1.8t etujouset poikki
Re: 1.8t etujouset poikki
Tuli jo uusi jousipari ostettua.
Pitää vaihtaa molemat, kun muuten ei saa takuuta jouselle/jousille. Onhan noilla jo jonkin matkaa ajettukin ja ikääkin on ja pysyypähän sitten tasapainossa. Asennus vain odottaa viileämpiä ilmoja. Näissä olosuhteissa ei pysty huhkimaan kuin pakosta. Asettelin katkenneen jousikierroksen sopivasti niin nyt ei äännä yhtään, eikä ajossakaan huomaa oikein mitään. Pystyypähän pakolliset ajot ajamaan, mutta ei mitään muuta ajeta.
Pitää vaihtaa molemat, kun muuten ei saa takuuta jouselle/jousille. Onhan noilla jo jonkin matkaa ajettukin ja ikääkin on ja pysyypähän sitten tasapainossa. Asennus vain odottaa viileämpiä ilmoja. Näissä olosuhteissa ei pysty huhkimaan kuin pakosta. Asettelin katkenneen jousikierroksen sopivasti niin nyt ei äännä yhtään, eikä ajossakaan huomaa oikein mitään. Pystyypähän pakolliset ajot ajamaan, mutta ei mitään muuta ajeta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 1.8t etujouset poikki
Jouset vaihdettu.
Nyt yksi käytetty, mutta toimiva jousi ylimääräisenä. Jos jollakulla Oulun alueella hajoaa ja käytetty kelpaa, niin minulta saa sen kunhan vain noutaa pois.
Nyt yksi käytetty, mutta toimiva jousi ylimääräisenä. Jos jollakulla Oulun alueella hajoaa ja käytetty kelpaa, niin minulta saa sen kunhan vain noutaa pois.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 1.8t etujouset poikki
No nyt tuli vasen etujousi tiensä päähän, autolla ajettu 182 tkm.
Voisko joku avata alustan tiedot? Itse olen reissussa, niin ei pysty katsomaan.
Eli tyyppikilvessä seuraavat merkinnät:
41
11
4
3
61
60
Erityisesti kiinnostaa etujousien tyyppi.
Voisko joku avata alustan tiedot? Itse olen reissussa, niin ei pysty katsomaan.
Eli tyyppikilvessä seuraavat merkinnät:
41
11
4
3
61
60
Erityisesti kiinnostaa etujousien tyyppi.
Saab 9³ SS 1.8t 2007 + Maptun Stage 1
Re: 1.8t etujouset poikki
Jousi edessä
jousi takana
kallistuksenvakaaja edessä
kallistuksenvakaaja takana
iskari edessä
iskari takana
Pitäisi vielä katsoa osaluettelosta merkintöjen (numeroiden) selitykset.
Ilmeisesti etujouset 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä ovat samat vakioalustalla. Ainakin minun ruotsalaisissa uusien jousien pahvilaatikoissa lukee 1.8t/2.0t, jotka on tarkoitettu vakioalustalle.
jousi takana
kallistuksenvakaaja edessä
kallistuksenvakaaja takana
iskari edessä
iskari takana
Pitäisi vielä katsoa osaluettelosta merkintöjen (numeroiden) selitykset.
Ilmeisesti etujouset 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä ovat samat vakioalustalla. Ainakin minun ruotsalaisissa uusien jousien pahvilaatikoissa lukee 1.8t/2.0t, jotka on tarkoitettu vakioalustalle.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 1.8t etujouset poikki
Nimenomaan kiinnostaa nuo numeroiden selitykset. Autonahan on 1.8t SSpetrisa kirjoitti:Jousi edessä
jousi takana
kallistuksenvakaaja edessä
kallistuksenvakaaja takana
iskari edessä
iskari takana
Pitäisi vielä katsoa osaluettelosta merkintöjen (numeroiden) selitykset.
Ilmeisesti etujouset 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä ovat samat vakioalustalla. Ainakin minun ruotsalaisissa uusien jousien pahvilaatikoissa lukee 1.8t/2.0t, jotka on tarkoitettu vakioalustalle.
Saab 9³ SS 1.8t 2007 + Maptun Stage 1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1.8t etujouset poikki
Ei uskalla työkoneelle asentaa WIS:ä ja EPC:tä!jebujee kirjoitti:Nimenomaan kiinnostaa nuo numeroiden selitykset. Autonahan on 1.8t SSpetrisa kirjoitti:Jousi edessä
jousi takana
kallistuksenvakaaja edessä
kallistuksenvakaaja takana
iskari edessä
iskari takana
Pitäisi vielä katsoa osaluettelosta merkintöjen (numeroiden) selitykset.
