Käyntihäiriö

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Mielestäni suhteellisen onnistunut Trolli core2:lta :lol:
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Aika turhaa urputusta, kun nimim. petrisa sanoo että yleistesterilläkin voi saada vikakoodin esille eikä väitä sen olevan merkkitesteriä parempi. Onko se sitten väärin sammutettu, jos saadaan vikakoodi ja korjataan auto? 2000 viestiä vuodessa tulee jostain ytimestä, vähän alkaa laatu kärsiä...
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja core2 »

karitammi kirjoitti:Aika turhaa urputusta, kun nimim. petrisa sanoo että yleistesterilläkin voi saada vikakoodin esille eikä väitä sen olevan merkkitesteriä parempi. Onko se sitten väärin sammutettu, jos saadaan vikakoodi ja korjataan auto? 2000 viestiä vuodessa tulee jostain ytimestä, vähän alkaa laatu kärsiä...
Eihän tässä mitään muuta ole kysymyksessä kuin se, että näyttää kaveri olevan autuas jos pystyy lukemaan vikakoodit, mutta se on vain murto-osa mitä pitäis laitteilla pystyä tekemään jotka maksavat usein melkoisen määrän messinkiä.

Mainitsin jo tuolla aiemmin, että on hyvä jos löytyy muitakin vaihtoehtoja kuin marmoripuoli joka kynii koodien luvusta 50:stä 150:iin, itse en ymmärrä miten koodien luku voi maksaa noin älyttömasti, ellei muuta hommaa tehdä samalla.

Toi 50-150 on täällä mainittuja summia karhuttuna merkkiverstailla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Ruispala
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 19:45
Paikkakunta: Joensuu

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Ruispala »

Saab käyty pajalta eilen ja vikaa ei löytynyt testerissä eikä koeajolla. Epäilivät polttoainepumppua, ainoastaan vaihekepinnuppi pomppas takapenkille. (korjattu 1.5 cm maalarinteipillä.) Tänään se sammui liikennevaloihin tullessa ja käynnistyi pariksi sekunniksi, jälkeen se ei käynnistynyt enää. Nyt syttyi näyttöön luistoneston varoitus, muttei muuta normaalista poikkeavaa. Joten se on taas pajalla maanantaita odottamassa.
SC 1.8t 03/2006.
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

Omassa autossani olen joskus satunnaisesti huomannut värinää ja tyhjäkäynnin humppaamista kun kierrokset meinaavat laskea liian alas ilmastoinnin ollessa päällä. sammunut se ei ole mutta vika voi olla sama jos tyhjäkäyntikierrokset laskevat liian alas. WIS:in ohje on:

Värinöitä joutokäynnillä
 Kyseeseen tulevat autot: Saab 9-3 (9440) M03- moottorivaihtoehdolla B207
 Taustaa:
Tietyissä autoissa voi korissa syntyä värinöitä joutokäynnillä ja auton seistessä paikallaan. Tietyissä, automaattivaihteistolla varustetuissa autoissa voi olla liian korkea joutokäyntikierrosluku, mikä voi aiheuttaa sen, että auto liikkuu aivan liian voimakkaasti eteenpäin asennon D ollessa kytkettynä.
Asiakkaan valittaessa pitää tehdä seuraavat toimenpiteet. Oireselostus
Värinöitä korissa. Aivan liian voimakas veto, kun vaihde on kytkettynä.

 Tarvikkeet: Ei tarvita
 Toimenpiteet:
1. Määritä onko autossa ongelmia joutokäyntivärinöiden suhteen tai pyrkimys aivan liian voimakkaaseen vetämiseen joutokäynnillä.
2. Säädä moottorin joutokäyntikierrosluku. Kytke Tech 2:
• Hae turvapääsy (pitää toistaa jokaisen säätöyrityksen yhteydessä).
• Valitse "Diagnoosi".
• Valitse "Vuosimalli".
• Valitse "Automalli".
• Valitse "Moottorityyppi".
• Valitse "Moottorinohjausjärjestelmä", "Trionic 8".
• Valitse "Säädöt".
• Valitse "Joutokäyntioffset".
• Säädä joutokäyntiarvo, paina OK.
Jos auto osoittaa värinäongelmia esim. kylmäkäynnistyksessä, nostetaan kierroslukua vähän (10 - 30 r/min). Jos ongelma on moottorin kaikissa lämpötiloissa, kierroslukua nostetaan enemmän kuin 30 r/min.
Jos auto vetää liian voimakkaasti vaihteen ollessa kytkettynä, laske kierroslukua 20 r/min portain.
3. Jos autossa on automaattivaihteisto, asiakkaalle pitää kertoa, että auton pyrkimys vetää joutokäynnillä kasvaa, jos joutokäyntikierroslukua nostetaan.
4. Mikäli mahdollista, testaa auto yhdessä asiakkaan kanssa toimenpiteen jälkeen.

 Ohjeaika-/Takuutiedot
Asiakkaan valittaessa, ja jos auton takuuaika on voimassa, käytä reklamaation yhteydessä seuraavia tietoja:
Kohdekoodi: 19047 Virhe-/syykoodi: 47 Kohdan määritys: 09
Toimenpidekoodi: 05 Aika: 0,1 tuntia
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
Vastaa Viestiin