![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Auto on ensimmäinen Saabini eikä ole tässä mallissa oikein verrokkia, mutta toistaiseksi olen ollut autoon tyytyväinen. Koneesta hyvä puoli on se, että huomaa että on ihan selkeästi moottori, mikä ei ole ns. pelkästään turbolla tehty ja alaväännöt yms. ovat hyvät ilman korkeita kierroksiakin.. liekö v6:n tuoma etu. Ainoa mikä tuli hieman yllätyksenä on maantienopeuksissa aivan ohjauksen keskialueen pieni löysyys, mikä lienee auton ominaisuus. Sisätilat tuntuvat jotenkin luksusluokalta vrt. aikaisemmat Skoda Octaviat ja Mazda 6 ja laatutuntuma on ihan eri luokkaa.
SORI LÖPINÖISTÄ JA ASIAAN:
Autoon on lähiaikoina tulossa todennäköisesti Maptunin tai Karalan ohjelmistopäivitys, olen edelleen kahden vaiheilla noiden suhteen. Laatikon nimelliskesto tai mitä tehdas lupaa taitaa olla 450nm ja Maptunin softa nostaa väännön 460nm vrt. Karalan 420nm, kumpihan olisi järkevämpi valinta pidemmällä tähtäimellä? BSR lupaisi 480nm mutta tuntuisi jo turhan riskiltä.
Laatikkoon on juuri vaihdettu öljyt ja ajattelin ne jatkossakin vaihtaa kerran vuodessa, mutta eipä nyt mitään muita "vahvistuksia" kiinnostaisi alkaa laatikkoon tässä vaiheessa sijoittamaan pelkän ohjelmointimuutoksen takia. Tuosta Sentronicin kestävyydestä kun en ole oikein löytänyt hirveesti tietoa.
Onkos näissä 9-3 sport sedaneissa noin muuten sellaisia kipupisteitä mitä kannattaa pitää silmällä? autolla on ajettu vajaan 120tkm.