"Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)
"Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)
Onko kenelläkään hyviä koukkusuosituksia, kun koukun pitäisi olla:
-irroitettava
-irroitettuna mahd. näkymätön
-helppokäyttöinen
Saabiin kaupataan Kovilia, mutta sen näkyviin jäävä kumilätkä on melko tökerön näköinen.
Koukulla kuskattaisiin lähinnä fillaritelinettä
-irroitettava
-irroitettuna mahd. näkymätön
-helppokäyttöinen
Saabiin kaupataan Kovilia, mutta sen näkyviin jäävä kumilätkä on melko tökerön näköinen.
Koukulla kuskattaisiin lähinnä fillaritelinettä
Viimeksi muokannut mjava, Ke Kesä 22, 2011 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
mulla on femmassa Kovil irroitettava koukku.
En tiedä saako kolkkiin, ja onko mielestäsi liian näkyvä.
En tiedä saako kolkkiin, ja onko mielestäsi liian näkyvä.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Tuo Kovil on mielestäni vähän liian näkyvä, etenkin jos auto ei ole musta / tumma. 9-3:ssa pistää ehkö vielä enemmän silmään.
Esim. Thulella on kääntyviä koukkuja, mutta niiden sivut on niin kuraa, ettei saa selvyyttä, käykö tuollaiset Saabiin.
Esim. Thulella on kääntyviä koukkuja, mutta niiden sivut on niin kuraa, ettei saa selvyyttä, käykö tuollaiset Saabiin.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Tällainen meikäläisellä, käsittääkseni ihan alkuperäinen. Suoja sopii täydellisesti takahelmaan.
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Mulla on Bosalin valmistama irrotettava koukku.
Siinä ainakin tuo musta "muovilätkä" on aika pieni ja huomaamaton koukun ollessa irrotettuna
Siinä ainakin tuo musta "muovilätkä" on aika pieni ja huomaamaton koukun ollessa irrotettuna
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Olisikos jollain paiskata osanumero esille tuosta?eljass kirjoitti:Kuva
Tällainen meikäläisellä, käsittääkseni ihan alkuperäinen.
#3418
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Itselläni on vastaava koukku ja koukun suojalevy katosi viime syksynä.Mimmi kirjoitti:4D irrotettava koukku: 32026047
Peitekotelo (vakiopuskuri): 12793879; Aeropuskuri: 12793880
Tilattiin paikalliseen liikkeeseen molemmat, eikä kumpikaan käynyt. En tiedä millä numeroilla tilailivat, mutta ongelmia todella oli. Lopulta käypäinen löytyi varostosta isosta laatikosta etsimällä ja kokeilemalla. Niitä oli todella montaa erilaista ja tuo mikä lopulta omaani kävi oli muistaakseni varaosanumeroltaan 9-5:n osa.
Edit: Kävin katsomassani autoni koukoun suojalevyn numeron ja se on 12795697 ja ainakaan oma EPC:ni versio 2009-4 ei tunne osaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Täytyypä varmaan käydä kyselemässä sen saman ison laatikon perään osanumeroiden kanssa, jos sieltä joku hyvin istuva suojus löytyisi itsellekin.hz81 kirjoitti:Lopulta käypäinen löytyi varostosta isosta laatikosta etsimällä ja kokeilemalla. Niitä oli todella montaa erilaista ja tuo mikä lopulta omaani kävi oli muistaakseni varaosanumeroltaan 9-5:n osa.
Tuollainen ylläolevan kuvan mukainen suojus kelpaisi, jos istuvuus 9-5:n olisi 100%.
#3418
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Tuo eljassin koukku on kyllä melko tyylikäs. Tampereen Metroautossa tarjosivat kovilia, (sama kuin yläkuvassa) hintaan 820e. En taida ainakaan sitä ottaa, ei sovi sedaniin, varsinkaan jos auto ei ole musta.
Onko tietoa, missä hinnoissa tuo orkkiskoukku menee?
Onko tietoa, missä hinnoissa tuo orkkiskoukku menee?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Tässä asioita tutkittuani totesin, että orkkiskoukku ja Kovil vaativat puskurin loveamista. Onko tiedossa koukkua, jossa moista operaatiota ei tarvita.
