Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
tännekin tuli hankittu saab, ensimmäinen laatuaan meillä.
SC, 2008, TTiD, aj. n.60tkm, automaatti, vector-active, väri pepper green.
kesti ainakin ensimmäisen 130 km siirtymän
SC, 2008, TTiD, aj. n.60tkm, automaatti, vector-active, väri pepper green.
kesti ainakin ensimmäisen 130 km siirtymän
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
osaako kukaan sanoa että onko SC mallissa ollut vakiona tuo tavaratilan ja takapenkin väliin tuleva "koiraverkko"?
hinnastossahan lukee että "verkkotavaratilassa ja latauspistoke", tarkoitetaanko tällä verkolla juuri tuota edellä mainittua verkkoa? Kyseinen varuste on siis vakiona SC malleissa.
monessa myynnissä olevassa 9-3 SC:ssä näyttäisi joku verkko pyörivän takapaksissa irtonaisena..
esim. noissa autoissa on tuo verkko paksissa
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3943290
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4273135
hinnastossahan lukee että "verkkotavaratilassa ja latauspistoke", tarkoitetaanko tällä verkolla juuri tuota edellä mainittua verkkoa? Kyseinen varuste on siis vakiona SC malleissa.
monessa myynnissä olevassa 9-3 SC:ssä näyttäisi joku verkko pyörivän takapaksissa irtonaisena..
esim. noissa autoissa on tuo verkko paksissa
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3943290
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4273135
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Kyllä se ainakin mulla (MY09) on vakiovarusteeksi merkattuna, vaikka ite puhuisin mieluummin verhosta kuin verkosta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Kyllä se minunkin mielestä enemmän verkkoverholta näyttää se mikä tulee selkänojasta kattoon, näissä nettikuvissa näyttää kummassakin autossa olevan verkot lastinsiirtymisen estämiseksi.aero kirjoitti:Kyllä se ainakin mulla (MY09) on vakiovarusteeksi merkattuna, vaikka ite puhuisin mieluummin verhosta kuin verkosta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
En tiedä mikä on vakiona ja mikä lisävarusteisena, mutta minulla on tavaratilan pohjan nostolenkkien ja katossa olevien kiinnikkeiden väliin kiinnitettävä ns. koirakalteri, mutta on siis melko pienisilmäistä verkkoa. Metallia lienee vain yhdysputki katonrajassa. Koko zydemin saa rullaamalla pakattua suojapussiin. Verrko on kuitenkin niin tiheää, että en meinaa nähdä siitä läpi, enkä siksi ole pitänyt sitä paikoillaan.
Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Minä viritin tuon mustekalaverkon sc:ssä takapenkkien selkiä vasten konttiin, alapäät muistaakseni yhdellä pikku tavaraliinalla kiinnitysrenksuihin ja koukut sinne kiinni, missä on penkkien lukitus. Penkit pitää muistaakseni avata että saa koukut ujutettua. Tiukalle verkko menee, mutta meillä on siellä 10l pöntöstä lähtien. Vihdoin keksin tuolle käyttöä!Minä viritin tuon mustekalaverkon sc:ssä takapenkkien selkiä vasten konttiin, alapäät muistaakseni yhdellä pikku tavaraliinalla kiinnitysrenksuihin ja koukut sinne kiinni, missä on penkkien lukitus. Penkit pitää muistaakseni avata että saa koukut ujutettua. Tiukalle verkko menee, mutta meillä on siellä 10l pöntöstä lähtien. Vihdoin keksin tuolle käyttöä!Rusakko__ kirjoitti:En tiedä mikä on vakiona ja mikä lisävarusteisena, mutta minulla on tavaratilan pohjan nostolenkkien ja katossa olevien kiinnikkeiden väliin kiinnitettävä ns. koirakalteri, mutta on siis melko pienisilmäistä verkkoa. Metallia lienee vain yhdysputki katonrajassa. Koko zydemin saa rullaamalla pakattua suojapussiin. Verrko on kuitenkin niin tiheää, että en meinaa nähdä siitä läpi, enkä siksi ole pitänyt sitä paikoillaan.
Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Mulla on siis just tuo (kun nyt oikein pohdin, niin saattaa olla joku kumiverkkokin, yllämainittua kuitenkin tarkoitin). Minusta se vaikuttaa niin heppoiselta, että en henkeäni sen varaan laittaisi (eli en usko, että se tositilanteessa pitää takanaan läheskään kaikkea, mikä kontista vähän vauhdikkaammin liikkeelle lähtee), vaan mun mielestä sen suurin etu on pimeällä takanatulijan valojen blokkaaminen. Saatan toki olla väärässäkin tuon kestävyyden suhteen, mutta pyrin edelleen pitämään kuormani niin, ettei tuon verkon tartte edes yrittää sitä kopata.Rusakko__ kirjoitti:En tiedä mikä on vakiona ja mikä lisävarusteisena, mutta minulla on tavaratilan pohjan nostolenkkien ja katossa olevien kiinnikkeiden väliin kiinnitettävä ns. koirakalteri, mutta on siis melko pienisilmäistä verkkoa. Metallia lienee vain yhdysputki katonrajassa. Koko zydemin saa rullaamalla pakattua suojapussiin. Verrko on kuitenkin niin tiheää, että en meinaa nähdä siitä läpi, enkä siksi ole pitänyt sitä paikoillaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Kiinnityslenkkejä kontissa on kyllä neljä kappaletta?!Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Tuo verkko on tarkoitettu välipohjan kanssa yhteiskäyttöön (silmukat sinne välipohjan alle niihin "T" kiinnikkeisiin) :
Toimii kyllä ja itse käytän usein kun on kisakampetta yms. joiden en halua pyörivän ympäri konttia. Samaten pohjalle tuleva "nelikoukkuinen" on todella hyvä ja kätevä. Sillä pysyy myös kassit paikoillaan aika näppärästi.
Mulla on kahdessa uutena ostamassani Vectorissa tullut nuo verkot vakiona.
Huomion arvoisena seikkana, että tuon pystyy myös kiinnittämään etupenkkien taakse. Eli kun takapenkit on kaadettu, voi tuon laittaa siihen etuselkänojia vasten ettei mahdolliset tavarat tule niskaan. EIhän tuo mitään työkalupakkeja pidättele, mutta jotain kevyttä silti. Käytän jos kuskaan pyörää sisällä (yksin liikkeellä). Sidon pyörän takaosan kuormalenkkeihin ja siihen viereen sitten muuta kassit. Tuo verkko antaa jonkinlaista suojaa ettei sieltä mitään kovin helpolla lentele eteen.tavaratilan pohjan nostolenkkien ja katossa olevien kiinnikkeiden väliin kiinnitettävä ns. koirakalteri, mutta on siis melko pienisilmäistä verkkoa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Juuri tuota kuvassa olevaa verkkoa tarkoitin minäkin aikaisemmassa viestissäni. Tuon siis virittelin takapenkkien selkänojia vasten ja hyvin toimii.Marko A kirjoitti:Kiinnityslenkkejä kontissa on kyllä neljä kappaletta?!Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Tuo verkko on tarkoitettu välipohjan kanssa yhteiskäyttöön (silmukat sinne välipohjan alle niihin "T" kiinnikkeisiin) :
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hieman asian viereen, mutta aikoinaan kyselin koirakalteria ja tilanjakajakalteria autoon, mutta hintaa tuli ulkomailtakin niin paljon, että tein tee-se-ihan-ite -nimisen ratkaisun tavaratilaan: leikkasin vanerista tarkasti muotoillun levyn väliseinäksi, jotta hauva ei pääse koko tavaratilan leveydeltä liikkumaan. Levy on kuvassa suksiluukun oikeasta reunasta n. ikkunarajan korkuisena takaluukkuun asti siten, että rullaverhokotelo tukee levyä kun kontti on auki ja viimeinen kiristys tulee kun laittaa takaluukun kiinni. Levy on päällystetty huovalla ja terassimatolla kontaktiliimalla liimattuna. Levyn yläpinta on muotoiltu niin, että rullakaihtimen voi vetää kiinni väliseinän ollessa paikalla. Tämän lisäksi sekä suksiluukku että turvaverkko tavaratilan ja matkustamon välillä on käytettävissä. Miinuksena on, että tavaratilan alle ei pääse, ellei poista väliseinää. Tai kansi nousee n. 10 senttiä, että juuri sieltä jotain pientää saa kädellä ongittua, mutta ei muuta. Tosin eipä sinne ole montaa kertaa tavinut mennä. Tästä kaikesta olen erittäin ylpeä ja koen suurta onnistumisen iloa!