Ilmeisesti etujouset 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä ovat samat vakioalustalla. Ainakin minun ruotsalaisissa uusien jousien pahvilaatikoissa lukee 1.8t/2.0t, jotka on tarkoitettu vakioalustalle.
Re: 1.8t etujouset poikki
Näyttäisi näin olevan:
41 = 4D/5D, vakioetujousi, B207 koneella, man. laatikko, (ilmeisesti = 16)
11 = 4D vakiotakajousi, (= 12?)
4 = 25,2 mm etuvakaaja, urheiluvaunu Tarkoittanee aeroa
3 = mun epc ei tunne kuin code 1 ja 2 takavakaajalle
61 = etuiskari, ehdot samat kuin jousen kohdalla
60 = takaiskari, ehdot samat kuin jousen kohdalla
Kun etujousesta on kyse, niin eiköhän homma näytä melko selvältä. Siis SS/SC:n vakiojousi.
41 = 4D/5D, vakioetujousi, B207 koneella, man. laatikko, (ilmeisesti = 16)
11 = 4D vakiotakajousi, (= 12?)
4 = 25,2 mm etuvakaaja, urheiluvaunu Tarkoittanee aeroa
3 = mun epc ei tunne kuin code 1 ja 2 takavakaajalle
61 = etuiskari, ehdot samat kuin jousen kohdalla
60 = takaiskari, ehdot samat kuin jousen kohdalla
Kun etujousesta on kyse, niin eiköhän homma näytä melko selvältä. Siis SS/SC:n vakiojousi.
Viimeksi muokannut petrisa, Ke Kesä 15, 2011 11:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 1.8t etujouset poikki
Kiitos!petrisa kirjoitti:Näyttäisi näin olevan:
41 = 4D/5D, vakioetujousi, B207 koneella, man. laatikko, (ilm. = 16)
11 = 4D vakiotakajousi, (= 12?)
4 = 25,2 mm etuvakaaja, urheiluvaunu
3 = mun epc ei tunne kuin code 1 ja 2 takavakaajalle
61 = etuiskari, ehdot samat kuin jousen kohdalla
60 = takaiskari, ehdot samat kuin jousen kohdalla
Kun etujousesta on kyse, niin eiköhän homma näytä melko selvältä. Siis SS/SC:n vakiojousi.
Saab 9³ SS 1.8t 2007 + Maptun Stage 1
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 17:25
Re: 1.8t etujouset poikki
Morot. Lueskelin uutena saabin omistajana foorumia ja sain selville, että tyyppikilvestä löytyvän numerosarjan avulla voi selvittää alustan osia. Omassani 2.2tid -03 on alla oleva koodi. Mikähän mahtaa olla alustan tila?
Eli 4-1-1-1-2-2- - -
Kiitos kaivajille!
Eli 4-1-1-1-2-2- - -
Kiitos kaivajille!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
- Paikkakunta: Perämeri
Re: 1.8t etujouset poikki
Vectorin sivuovessa lukee näin:
43-AL-4 - 3-61-65
Jos joku viitsii kattoa myös tämän koodin niin hyvä. Itse lähden taas tunkkaamaan autoa ilmaan ja ihmettelemään kummia ääniä.
Iskareita pitäis vissin ruveta tilaan...
43-AL-4 - 3-61-65
Jos joku viitsii kattoa myös tämän koodin niin hyvä. Itse lähden taas tunkkaamaan autoa ilmaan ja ihmettelemään kummia ääniä.
Iskareita pitäis vissin ruveta tilaan...
Nyk: Saab 9-3 Sportkombi Tids Vector Pilot -07
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1.8t etujouset poikki
43-AL-4 - 3-61-65Sakkeus Suuri kirjoitti:Vectorin sivuovessa lukee näin:
43-AL-4 - 3-61-65
Jos joku viitsii kattoa myös tämän koodin niin hyvä. Itse lähden taas tunkkaamaan autoa ilmaan ja ihmettelemään kummia ääniä.
Iskareita pitäis vissin ruveta tilaan...
43= Etujousi vakioalusta valkoinen&sininen
Z19DTH&DT
AL= TakaJousi vakioalusta
4= Paksumpi etukallistuksenvakaaja sport
3=Veikkaisin tavallista kallistuksenvakaajaa
61= Tavallinen etuiskari Joustintuki punainen&lila
65= Tavallinen takaiskari oranssi&vihreä
Re: 1.8t etujouset poikki
Katkesi kesälomareissun päätteeksi vasen etujousi yläpäästä, ja rikkoipa se samalla kääntölaakerinkin. Onnistuin ajelemaan autolla onneksi vielä kotia (~400 km) ilman ongelmia: jousen pää oli jäänyt törröttämään iskarin yläpään "kuppia" vasten niin jämäkästi ettei lisävahinkoa päässyt syntymään.
