TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Ainahan se paremminkin voisi.
Mutta siihenhän on lääke olemassa. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Älä ota tätä loukkauksena, mutta et saa tuota TTiD millään konstilla kiihtymään hyvin :wink:

Hyvin kiihtyviä autoja on todella harvassa.
Silloin kiihtyvyys on hyvä kun varttimaili menee alle kympin ja loppunopeus on yli 200kmh :lol:
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja mike »

TTiD kirjoitti:Buenos stardes!
Laturi uusittu puolen vuoden välein? ilmeisesti kulutusosa tässä mallissa?
Tammikuussa viimeksi 4500€ remontti, jossa uusittiin kaikenlaista, joita en ehdi nyt luettelemaan/pääse/muista.
Akku myöskin kulutusosa, 3. tai 4. akku menossa tällä hetkellä.


Auto toimi ensimmäiset puolivuotta hyvin, kunnes alkoi latureitten vaihtokierteellä edeten kaikkeen muuhun...
Missäs tuota autoas on oikein korjattu ja millä osilla? Myös varaosilla on kyllä takuu olemassa ja jos laturi sippaa puolen vuoden päästä niin pitäisi sen kyllä mennä takuuseen. Ja akuillakin on takuu. Autosi on TTiD eli ei vielä voi olla edes neljää vuotta vanha, joten ei noista kaikista kyllä pitäisi kaiken järjen mukaan joutua maksumieheksi.

Tietenkään takuuseen vaihdettu osa ei jatka takuuta, mutta jotain outoa tässä kuiten on. Alkuperäisosien takuu on muistaakseni 2 vuotta.

Tuollaista osaa vissiin ovat uusimassa sulle? http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=21420416

Ja Englannista pitäisi moista osaa löytyä tuliteränäkin kohtuu hintaan. Ainakin osanumeron perusteella sama.
http://www.carpartsconnexion.com/partde ... 186494&p=1&
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

kalle37 kirjoitti:Älä ota tätä loukkauksena, mutta et saa tuota TTiD millään konstilla kiihtymään hyvin :wink:

Hyvin kiihtyviä autoja on todella harvassa.
Silloin kiihtyvyys on hyvä kun varttimaili menee alle kympin ja loppunopeus on yli 200kmh :lol:
Hyvin ja hyvin joo. Tosiasiahan on, että tuon kiihtyvyyden kanssa pärjää vallan mainiosti.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Se on varmasti totta :)
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
pekkatyn
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 19:15
Paikkakunta: Joensuu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja pekkatyn »

Tänään sitten meikäläisen TTiD päätti järjestää juhannusyllätyksen ja matkalla Kokkolasta Joensuuhun heitti Limited performance- tekstin ruutuun ja samalla tehot hävisivät. Sammutin auton ja odottelin jonkin aikaa ennen matkan jatkamista mutta loppumatka mentiin sitten puolitehoilla. Nyt illan aikana kun olen ajellut niin joka käynnistyksen yhteydessä tuo herjaa sitä Limited performance- varoitusta mutta tehot tuntuvat palautuneen ennalleen.

Niin ja autohan on peräti 6 kk "vanha" ja mittarissakin jo 20 tkm. Eli näin pitkään selvittiin ilman ongelmia... :evil:
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Hyvin on sielläki kilometrejä kertynyt.
Oma alkaa pian olla 3 kk iässä ja 7000km tuli pari päivää sitten täyteen.
Ensi viikolla ajattelin hakea öljyt valmiiksi 10tkm vaihtoa varten.
Minkäslainen suodatin tässä oikein on? Peltipönttö vai pelkkä paperi patruuna.
Äsken katselin muuten tikkuakin, niin nafta sinne näyttää sekaan menevän, kun oli pinta noussut hivenen max merkin päälle.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kukas on jo ajellut eniten TTiD:llä?
Meillä on vasta 85.000 08:n taulussa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kenellä vähiten ikään suhteutettuna :lol: ??

Mulla 18500km ´08 autossa! :mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Marko A kirjoitti:Kenellä vähiten ikään suhteutettuna :lol: ??

Mulla 18500km ´08 autossa! :mrgreen:
Niin olikos tämä se TTiD joka oli kauan myynnissä Arton Autossa vai missä lie?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Sama peli!

Huvittavaa, että se oli Arton autossa yhtä kauan kuin mulla oli sieltä ostettu Subaru. Loppujen lopuksi molemmat, mun Subaru ja tämä Aero pudottivat hintaansa saman verran kuluneena kahtena vuonna sillä erotuksella että Sube oli koko ajan ajossa (n. 60tkm) ja Aero seisoi pääasiassa siellä hallissa.