Juuri tuota kuvassa olevaa verkkoa tarkoitin minäkin aikaisemmassa viestissäni. Tuon siis virittelin takapenkkien selkänojia vasten ja hyvin toimii.
Jos osaisin laittaa kuvia tänne foorumilla, niin laittaisin mielelläni Oisin laittanu monesta muustakin asiasta . . . *kädettömyys ei ole ilo kellekään*
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ja sitten on olemassa myös se oikea verkko erottamaan tavaratilaa ja matkustamoa. Sitä kuitenkin suosittelisin käyttämään etupenkkien takana pitämään tavarat kurissa. Yllättävän helppo käyttää ollakseen sellainen kokonaan irrallinen "viritettävä" verkko.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Pitkästä aikaa taas -kertomukseen päivitystä
Renkaita tuli vaihdeltua siis eestä taakse ja toisinpäin, ei mainittavaa vaikutusta.
Tänään sitten auto oli Deltan hellässä huomassa ~52tkm huollossa huoltoilmeisimen sitä haluttua. Pyysin että vilkaisevat samalla etupäätä (laakerit yms.) tuon ravistuksen takia.
Normaalin huollon lisäksi oli todettu että jäähdytysnesteen kesto oli vain -24 astetta, se oli vaihdettu. Muuten normaalit hilppeet, öljyt suodattimineen, polttoaineensuodatin, raitisilmasuodatin sun muut. Ja sitten mielenkiintoiseen asiaan: olivat lämänneet nuo kesäkiekot rengaskoneeseen ja kaikissa pyörissä oli ollut ilmeisesti ihan huomattavia epätasapainoja Olivat siis tasapainottaneet kaikki 4x rengasta uudelleen.
Suhtauduin vähän skeptisesti tuohon korjausvaikutukseen, olihan noita kierkkoja jo tasapainoteltu rengasliikkeessä aikasemminkin. Testipätkälle motarille ja kas kummaa: eipä ravistellut enää . Piti oikein useampaan otteeseen ajella mutta vapina oli poissa.
Tähän liittyen, onkohan noissa rengaskoneissa noin isoja heittoja, rengasliikeessä kehuivat koneen olevan "viimeistä huutoa" ja viimeisellä kerralla kävinkin nuo painoasiat itse ruudulta vilkaisemassa, edellisillä kerroilla luotin kerrottuun sanaan.
Summa summarum: joskus merkkihuoltokin näköjään kannattaa, edullistahan lysti ei ollut mutta on taas kiva painella menemään baanoja kun ei ravistele. Toivotaan huolettomia kilometrejä nyt tästä eteenpäin
Ainiin, foorumilta löytyi mainiot ohjeet tuon kuskin penkin narinoiden poistamiseen: penkki niin ylös kuin meni, kaikkiin linkkuihin ja niveliin öljyä (itse suihkin aseöljyä) ja niin päästiin "hetekasta" eroon. Hyvä foorum kaiken kaikkiaan
Renkaita tuli vaihdeltua siis eestä taakse ja toisinpäin, ei mainittavaa vaikutusta.
