TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saabillua »

osaatteko sanoa mistä johtuu tuo automaatin ja manuaalin 30nm ero väännössä käytännössä?

automaatissa siis 370nm ja manuaalissa 400nm
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4638
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mahtaa johtua Aisinin automaattilaatikosta.
Rajoitetaan vääntöä, jotta autom. laatikko kestäisi varmasti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

saabillua kirjoitti:osaatteko sanoa mistä johtuu tuo automaatin ja manuaalin 30nm ero väännössä käytännössä?

automaatissa siis 370nm ja manuaalissa 400nm
Tähän yks nimekkään virifirman edustaja arveli, että johtuu ajettavuudesta. Kuitenkin sama laatikko löytyy 2.8 koneesta, jossa on 400Nm vakiona. Tosin automaattia rasittaa kovasti vahva alakierrosvääntö, joten voi kai se silti olla, että kestävyyttä ei haluta riskeerata. Virisoftissa kuitenkin tulee samat väännöt manuaalille ja automaatille. Paitsi Hirsch softa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

DPF juttua:

TTiD DPF removal

Joko tuo poisto kohta alkaa onnistua? Vois kuvitella kiinnostavan TTiD:n omistajia. Itsellä ainakin ois lähtenyt heti mäkeen jos olis ollut mahdollista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Marko A kirjoitti:DPF juttua:

TTiD DPF removal

Joko tuo poisto kohta alkaa onnistua? Vois kuvitella kiinnostavan TTiD:n omistajia. Itsellä ainakin ois lähtenyt heti mäkeen jos olis ollut mahdollista.
Mulle ei kyllä oikein avautunut mistä poistosta tästä on kyse?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Hiukkassuodatin. Ja kustomi softa, jolla poistetaan puhdistus ja siihen liittyvät koodinpätkät. Eli ei hälyttele painevirheistä vaikka suodatin on mallia avoin. Jos tuo oikein menee, niin se ei näy tavallaan missään enää. Eikä sitä voi katsastuksessakaan todeta, kun hiukkasia ei mitata. Mutta mustat putkenpäät voi toisaalta aiheuttaa epäilyksensä..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Marko A kirjoitti:Hiukkassuodatin. Ja kustomi softa, jolla poistetaan puhdistus ja siihen liittyvät koodinpätkät. Eli ei hälyttele painevirheistä vaikka suodatin on mallia avoin. Jos tuo oikein menee, niin se ei näy tavallaan missään enää. Eikä sitä voi katsastuksessakaan todeta, kun hiukkasia ei mitata. Mutta mustat putkenpäät voi toisaalta aiheuttaa epäilyksensä..
Ymmärtääkseni ei kuitenkaan ole ihan simppeli juttu. Tähtinokkafoorumia lukeneena ja nimim. Tuikku (joka muokkaa ainakin mesen softia ja nauttien jonkinasteista arvostusta) mukaan, kerrannaisvaikutuksia tulee ainakin vähentyneen vastapaineen muodossa. Joutuu muokkaamaan useampiakin karttoja, ettei ahdin karkaa ylikierroksille tms. Kaverin mukaan pikku piristyksiin ei kannattaisi alkaa poistamaan. Jos sitten VOIMAA halutaan tosissaan, asia eri.

Omaa kun tarvin päivittäin ja toista kulkinetta ei ole, ei viitsi alkaa pilotoimaan :) Lisäksi DTR:n spesiaaliosia ei kasva puussa. Turbopakettikin kuulemma maksaa 6k€..

Joku vapaaehtoinen TTiD:n omistaja voisi luovuttaa autonsa koekappaleeksi. Kerätään sitten halukkaat mukaan ja jaetaan kehityskustannuksia pääluvun mukaan :)
93SC TTiD
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Meillä on ohjelmistopäivityksen jälkeen mennyt hienosti DPF:n kanssa. Useasti VAG-dieselin tai Mersun tai Volvon dieselin takana ajaessa tulee sääli heitä kun ajelevat sellaisessa käryävällä mallilla.. Niin kasaria.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tässä taas ilmat ovat viilentyneet, niin tarvinnee ruveta harkitsemaan maskinsuojan asennusta. Lämpöpilkkiä taajamaan tullessa esiintyy, joten edelleen arvelen termarin päästävän läpi.. Tai arvoin, kunnes kuulin sen hinnan.

DTR-koneeseen Saab myy vain korjaussarjaa, 520,-. Sisältää termarin, kotelon ja liitosputken.

