9-3 peilin jalka
9-3 peilin jalka
2004 vuosimallin 9-3 peilin jaloista alkaa olla pinnoite irronnut. Onko ketään jalkaa irroittanut ja maalannut? Millanen homma mahtaa olla irroittaa?
Re: 9-3 peilin jalka
Itse tein homman pari kuukautta sitten ja hyvänä on pinta pysynyt.
Oviverhoilut irti ensin, niin saa peilit irti.
Peilit kannattaa purkaa ihan osiksi, niin on helpompi hioa ja maalata alumiiniset jalat eikä tarvitse suojailla mitään.
Maaleina käytin Motip:in harmaata pohjamaalia ja mattamustaa pintaväriä (Motonetista).
Ota nimenomaan Motip:in mattamustaa, koska todellisuudessa kuivuu satiinin kiiltäväksi, jollainen alkuperäinenkin väri on. Ellet sitten maalaa korin väriseksi.
Kannattaa sitten hioa hyvin hapettuneet alumiinit pois ja pyyhkiä ennen maalausta vaikka rasvanpoistoaineella, pohjatöitähän ei voi tehdä liian hyvin...
Oviverhoilut irti ensin, niin saa peilit irti.
Peilit kannattaa purkaa ihan osiksi, niin on helpompi hioa ja maalata alumiiniset jalat eikä tarvitse suojailla mitään.
Maaleina käytin Motip:in harmaata pohjamaalia ja mattamustaa pintaväriä (Motonetista).
Ota nimenomaan Motip:in mattamustaa, koska todellisuudessa kuivuu satiinin kiiltäväksi, jollainen alkuperäinenkin väri on. Ellet sitten maalaa korin väriseksi.
Kannattaa sitten hioa hyvin hapettuneet alumiinit pois ja pyyhkiä ennen maalausta vaikka rasvanpoistoaineella, pohjatöitähän ei voi tehdä liian hyvin...
Re: 9-3 peilin jalka
Tuossa aiheeseen liittyviä neuvoja
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=87554
Ja lisäystä vielä senverran,että jos käyttää tuota ketjussa mainittua Plasti-Kote Super Satiini-musta maalia,niin kannattaa maalata pohjamaalin jälkeen monta(5-10) hyvin ohutta kerrosta.Näin pinnasta tulee täysin orginaalin veroinen.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=87554
Ja lisäystä vielä senverran,että jos käyttää tuota ketjussa mainittua Plasti-Kote Super Satiini-musta maalia,niin kannattaa maalata pohjamaalin jälkeen monta(5-10) hyvin ohutta kerrosta.Näin pinnasta tulee täysin orginaalin veroinen.
A3 1.8Tfsi quattro -15
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 9-3 peilin jalka
mulla ei ainakaan tarvinu ovipahveja irrottaa ku peilit otti irti -05 sport sedanista.. vaatii kyl hieman sorminäppäryyttä ja magneettirautaa..
9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
Re: 9-3 peilin jalka
"Avaimet käteen" -tarjouksia otetaan vastaan peilinjalkojen käsittelystä välillä Turku - Pkseutu.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 peilin jalka
Jotain 350€ muistellakseni jos hakee vaikka Metrosta.
Re: 9-3 peilin jalka
9-3 (SS) peilit saa irti ilman ovipahvien irroitusta, mutta vaatii aikaa ja sorminäppäryyttä. Ikkunoiden kulmissa olevat muovit pois (lähtevät ehjänä jos vain jaksaa uskoa itseensä) ja sen takana muistaakseni kolmella torxilla kiinni. Jouduin tekemään oman avaimen hankalimman ruuvin irroitukseen (irtotorxikärki hakattuna muistaakseni 6mm lenkkiavaimen lenkkiin kiinni niin onnistuu.
Oven sisään ei kannata pudottaa niitä ruuveja eikä avaimia!
Oven sisään ei kannata pudottaa niitä ruuveja eikä avaimia!
Re: 9-3 peilin jalka
Jos ei halua tuhlata aikaa eikä väkertää erikoisavaimia, niin
voi tosiaan irroittaa ovipahvit. Siihen menee n. 2 min. per puoli.
Sisäkahvasta kuori pois, jonka takaa löytyy 2 kpl ruuveja, ne pois.
Alareunasta vaikka aloittaa irrottamaan ovipahvia edeten sivuille, siella on niitä normaaleja nastoja. Jollei ole siihen tarkoitettua työkalua, niin käyttää vaikka
ruokailuveistä ja varoo naarmuttamasta ovipeltiä.
Sen jälkeen pahvi nouseekin jo pois.
Vielä kun irroittaa sähköliittimet ja vaijerin niin se on siinä.
voi tosiaan irroittaa ovipahvit. Siihen menee n. 2 min. per puoli.
Sisäkahvasta kuori pois, jonka takaa löytyy 2 kpl ruuveja, ne pois.
Alareunasta vaikka aloittaa irrottamaan ovipahvia edeten sivuille, siella on niitä normaaleja nastoja. Jollei ole siihen tarkoitettua työkalua, niin käyttää vaikka
ruokailuveistä ja varoo naarmuttamasta ovipeltiä.
Sen jälkeen pahvi nouseekin jo pois.
Vielä kun irroittaa sähköliittimet ja vaijerin niin se on siinä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 peilin jalka
Ääni myös ovipahvien irrottamiselle, ei kannata kuitenkin rytinällä murjoa, kun ne kiinnikenastat ei kestä kovin vinoon murjomista.
Re: 9-3 peilin jalka
TKL kirjoitti:"Avaimet käteen" -tarjouksia otetaan vastaan peilinjalkojen käsittelystä välillä Turku - Pkseutu.
Tarkoitus oli kysyä että mihin hintaan joku DIY -kaveri (kenellä on kokemusta asiasta)hoitelisi peilinjalkojen irroituksen, maalauksen, ja kiinnityksen takaisin paikoilleen.apu,apupoika kirjoitti:Jotain 350€ muistellakseni jos hakee vaikka Metrosta.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: 9-3 peilin jalka
Mitenkäs tuo hionta kannattaa tehdä? Mikä olisi hyvä hiomapaperi ja kannattaako edes harkita lähtevänsä käsin hinkkaamaan, vai hankkia suosiolla joku hiomalaikka porakoneeseen tms?
9-3 SS 2.0t BioPower Vector 2008 A, ”Snow Silver”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Re: 9-3 peilin jalka
Itellä noi kolmiot on maalaamossa maalattu hienosti, mutta pohjatyöt tehty päin sitä itseään. Hapettuman raja paistaa kilometrin päähän. Tarvis varmaan irrottaa, hioa ja maalata uusiksi.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne