lämmintä. Ajattelin itsekkin viedä auton ihan penkkiin säädettäväksi kunhan kerkeen. Voihan sitä perstuntumallakin säätää, mutta penkissä saa aina paremman.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: bsr
Parempi kun ei arviosta säätele mitään!
Ps 1,8t stage 1 ei kulje eikä vedä mitenkään ihmeelisesti olkoon lämpötila mikä hyväänsä!
Ps 1,8t stage 1 ei kulje eikä vedä mitenkään ihmeelisesti olkoon lämpötila mikä hyväänsä!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: bsr
Ei hukkaportin tankoa säätämällä saa aikaan enempää tehoja. Sen säätäminen ei ole mikään virityskeino. Trionic8 säätää ahtopainetta halutun ilmamassan mukaan.
Hukkaportin tankoa säädetään vain, jos mekaaninen perussäätö on pielessä. Tällöin ahtopaineet ei nouse (tanko liian pitkällä) tai nousevat liian korkealle (tanko liian lyhyt).
Samalla tarkistetaan kalvorasian (painekello) toiminta. Ahtopainetta säädetään sähköisesti, mutta mekaaniset osat pitää olla kunnossa ja kohdillaan, jotta säätö toimii.
Lämpimät ilmat eivät mitenkään radikaalisti pitäisi heikentää auton toimintaa. Jos näin on, autossa on jotain vikaa ja se vaatisi tutkimuksia. Trionic8 osaa kompensoida ulkoilman paineen ja lämpötilan vaikutukset melko hyvin.
ps. Hukkaportin säätöön ei tosiaankaan pidä mennä koskemaan, kuten kalle37 totesi, ellei siihen nimenomaan ole perusteltua syytä!
Hukkaportin tankoa säädetään vain, jos mekaaninen perussäätö on pielessä. Tällöin ahtopaineet ei nouse (tanko liian pitkällä) tai nousevat liian korkealle (tanko liian lyhyt).
Samalla tarkistetaan kalvorasian (painekello) toiminta. Ahtopainetta säädetään sähköisesti, mutta mekaaniset osat pitää olla kunnossa ja kohdillaan, jotta säätö toimii.
Lämpimät ilmat eivät mitenkään radikaalisti pitäisi heikentää auton toimintaa. Jos näin on, autossa on jotain vikaa ja se vaatisi tutkimuksia. Trionic8 osaa kompensoida ulkoilman paineen ja lämpötilan vaikutukset melko hyvin.
ps. Hukkaportin säätöön ei tosiaankaan pidä mennä koskemaan, kuten kalle37 totesi, ellei siihen nimenomaan ole perusteltua syytä!
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: bsr
Ei sillä enempää tehoja saakkaan, mutta mikäli alaväännöt on kateissa ja hukkiksensäätö on pielessä niin vikaa voi hakea siitä suunnasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: bsr
Ilman muuta mikäli säätö on pielessä se pitää säätää kohdilleen. Sitä ennen se tietenkin tarkistetaan ja todetaan olevan säädön tarpeessa. Summassa ei siihen hommaan kannata ryhtyä. Alaväännön puute ei oikopäätä viittaa hukkaportin perussäädön vikaan vaan siihen on monta muutakin mahdollisuutta.
Ensin tutkitaan ja vasta sitten hutkitaan .
Ensin tutkitaan ja vasta sitten hutkitaan .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: bsr
Antaahan se vakio 1.8t ymmärtää, että jotain olis tarjolla, mutta siihen se sitten jää kans..jebujee kirjoitti:Mulla on vakio 1.8t, mutta auto tuntuu siltä kuin siinä ei turboa olisi ollenkaan. Voiko lämpötila vaikuttaa niin paljon?
Alaväännöt (se vähä mitä tuosta vehkeestä pitäisi löytyä) kadonnu ihan kokonaan..
Piuhan perään vaan auto. Tässäki OP-Com tienaisi hintansa heti
93SC TTiD