Tänään sitten auto oli Deltan hellässä huomassa ~52tkm huollossa huoltoilmeisimen sitä haluttua. Pyysin että vilkaisevat samalla etupäätä (laakerit yms.) tuon ravistuksen takia.
Normaalin huollon lisäksi oli todettu että jäähdytysnesteen kesto oli vain -24 astetta, se oli vaihdettu. Muuten normaalit hilppeet, öljyt suodattimineen, polttoaineensuodatin, raitisilmasuodatin sun muut. Ja sitten mielenkiintoiseen asiaan: olivat lämänneet nuo kesäkiekot rengaskoneeseen ja kaikissa pyörissä oli ollut ilmeisesti ihan huomattavia epätasapainoja Olivat siis tasapainottaneet kaikki 4x rengasta uudelleen.
Suhtauduin vähän skeptisesti tuohon korjausvaikutukseen, olihan noita kierkkoja jo tasapainoteltu rengasliikkeessä aikasemminkin. Testipätkälle motarille ja kas kummaa: eipä ravistellut enää . Piti oikein useampaan otteeseen ajella mutta vapina oli poissa.
Tähän liittyen, onkohan noissa rengaskoneissa noin isoja heittoja, rengasliikeessä kehuivat koneen olevan "viimeistä huutoa" ja viimeisellä kerralla kävinkin nuo painoasiat itse ruudulta vilkaisemassa, edellisillä kerroilla luotin kerrottuun sanaan.
Summa summarum: joskus merkkihuoltokin näköjään kannattaa, edullistahan lysti ei ollut mutta on taas kiva painella menemään baanoja kun ei ravistele. Toivotaan huolettomia kilometrejä nyt tästä eteenpäin
Ainiin, foorumilta löytyi mainiot ohjeet tuon kuskin penkin narinoiden poistamiseen: penkki niin ylös kuin meni, kaikkiin linkkuihin ja niveliin öljyä (itse suihkin aseöljyä) ja niin päästiin "hetekasta" eroon. Hyvä foorum kaiken kaikkiaan
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
käytin omaani samassa huollossa noin viikko sitten. jäähdytysnesteen kestoksi todettiin vain -29, ei kuitenkaan vaihdeltu.-Oksid- kirjoitti:Normaalin huollon lisäksi oli todettu että jäähdytysnesteen kesto oli vain -24 astetta, se oli vaihdettu.
onkohan näissä jäähdytinneste testereissä eroja, niinkuin rengaskoneissa??
olisikohan kotkan deltan mittari viritetty näyttämään hieman alhaisempia jäätymispisteitä...
mietiskelen tässä että pitäisikö ne kuitenkin vaihdattaa ensi viikolla akkuvahdin asennuksen yhteydessä...
iltapäiväoksennuksien mukaan ensi talvi on superkylmä
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ite jo kuumeisesti suunnittelen keulan "muuraamista" umpeen talven varalta. Alle 10 asteen lämpötilassa vaikea lämpömittari vaaka-asentoon Jäähdytysnesteen kylmäkestosta ei mitään hajua. Voiko se heiketä vai laitetaanko Suomessa huollossa liian laimeita aineta??saabillua kirjoitti:käytin omaani samassa huollossa noin viikko sitten. jäähdytysnesteen kestoksi todettiin vain -29, ei kuitenkaan vaihdeltu.-Oksid- kirjoitti:Normaalin huollon lisäksi oli todettu että jäähdytysnesteen kesto oli vain -24 astetta, se oli vaihdettu.
onkohan näissä jäähdytinneste testereissä eroja, niinkuin rengaskoneissa??
olisikohan kotkan deltan mittari viritetty näyttämään hieman alhaisempia jäätymispisteitä...
mietiskelen tässä että pitäisikö ne kuitenkin vaihdattaa ensi viikolla akkuvahdin asennuksen yhteydessä...
iltapäiväoksennuksien mukaan ensi talvi on superkylmä
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Toiset otsikot sopisi paremmin tähän keskusteluun.