"Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: "Näkymätön" koukku SS:n

Viesti Kirjoittaja Marko A »

m&m kirjoitti:Arvokkaammat harrastepyörät mieluummin katolle kun ei sisälle mahdu.
Ja tähän hommaan Thule OutRide:

Kuva

Ei vipota viimassa. Maastopyörille FreeRide:

Kuva

Tai yleiskäyttöön ProRide:
Kuva
m&m kirjoitti:Fillari katolla aiheuttaa lähinnä ylimääräisiä suhinoita
Aika kovaa saa ajaa, että Saabissa alkaa suhista. Ei ole vielä onnistunut moinen :?:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Juxu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 12:04
Paikkakunta: Kouvola

Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Mulla on AEROssa bosalin AK6-mallinen pystytasossa irroitettava koukku ja se on mielestäni hyvin piiloon jäävä. Puskuria on jouduttu alapuolelta hieman loveamaan, mutta se ei näy taaksepäin. Pistokekkin kääntyy piiloon kun koukkua ei tarvitse.

http://www.bosal.com/AUTOMOTIVEPRODUCTS ... fault.aspx
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: "Näkymätön" koukku SS:n

Viesti Kirjoittaja m&m »

Marko A kirjoitti:
m&m kirjoitti:Fillari katolla aiheuttaa lähinnä ylimääräisiä suhinoita
Aika kovaa saa ajaa, että Saabissa alkaa suhista. Ei ole vielä onnistunut moinen :?:
Kommentillani viittasin lähinnä siihen, ettei kattokuljetuksesta muita haittoja ole... mitä nyt katto kuraantuu jos kuraisen maasturin sinne nostaa.

Kyllä SS:n kattokuormat (polkupyörät, kajakit, pelkät telineet) maantienopeuksilla sisälle kuuluu aivan siinä missä muissakin autoissa, varsinkin jos vähänkään vielä tuulee... tai no, Classic 900:ssa ei niinkään kuulunut kun moottori- ja rengasmelu kuului lujempaa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: "Näkymätön" koukku SS:n

Viesti Kirjoittaja Marko A »

m&m kirjoitti:
Marko A kirjoitti:
m&m kirjoitti:Fillari katolla aiheuttaa lähinnä ylimääräisiä suhinoita
Aika kovaa saa ajaa, että Saabissa alkaa suhista. Ei ole vielä onnistunut moinen :?:
Kommentillani viittasin lähinnä siihen, ettei kattokuljetuksesta muita haittoja ole... mitä nyt katto kuraantuu jos kuraisen maasturin sinne nostaa.

Kyllä SS:n kattokuormat (polkupyörät, kajakit, pelkät telineet) maantienopeuksilla sisälle kuuluu aivan siinä missä muissakin autoissa, varsinkin jos vähänkään vielä tuulee... tai no, Classic 900:ssa ei niinkään kuulunut kun moottori- ja rengasmelu kuului lujempaa.
Vitsinä heitin tuon suhinan. Mutta eipä sieltä paljon kuulu.

Sen verran on tullut pyöriä katolla roudattua, että tietää mikä on hyvä ja mikä ei.
Katolla heinä/elokuun aikana kuskatessa pyörä yleensä sotkeutuu hyttysistä yms paarmoista ja se voi olla tosi likainen. Joskus jopa kisapyörässä vaihteet takkuaa, kun on joku kunnon amppari sinne suhahtanut sopivasti ja se tahma sitten kerää likaa.

Takana, koukussa en farkussa kyllä viitsi kovin pitkiä matkoja kuskailla kun ajoimu vetää kaiken pölyn ja muun suoraan siihen pyörään. Pitkä matka sadekelissä ja jos vielä hieman kuraa sekaan niin kyllä on pyörä sotkussa.

Katolla taas sateella valuu ketjurasvaa (riippuu toki hieman rasvan tyypistä miten vesi sitä valuttaa) katolle ja siitä tulee ikävä siivo. Samaten tosiaan likaisesta maasturista voi kuraa valua, mutta se lähtee sateella / viruttamalla pois.

Rungosta kiinnittyvissä kannattaa pyörä laittaa keula taaksepäin, niin on paljon vakaampi eikä ala tuulessa vipottamaan. Varsinkin rekan takana ajaessa voi olla vielä hyvinkin pitkän matkan päässä kovia pyörteitä jotka repii pyörää.