Sehän selkis mulle pikkuhiljaa oston jälkeen miksi auto todennäköisesti oli vaihdettu pikapuoliin oston jälkeen pois... Pakoputkessa oli alkuperäinen tiiviste tehtaalla asennettu väärin ja jokaisella PDF:n puhdistuksella tuli pakokaasun hajua sisään. Kuitenkin niin satunnaisesti, että asiaan on varmaan ollut vaikea saada selkoa. Puhdistus kun tapahtuu satunnaisen epäsäännöllisesti sekalaisessa ajossa. Ja jos ei ole pikkurahan puutetta, niin ei muuta kuin auto vaihtoon ja pääsee hajuista eroon.

Mun tapauksessa sitä ihmeteltiin pariinkin otteeseen merkkiliikkeen toimesta kunnes lopullinen syy löytyi. Arton Autolle 10 pistettä asian hoidosta. Sanansa mittainen mies ja loistava palvelu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
pekkatyn
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 19:15
Paikkakunta: Joensuu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja pekkatyn »

pekkatyn kirjoitti:Tänään sitten meikäläisen TTiD päätti järjestää juhannusyllätyksen ja matkalla Kokkolasta Joensuuhun heitti Limited performance- tekstin ruutuun ja samalla tehot hävisivät. Sammutin auton ja odottelin jonkin aikaa ennen matkan jatkamista mutta loppumatka mentiin sitten puolitehoilla. Nyt illan aikana kun olen ajellut niin joka käynnistyksen yhteydessä tuo herjaa sitä Limited performance- varoitusta mutta tehot tuntuvat palautuneen ennalleen.

Niin ja autohan on peräti 6 kk "vanha" ja mittarissakin jo 20 tkm. Eli näin pitkään selvittiin ilman ongelmia... :evil:
Tuohon ylläolevaan liittyen kävin aamulla huollossa luetuttamassa vikakoodit. Syynä ongelmiin oli kuulemma tukkeutunut hiukkassuodatin! Vähän ihmettelin asiaa koska kyseessä on näinkin uusi auto ja ajoni on 99 % pitkää ja melko reipasta maantieajoa. Sitä paitsi olen olettanut että auto tekee omia aikojaan hiukkassuodattimen regeneroinnin ajon aikana. Tämän olen päätellyt D.T.E.-lukeman tilapäisistä laskuista (about parinsadan kilometrin alenema lukemassa joka sitten palautuu 10-20 min kuluttua) tasaisessa ajossa. Olen ajatellut että regeneroinnin aikana polttoainetta kuluu enemmän mikä aiheuttaa vähäksi aikaa tuon D.T.E.- lukeman laskun.

Mutta mikä näistä tietää. Seurataan tilannetta ja odotellaan seuraavaa vikailmoitusta...
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Ristom kirjoitti:Kukas on jo ajellut eniten TTiD:llä?
Meillä on vasta 85.000 08:n taulussa.
Mulla on vasta 104500km, tuskin eniten. Itse olen ajanut noista 55000tkm, periaatteessa täysin ilman ongelmia.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja VKe »

pekkatyn kirjoitti:Sitä paitsi olen olettanut että auto tekee omia aikojaan hiukkassuodattimen regeneroinnin ajon aikana.
Samaa olen olettanut minäkin. Itselläni on tullut kaksi kertaa ilmoitus kesken ajon suunnilleen tähän tyyliin: "partikkelinpoltto meneillään, lue manuaalista miten toimia tmstms...".

En enää muista mitä se ilmoitteli, mutta manuaalissa luki jotain sen suuntasta että matkaa piti jatkaa tietylla nopeudella tietty aika jnejne.
Sininen Saab 9-3, '99
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Pitäisikö tuosta tulla jotain ilmoitusta näyttöön, kun poltto menossa?
Tänään nimittäin valahti DTE lukema 1100km tuonne 550km tienoille. Samalla keskikulutus nousi puolisen litraa. Kokeilin vähän polkaistakkin siinä, kun lukemat vaelteli, mutta eipä tullut minkäänlaista savumerkkiä.
Hyvin pian lukemat alkoi normalisoitua ja 300 km jälkeen taulussa oli 4,8/100km ja parhaimmillaan väitti tankillisella pääsevän melkein 1550km. (ajettu 200km ja DTE 1350km).
Tästä suurin osa kylläkin jonossa ajelua rekan perässä. Toki tilaisuuden tullen mentiin ohi kahden puhaltimen voimalla. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin