En Etsin jo hätäpäissäni kuittiakin vuoden takaa, mutta eihän sitä löytynyt... Voihan sitä ostaa kummatkin ja palauttaa käyttämättömät. niihin pitää muistaa pyytää vaan merkintä etukäteen, että saa rahana.
saab 1.9tids kirjoitti:en suosittele tarvike paloja...
kannattaa laittaa ebc:ltä greeni palaa jarruihin.
tai jos kiire asentelemaan niin sitte orkkista marmorilta.
tarvikeiden laatu on vaihtelevaa...
Nykyisetkin on Motonetistä ja kestäneet sellaiset 65tkm. Meillä tulee senverran paljon vuoteen kilsoja (noin 60tkm), että mulle passaa jos kerran vuodessa saa edullisesti taas toimivat jarrut. Kulutusosia kun ovat.
Käyttöä kun on niin monenlaista, toisella kestää orkkikset alle 100tkm, toisella yli 400tkm. Greenstuffit aikanaan laitoin, pito kuivana ja kylmänä ei ole ihan yhtä hyvä kuin orkkispaloilla, märkänä ja lämpimänä toki parempi, tietty levytkin on kyllä nyt uritetut. Ero ei ole iso, mutta on olemassa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
saab 1.9tids kirjoitti:en suosittele tarvike paloja...
kannattaa laittaa ebc:ltä greeni palaa jarruihin.
tai jos kiire asentelemaan niin sitte orkkista marmorilta.
tarvikeiden laatu on vaihtelevaa...
Nykyisetkin on Motonetistä ja kestäneet sellaiset 65tkm. Meillä tulee senverran paljon vuoteen kilsoja (noin 60tkm), että mulle passaa jos kerran vuodessa saa edullisesti taas toimivat jarrut. Kulutusosia kun ovat.
Jahas. Pelasin varman päälle ja otin takapalat kummankinlaisia. Vähän aikaa piti neuvotella Motonetin myyjän kanssa, että palauttaisin toiset ja saisin rahat takaisin avaamattomasta paketista. Ja onnistuihan se. Palat näyttävät kaikki olevan eri valmistajien: etupalat Professional part Sweden, takapalat kaksi eri paria: MAPCO ja LL Brake Parts Systems.
Pitää sitten kommentoida tänne kummatko kävi takajarruihin, että sitten ensi kerralla löytää täältä viimeistään tiedon
Kyllä se koettelee... Ei sitten löytynyt koko kylältä 7mm kuusiokoloavainta, puhumattakaan räikkään laitettavasta avaimesta. Jäi siis palat tällä kertaa vaihtamatta, mutta en minä näin vähällä luovuta!
vili1 kirjoitti:Kyllä se koettelee... Ei sitten löytynyt koko kylältä 7mm kuusiokoloavainta, puhumattakaan räikkään laitettavasta avaimesta. Jäi siis palat tällä kertaa vaihtamatta, mutta en minä näin vähällä luovuta!
Entiseen Foortiin piti tehdä jarruremppaa ja siihen se mullaki hyyty remppa, ku ei löytyny 7 mm... Näkyy olevan yleinen koko jarruosissa?! Oisko sitte Motonetista tai Biltemasta löytyny oikea koko irtoavaimena. Niistä miljoonasalkuistahan löytyy helposti 7 mm, mutta maksaakin +100 €
vili1 kirjoitti:Kyllä se koettelee... Ei sitten löytynyt koko kylältä 7mm kuusiokoloavainta, puhumattakaan räikkään laitettavasta avaimesta. Jäi siis palat tällä kertaa vaihtamatta, mutta en minä näin vähällä luovuta!
Entiseen Foortiin piti tehdä jarruremppaa ja siihen se mullaki hyyty remppa, ku ei löytyny 7 mm... Näkyy olevan yleinen koko jarruosissa?! Oisko sitte Motonetista tai Biltemasta löytyny oikea koko irtoavaimena. Niistä miljoonasalkuistahan löytyy helposti 7 mm, mutta maksaakin +100 €
Ois löytynyt, mutta lähin Motonet oli yli 60km päässä ja kellokin oli jo 17.00... Pitänee käydä hakemassa sieltä irto-osana oikea avain ja koettaa kohtapuoliin uusiksi. Perskules
Biltemasta on saatavana sarjana ja myös yksittäiskappaleena 1/2" karalla varustettuja CroMo- teräksisiä mustia konehylsyjä kuusiopäällä, myös 7mm (4.49€). Kestää ja uskaltaa vääntää ilman pelkoa kilahtamisesta ja rystysten aukeamisesta.
En muuten huvikseni Biltemaa mainostaisi, mutta nuo ovat osoittautuneet käytössä kestäviksi, takuuta 10 vuotta.
Nyt nuo perkuleen etupään jarrupalat alkoi vinkumaan. Oikeastaan vain vasen etupala. Käytin ne irti, mutta ei auttanut. Entiset palat oli kulunut jarrulevyyn sopivaksi, sillä jarrulevyissä on reunoilla pienet "reunat", eli ei ole kuluneet ihan niin paljoa reunoilta.
Vinisee vain kevyesti jarruttaessa, muuten ei. Olisiko korjausvinkkia, vai odotellaanko vaan että palat muokkatuu levyihin? Kun käytin palat irti, niin noin puolet palan etupäästä oli ruosteessa, eli se kohta ei ole ottanut kunnolla kiinni.