Thulen kamppeet on tähän saakka olleen parhaita. Mulla oiskin yksi Mont Blanc Barracuda (maasturille lähinnä tarkoitettu) ylimääräinen jota voi halutessaan YV:llä kysyä, lähtee edullisesti!

ja satkussa pyörät menee tyylikkäästi! :lol:
Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Kertoisiko joku viisaampi vielä, löytyykö sellaista telinettä, jossa vetokoukussa voi kuljettaa kolme fillaria (yksi lasten)? Lisärekisterin hankinta ei ole ongelma, jos sopiva teline muuten löytyisi...
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Thule BoltOn 9705:
Kuva
Huomaa, että Bolt on teline jättää vielä vetokoukun vapaaksi muuta vedettävää varten tarvittaessa.

Thule HangOn 3B 972:
Kuva

Thule RideOn 9503:
Kuva

Thule EuroRide 943
Kuva

Thule G2 923
Kuva

Lasten pyörän kanssa voit tarvita Thule runkosovitin 981:n
Kuva

Ja korostan, en ole Thulen jälleenmyyjä eikä mitään kytköksiä linkittämääni liikkeeseen muuten kuin asiakkaana. Thulen tuotteet on olleet loistavia (myös alkuperäiset Saab telineet tuppaa olemaan Thulen kamaa) ja linkittämän liikkeen Online hinnat usein kilpailukykyisiä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Marko A kirjoitti:Ja korostan, en ole Thulen jälleenmyyjä eikä mitään kytköksiä linkittämääni liikkeeseen muuten kuin asiakkaana. Thulen tuotteet on olleet loistavia (myös alkuperäiset Saab telineet tuppaa olemaan Thulen kamaa) ja linkittämän liikkeen Online hinnat usein kilpailukykyisiä.
Kiitos :-)
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Viesti Kirjoittaja mjava »

Itselläni on Thule RideOn, joka on ollut varsin pätevä teline kahden fillarin kuskaukseen. Taisi maksaa n. 150e, mutta on ollut hintansa väärti.

Tuli uutta koukkua testattua juuri tuon em. telineen kanssa ja ihmetys oli suuri kun katselin pistoketta auton päässä. Siinä on sellainen 13-pinninen pistoke, jota en ole ennen nähnyt, vielä suurempi ihme oli se, että Mätänetin hyllystä löytyi suoraan adapteri tuohon: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=48-1223. Onko tuo jokin uusi liitinstandardi, mitä virkaa ylimääräisillä pinneillä on? Ainakin adapteri tuntui tuossa toimivan ja peruutustutkakin osasi mennä pois päältä, kun johto oli kytketty.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Jep, adapteri piti käydä äkkiä Motonetistä hakemassa, kun ensimmäistä kertaa piti lähteä koukkua käyttämään. Kaipa niitä standardeja vaihdetaan pääasiassa ihmisten kiusaksi :-) Voi olla että joku keksii paremmankin selityksen. Edellinen samanlainen "kiusantekovaihdos" taisi olla lohkolämppärin johdon pistokkeessa...
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: "Näkymätön" koukku SS:n (pyörän kuljetus)

Viesti Kirjoittaja aero »

Lohkolämppärin pistokkeen vaihtelu johtuu tuotesuojasta, joka vissiin umpeutuu aina parinkymmenen vuoden välein (tuon jälkeen siis käsittääkseni tarvikevalmistajat voivat tehdä tarvikepiuhoja ilman lisenssiä tjsp). 13-napainen kärrypistoke puolestaan juontaa juurensa paremmasta välityskyvystä - 7-napaisella just ja just menis maa, vilkut, parkit, jarruvalo, takasumari ja peruutusvalo (joskin pakkivalo siitä muistaakseni puuttuu), kun 13-napaiseen saadaan muistaakseni mm. jatkuva virta (mahdollisen kärryn akun latausta varten) sekä tuplatut parkit (=koko kärryn perä ei pimene yhden kontaktin luovuttaessa) ja vielä taitaa jäädä pari napaa tulevaisuudenkin tarpeisiin.

Eli se 7-napainen versio on auttamattomasti jälkeenjäävää tekniikkaa, ei riitä enää ellei mennä väylähommiin kärrynkin kanssa ja sitä tuskin juuri kukaan toivoo.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin