![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Käyntihäiriö
Re: Käyntihäiriö
Mielestäni suhteellisen onnistunut Trolli core2:lta ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Käyntihäiriö
Aika turhaa urputusta, kun nimim. petrisa sanoo että yleistesterilläkin voi saada vikakoodin esille eikä väitä sen olevan merkkitesteriä parempi. Onko se sitten väärin sammutettu, jos saadaan vikakoodi ja korjataan auto? 2000 viestiä vuodessa tulee jostain ytimestä, vähän alkaa laatu kärsiä...
Re: Käyntihäiriö
Eihän tässä mitään muuta ole kysymyksessä kuin se, että näyttää kaveri olevan autuas jos pystyy lukemaan vikakoodit, mutta se on vain murto-osa mitä pitäis laitteilla pystyä tekemään jotka maksavat usein melkoisen määrän messinkiä.karitammi kirjoitti:Aika turhaa urputusta, kun nimim. petrisa sanoo että yleistesterilläkin voi saada vikakoodin esille eikä väitä sen olevan merkkitesteriä parempi. Onko se sitten väärin sammutettu, jos saadaan vikakoodi ja korjataan auto? 2000 viestiä vuodessa tulee jostain ytimestä, vähän alkaa laatu kärsiä...
Mainitsin jo tuolla aiemmin, että on hyvä jos löytyy muitakin vaihtoehtoja kuin marmoripuoli joka kynii koodien luvusta 50:stä 150:iin, itse en ymmärrä miten koodien luku voi maksaa noin älyttömasti, ellei muuta hommaa tehdä samalla.
Toi 50-150 on täällä mainittuja summia karhuttuna merkkiverstailla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Käyntihäiriö
Saab käyty pajalta eilen ja vikaa ei löytynyt testerissä eikä koeajolla. Epäilivät polttoainepumppua, ainoastaan vaihekepinnuppi pomppas takapenkille. (korjattu 1.5 cm maalarinteipillä.) Tänään se sammui liikennevaloihin tullessa ja käynnistyi pariksi sekunniksi, jälkeen se ei käynnistynyt enää. Nyt syttyi näyttöön luistoneston varoitus, muttei muuta normaalista poikkeavaa. Joten se on taas pajalla maanantaita odottamassa.
SC 1.8t 03/2006.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Käyntihäiriö
Omassa autossani olen joskus satunnaisesti huomannut värinää ja tyhjäkäynnin humppaamista kun kierrokset meinaavat laskea liian alas ilmastoinnin ollessa päällä. sammunut se ei ole mutta vika voi olla sama jos tyhjäkäyntikierrokset laskevat liian alas. WIS:in ohje on:
Värinöitä joutokäynnillä
Kyseeseen tulevat autot: Saab 9-3 (9440) M03- moottorivaihtoehdolla B207
Taustaa:
Tietyissä autoissa voi korissa syntyä värinöitä joutokäynnillä ja auton seistessä paikallaan. Tietyissä, automaattivaihteistolla varustetuissa autoissa voi olla liian korkea joutokäyntikierrosluku, mikä voi aiheuttaa sen, että auto liikkuu aivan liian voimakkaasti eteenpäin asennon D ollessa kytkettynä.
Asiakkaan valittaessa pitää tehdä seuraavat toimenpiteet. Oireselostus
Värinöitä korissa. Aivan liian voimakas veto, kun vaihde on kytkettynä.
Tarvikkeet: Ei tarvita
Toimenpiteet:
1. Määritä onko autossa ongelmia joutokäyntivärinöiden suhteen tai pyrkimys aivan liian voimakkaaseen vetämiseen joutokäynnillä.
2. Säädä moottorin joutokäyntikierrosluku. Kytke Tech 2:
• Hae turvapääsy (pitää toistaa jokaisen säätöyrityksen yhteydessä).
• Valitse "Diagnoosi".
• Valitse "Vuosimalli".
• Valitse "Automalli".
