m&m kirjoitti:Marko A kirjoitti:
m&m kirjoitti:Fillari katolla aiheuttaa lähinnä ylimääräisiä suhinoita
Aika kovaa saa ajaa, että Saabissa alkaa suhista. Ei ole vielä onnistunut moinen
Kommentillani viittasin lähinnä siihen, ettei kattokuljetuksesta muita haittoja ole... mitä nyt katto kuraantuu jos kuraisen maasturin sinne nostaa.
Kyllä SS:n kattokuormat (polkupyörät, kajakit, pelkät telineet) maantienopeuksilla sisälle kuuluu aivan siinä missä muissakin autoissa, varsinkin jos vähänkään vielä tuulee... tai no, Classic 900:ssa ei niinkään kuulunut kun moottori- ja rengasmelu kuului lujempaa.
Vitsinä heitin tuon suhinan. Mutta eipä sieltä paljon kuulu.
Sen verran on tullut pyöriä katolla roudattua, että tietää mikä on hyvä ja mikä ei.
Katolla heinä/elokuun aikana kuskatessa pyörä yleensä sotkeutuu hyttysistä yms paarmoista ja se voi olla
tosi likainen. Joskus jopa kisapyörässä vaihteet takkuaa, kun on joku kunnon amppari sinne suhahtanut sopivasti ja se tahma sitten kerää likaa.
Takana, koukussa en farkussa kyllä viitsi kovin pitkiä matkoja kuskailla kun ajoimu vetää kaiken pölyn ja muun suoraan siihen pyörään. Pitkä matka sadekelissä ja jos vielä hieman kuraa sekaan niin kyllä on pyörä sotkussa.
Katolla taas sateella valuu ketjurasvaa (riippuu toki hieman rasvan tyypistä miten vesi sitä valuttaa) katolle ja siitä tulee ikävä siivo. Samaten tosiaan likaisesta maasturista voi kuraa valua, mutta se lähtee sateella / viruttamalla pois.
Rungosta kiinnittyvissä kannattaa pyörä laittaa keula taaksepäin, niin on paljon vakaampi eikä ala tuulessa vipottamaan. Varsinkin rekan takana ajaessa voi olla vielä hyvinkin pitkän matkan päässä kovia pyörteitä jotka repii pyörää.
Thulen kamppeet on tähän saakka olleen parhaita. Mulla oiskin yksi Mont Blanc Barracuda (maasturille lähinnä tarkoitettu) ylimääräinen jota voi halutessaan YV:llä kysyä, lähtee edullisesti!
ja satkussa pyörät menee tyylikkäästi!