Koukun tarve on lähinnä fillarin kuskaus, joten voi olla että päädyn kattotelineeseen tms. jos vaihtoehtoja ei löydy.
Koukun tarve on lähinnä fillarin kuskaus, joten voi olla että päädyn kattotelineeseen tms. jos vaihtoehtoja ei löydy.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Minä olen asentanut kaksi erilaista koukkua SS:ään eikä kummassakaan tarvinnut loveta varsinaisesti puskuria. Puskuriin kuuluvaa alasuojaa, joka kaartuu auton helman alle, sensijaan piti loveta. Se ei näy ulospäin ollenkaan. Tästäköhän on nyt kysymys?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Tuohon tarpeeseen on kattoteline minusta fiksumpi valinta, varsinkin jos kyse on vähänkään arvokkaamman fillarin kuljetuksesta. Koukkuun kiinnitettävät halpistelineet kannattaa kiertää kaukaa.mjava kirjoitti: Koukun tarve on lähinnä fillarin kuskaus, joten voi olla että päädyn kattotelineeseen tms. jos vaihtoehtoja ei löydy.
Asiallinen koukkuun kiinnitettävä fillariteline vie takaluukussa saman tilan kuin kattotelineetkin, mutta kattotelinellä fillari pysyyy rapakeleillä siistimmässä kunnossa. Ainoa koukkutelineen etu on telineen kiinnityksen nopeus.
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Onko kokemuksia jostain tietyistä kattotelinemalleista? Lähinnä itseäni arveluttaa se, että saanko fillarin katolle niin, ettei auto kolhiinnu ja että pyörä pysyy tukevasti. Oletko huomannut suurta sivutuulen vaikutusta?m&m kirjoitti:Tuohon tarpeeseen on kattoteline minusta fiksumpi valinta, varsinkin jos kyse on vähänkään arvokkaamman fillarin kuljetuksesta. Koukkuun kiinnitettävät halpistelineet kannattaa kiertää kaukaa.
Koukkuun mulla olisi Thulen järeä tellinki, se on ollut hyvä.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: "Näkymätön" koukku SS:n
Jos koukkutellinki jo löytyy niin sitten ehkä koukku... ainakin jos tarve on satunnaista peruskäyttöfillarin kuljetusta. Arvokkaammat harrastepyörät mieluummin katolle kun ei sisälle mahdu.
Minusta Thulen perusmalli jolla fillari kiinnitetään katolle etupyörää irroittamatta on vallan pätevä, mutta Saab original kaasujousella toimiva (jonka olen nähnyt vain kuvissa) vaikuttaa niin mielenkiintoiselta että sellaista metsästäisin jos tarvetta uudelle tellingille olisi.
Fillari katolla aiheuttaa lähinnä ylimääräisiä suhinoita
Minusta Thulen perusmalli jolla fillari kiinnitetään katolle etupyörää irroittamatta on vallan pätevä, mutta Saab original kaasujousella toimiva (jonka olen nähnyt vain kuvissa) vaikuttaa niin mielenkiintoiselta että sellaista metsästäisin jos tarvetta uudelle tellingille olisi.
Fillari katolla aiheuttaa lähinnä ylimääräisiä suhinoita
Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)
Tulipa tuo koukku viimein kesän lopulla hommattua. Löysin foorumin kautta alkuperäisen irrotettavan koukun hintaan 500e. Asennuksen teki M.Takala Nokialla, taisi maksaa n. 100e. Lisäksi piti vielä erikseen ostaa pala GM-muovia (32e) suojaksi. Lopputulos näkyy kuvissa:
Suojan kanssa:
Ilman:
Ihan ilman sahaa ei siis päästy, suoja on minusta turhan kookas eli lopputulos ei ole 100% sellainen, kuin olisin halunnut, mutta muitakaan vaihtoehtoja ei löytynyt järkevästi.
Suojan kanssa:
Ilman:
Ihan ilman sahaa ei siis päästy, suoja on minusta turhan kookas eli lopputulos ei ole 100% sellainen, kuin olisin halunnut, mutta muitakaan vaihtoehtoja ei löytynyt järkevästi.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85