• Valitse "Moottorityyppi".
• Valitse "Moottorinohjausjärjestelmä", "Trionic 8".
• Valitse "Säädöt".
• Valitse "Joutokäyntioffset".
• Säädä joutokäyntiarvo, paina OK.
Jos auto osoittaa värinäongelmia esim. kylmäkäynnistyksessä, nostetaan kierroslukua vähän (10 - 30 r/min). Jos ongelma on moottorin kaikissa lämpötiloissa, kierroslukua nostetaan enemmän kuin 30 r/min.
Jos auto vetää liian voimakkaasti vaihteen ollessa kytkettynä, laske kierroslukua 20 r/min portain.
3. Jos autossa on automaattivaihteisto, asiakkaalle pitää kertoa, että auton pyrkimys vetää joutokäynnillä kasvaa, jos joutokäyntikierroslukua nostetaan.
4. Mikäli mahdollista, testaa auto yhdessä asiakkaan kanssa toimenpiteen jälkeen.
Ohjeaika-/Takuutiedot
Asiakkaan valittaessa, ja jos auton takuuaika on voimassa, käytä reklamaation yhteydessä seuraavia tietoja:
Kohdekoodi: 19047 Virhe-/syykoodi: 47 Kohdan määritys: 09
Toimenpidekoodi: 05 Aika: 0,1 tuntia
Värinöitä joutokäynnillä
Kyseeseen tulevat autot: Saab 9-3 (9440) M03- moottorivaihtoehdolla B207
Taustaa:
Tietyissä autoissa voi korissa syntyä värinöitä joutokäynnillä ja auton seistessä paikallaan. Tietyissä, automaattivaihteistolla varustetuissa autoissa voi olla liian korkea joutokäyntikierrosluku, mikä voi aiheuttaa sen, että auto liikkuu aivan liian voimakkaasti eteenpäin asennon D ollessa kytkettynä.
Asiakkaan valittaessa pitää tehdä seuraavat toimenpiteet. Oireselostus
Värinöitä korissa. Aivan liian voimakas veto, kun vaihde on kytkettynä.
Tarvikkeet: Ei tarvita
Toimenpiteet:
1. Määritä onko autossa ongelmia joutokäyntivärinöiden suhteen tai pyrkimys aivan liian voimakkaaseen vetämiseen joutokäynnillä.
2. Säädä moottorin joutokäyntikierrosluku. Kytke Tech 2:
• Hae turvapääsy (pitää toistaa jokaisen säätöyrityksen yhteydessä).
• Valitse "Diagnoosi".
• Valitse "Vuosimalli".
• Valitse "Automalli".
• Valitse "Moottorityyppi".
• Valitse "Moottorinohjausjärjestelmä", "Trionic 8".
• Valitse "Säädöt".
• Valitse "Joutokäyntioffset".
• Säädä joutokäyntiarvo, paina OK.
Jos auto osoittaa värinäongelmia esim. kylmäkäynnistyksessä, nostetaan kierroslukua vähän (10 - 30 r/min). Jos ongelma on moottorin kaikissa lämpötiloissa, kierroslukua nostetaan enemmän kuin 30 r/min.
Jos auto vetää liian voimakkaasti vaihteen ollessa kytkettynä, laske kierroslukua 20 r/min portain.
3. Jos autossa on automaattivaihteisto, asiakkaalle pitää kertoa, että auton pyrkimys vetää joutokäynnillä kasvaa, jos joutokäyntikierroslukua nostetaan.
4. Mikäli mahdollista, testaa auto yhdessä asiakkaan kanssa toimenpiteen jälkeen.
Ohjeaika-/Takuutiedot
Asiakkaan valittaessa, ja jos auton takuuaika on voimassa, käytä reklamaation yhteydessä seuraavia tietoja:
Kohdekoodi: 19047 Virhe-/syykoodi: 47 Kohdan määritys: 09
Toimenpidekoodi: 05 Aika: 0,1 tuntia
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004