Uudet jouset hain Tarviketorilta (1.8t SC -06, vakioalusta, ajettu 210 tkm) hintaan 123 euroa / pari. Marmoritiskillä ehdottivat jousien + vaihto-operaation hinnaksi yhteensä vajaata 400 euroa Ja kääntölaakerikin löytyi petrisa:lta, nyt on Saab taas iskussa.
Jälkeenpäin ajateltuna tein pari kuukautta sitten pienoisen virheen, eli vaihdatin liikkeessä eteen uudet iskarit + kääntölaakerit sen perinteisen kolinavian takia, mutta jätin nuukana miehenä jouset sitten vaihtamatta. Ilman muuta olisi kannattanut samaan työhön laittaa myös uudet jouset alle, vanhoilla oli sentään siihen mennessä ajettu jo yli 200 tkm. Nyt menetin yhden uuden kääntölaakerin ja tuli paljon "turhaa" työtä. No, oppiipahan.
Uudet jouset hain Tarviketorilta (1.8t SC -06, vakioalusta, ajettu 210 tkm) hintaan 123 euroa / pari. Marmoritiskillä ehdottivat jousien + vaihto-operaation hinnaksi yhteensä vajaata 400 euroa Ja kääntölaakerikin löytyi petrisa:lta, nyt on Saab taas iskussa.
Jälkeenpäin ajateltuna tein pari kuukautta sitten pienoisen virheen, eli vaihdatin liikkeessä eteen uudet iskarit + kääntölaakerit sen perinteisen kolinavian takia, mutta jätin nuukana miehenä jouset sitten vaihtamatta. Ilman muuta olisi kannattanut samaan työhön laittaa myös uudet jouset alle, vanhoilla oli sentään siihen mennessä ajettu jo yli 200 tkm. Nyt menetin yhden uuden kääntölaakerin ja tuli paljon "turhaa" työtä. No, oppiipahan.
9³ SC 1.8t
Re: 1.8t etujouset poikki
Tavallaan oli hyvä tuuri, että on joku muukin nuuka .
Nimittäin, vaihtaessani silloin "joskus" omaan autooni iskarit, vaihdoin myös kääntölaakerit. Niissä ei mitään vikaa ollut, mutta varulta. Autolla oli vaihtohetkellä ajettu n. 130 tkm. Jätinpä siis nuukana ne kääntölaakerit varastoon talteen. Nehän eivät paljon tilaa vie. Nyt ne oli hyvinkin tarpeen tai tarkemmin toinen niistä .
Nimittäin, vaihtaessani silloin "joskus" omaan autooni iskarit, vaihdoin myös kääntölaakerit. Niissä ei mitään vikaa ollut, mutta varulta. Autolla oli vaihtohetkellä ajettu n. 130 tkm. Jätinpä siis nuukana ne kääntölaakerit varastoon talteen. Nehän eivät paljon tilaa vie. Nyt ne oli hyvinkin tarpeen tai tarkemmin toinen niistä .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 17:25
Re: 1.8t etujouset poikki
Olen katsellut vähän alustasarjoja ja lueskellut foorumia siinä toivossa, että ei tarvitsisi kahta settiä ostaa. En saanut yläpuolella kysymääni autoni alustasarjaa koskevaan kysymykseen vastausta, mutta kait se on niin, että kun on vasta liittynyt niin katsotaan vähän kieroon eikä viitsitä turistien kanssa toimia.. Nuo WIS ja EPC kun eivät oikein toimi macbookissa hyvin..
Mutta josko tähän saisi edes jonkun mielipiteitä/kokemuksia.. Eli kannattaako tähän http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... -4040.html olevaan sarjaan laittaa pennosia kiinni, vaiko suosiolla maksaa tuplasti merkistä?
Tämä setti euroiksi muutettuna tekisi 540 ja samalta sivulta H&R/Bilstein reilun tonnin..
Mutta josko tähän saisi edes jonkun mielipiteitä/kokemuksia.. Eli kannattaako tähän http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... -4040.html olevaan sarjaan laittaa pennosia kiinni, vaiko suosiolla maksaa tuplasti merkistä?
Tämä setti euroiksi muutettuna tekisi 540 ja samalta sivulta H&R/Bilstein reilun tonnin..
Re: 1.8t etujouset poikki
Tuohon alustasarjaan mun on turha ottaa kantaa, mutta WIS ja EPC toimii mainiosti kun asennat jonkun windowssin virtuaalisestiNuuskamuikkunen kirjoitti:Nuo WIS ja EPC kun eivät oikein toimi macbookissa hyvin..
Saab 9³ SS 1.8t 2007 + Maptun Stage 1