Kuinka pitkään dieselin hehkutulpat kestävät? Meillä on vm. 2008 TiDs SC9-3, ajettu 206 tkm ja en tiedä on onko hehkuja ikinä vaihdettu. Tuntuu että startatessa joskus kone lähtee käyntiin vähän ryntäämällä/rusahtamalla, ihan normaaliajassa kumminkin, ei tarvitse normaalia pidempään sahata. En tiedä voiko oireena tällaiseen olla myös se, että tällä hetkellä poltoaineen suodattimen lämmitys ei toimine. Pitää paneutua siihen viikonloppuna.
Mutta kannattaako satsata se 90 euroa ja vaihtaa tulpat? Auto on ollut meillä viimeiset 65 tkm ja meidän aikana tulppia ei ole ainakaan vaihdettu.
Vai onko jopa normaalia, että käynnistys tapahtuu noin? Toisaalta, en itse aja autolla enää juurikaan, joten voihan se olla että korva ei ole tottunut...
Hehkujen käyttöikä
Hehkujen käyttöikä
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Hehkujen käyttöikä
Niin ja vielä sellaista, että onko vaihto-ohjeita? Lueskelin juuri kauhujuttuja netistä katkenneista hehkutulpista...
Näin jälkikäteen mietittynä tyhjäkäyntikin on vaellellut vähän heti käynnistyksen jälkeen. Jättääkö rikkinäinen hehku mitään vikakoodia?
Näin jälkikäteen mietittynä tyhjäkäyntikin on vaellellut vähän heti käynnistyksen jälkeen. Jättääkö rikkinäinen hehku mitään vikakoodia?
Minun kosla hehkuttaa melkeen aina kun kone on "kylmä". Helteellä hehkuttaa n. sekunnin, näin alku syksystä +12 ja hehku palaa 2 sekuntia ja nolla kelillä hehkuttaa jo noin 5 sekuntia. Uudehko akku ja pyörittää vinhasti. Starttaa joka kerta hieman eri pituisen sahauksen jälkeen, mutta pääasiassa starttaa kyllä hyvin. Joskus oikeen kolahtaa käyntiin, toisinaan 2 sek. sahaus... ei mitään logiikkaa
Ainut tosiaan, että hehku palaa oli hellettä tai nollakeliä
Pakkashehkutukset on sitte vielä jotain aivan muuta 
Minuakin kiinnostais vaihdattaa nuo hehkut ja samat kauhutarinat olen itekki lukenu. Lisäksi olikohan niin, että yksi hehku on suht vittumaisessa paikassa, että ei tahdo onnistua?!

Minuakin kiinnostais vaihdattaa nuo hehkut ja samat kauhutarinat olen itekki lukenu. Lisäksi olikohan niin, että yksi hehku on suht vittumaisessa paikassa, että ei tahdo onnistua?!
Joo, just tuota "kolahtaa käyntiin" hain varmaan takaa. Melkein tekee silloin pahaa. Viimeksi kun taas ajoin, niin ihan normaalilta kuulosti kaikki. Taitanee olla vika korvien välissä meikäläisellä... Katsoin eilen, että ei ne niin mahdottomissa paikoissa ole. Mutta 9mm muistaakseni pitää olla hylsyn, ja sellainen todella pitkä malli.Rusakko__ kirjoitti:Minun kosla hehkuttaa melkeen aina kun kone on "kylmä". Helteellä hehkuttaa n. sekunnin, näin alku syksystä +12 ja hehku palaa 2 sekuntia ja nolla kelillä hehkuttaa jo noin 5 sekuntia. Uudehko akku ja pyörittää vinhasti. Starttaa joka kerta hieman eri pituisen sahauksen jälkeen, mutta pääasiassa starttaa kyllä hyvin. Joskus oikeen kolahtaa käyntiin, toisinaan 2 sek. sahaus... ei mitään logiikkaaAinut tosiaan, että hehku palaa oli hellettä tai nollakeliä
Pakkashehkutukset on sitte vielä jotain aivan muuta
Juups, vaihdettavissa on, ja ei näyttänyt kauhean vaikeilta/ahtailta paikatkaan. Mutta mittasin hehkujen vastukset ja kaikki näytti tasaisesti 1.3 ohmia. Eli ovat siis kunnossa?!