On helppo todeta, ettei meidän yksilössä ole, eikä siihen tule termostaattivikaa omistusaikanamme.
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Piru vie.. ajatuksissa oli jo vahvasti otsikon mukaisen kulkupelin hankkiminen perheen toiseksi autoksi mutta tämän viestiketjun pelottelemana taitaa jäädä haaveeksi :? Mulla oli jo Alfa (200hv jtdm) johon vaihdettiin egr:iä ja ihmeteltiin ainaisia nykimisiä ja sähkövikoja enkä todellakaan kaipaa samaa.. Onko se vaan niin että kun haetaan hienolla tekniikalla huipputehoja ja samalla pitäisi saada päästöt päinvastoin pienenemään niin tuloksena on vaan liikaa liikkuvia osia ja sitä kautta paljon harmia ja rahan menoa?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onhan se niin, että kun päästömääräykset ovat kovasti kiristyneet niin dieselmoottori tarvitsee ison määrän erilaisia vioille alttiita tekniikoita niiden täyttämiseen. Tästä syystä ei voi puhua enää samasta luotettavuudesta kuin aikoinaan mekaanisten rivipumppujen maailmassa.. Mutta ei se nyt ihan toivotonta ole, EGR:n ja DPF:n saa poistettua softalla jolloin valtaosa luotettavuusmurheistakin poistuu.
Työkaverin 175hv 2.4 JTD alfasta juuri poistettiin EGR softasta toimimattomuuden takia ja nyt auto pelaa hienosti ja ilman vikatiloja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Ristom kirjoitti:Tässä taas ilmat ovat viilentyneet, niin tarvinnee ruveta harkitsemaan maskinsuojan asennusta. Lämpöpilkkiä taajamaan tullessa esiintyy, joten edelleen arvelen termarin päästävän läpi.. Tai arvoin, kunnes kuulin sen hinnan.

DTR-koneeseen Saab myy vain korjaussarjaa, 520,-. Sisältää termarin, kotelon ja liitosputken.

On helppo todeta, ettei meidän yksilössä ole, eikä siihen tule termostaattivikaa omistusaikanamme.
http://seekpart24.com/qh/thermostat-coo ... 5&at=22464

Siitä vähän edukkaammin jos kokeilu kiinnostaa. Firmasta ei kokemuksia mutta kohtuullisen paljon on listoilla/hinnoiteltu DTR-osaa.
93SC TTiD
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ainakin WIS kuvassa tuo termari näyttää erilaiselta mitä tuossa yllä olevassa linkissä. DTH ja DTR termostaatit näyttää olevan erilaisia (DTR näyttää itseasiassa yksinkertaisemmalta) ja tuo kuvassa oleva näyttää nimenomaan DTH koneen termarilta. Mutta minun EPC ei tuota DTR koneen termostaattia tunne, mikähän lie mokoman osakoodi? DTH koneeseen löytyy eBaysta GM original osia about £35 hintaan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Mullaki vaikuttais, että termari saattaapi vuotaa...

taajamassa/varsinkin valoissa lämmöt tippuu sinne ~80-82C, motarilla kun tuiskussa polkee, pysyy just siellä 88, mitä WIS sanooki.

WIS:n mukaan tosiaan DTR:n termari ois ihan semmosen perinteisen termarin näkönen (tosin sijaitsee samanmallisessa kotelossa ku mitä koko DTH:n termari on) ja tästä päätellen pitäis kyllä kaiken järjen mukaan olla jostain edukkaasti ostettavissa (ja WIS nimenomaan sanoo, että ainoastaan DTR:ään woi vaihtaa pelkän termarin. muihin versioihin tulee koteloineen päivineen... Vielä ku tuon jostain löytäis...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Sportti »

jmaatta kirjoitti:Ainakin WIS kuvassa tuo termari näyttää erilaiselta mitä tuossa yllä olevassa linkissä. DTH ja DTR termostaatit näyttää olevan erilaisia (DTR näyttää itseasiassa yksinkertaisemmalta) ja tuo kuvassa oleva näyttää nimenomaan DTH koneen termarilta. Mutta minun EPC ei tuota DTR koneen termostaattia tunne, mikähän lie mokoman osakoodi? DTH koneeseen löytyy eBaysta GM original osia about £35 hintaan.
DTH:lle näyttäisi tarjoavan sivusto eri palikkaa ja jopa irrallista termaria. Mene ja tiedä, kuva kun voi olla mikä vaan.

Termostaatin irroituksessa (vm 08 osalta) Wis ei kyllä kerro irrallisesta termarista mitään, vaan kotelosta. Oli kone mikä tahansa.
93SC TTiD
Vastaa Viestiin