mitä tehdä? 2,2 tid tehot hukassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
pyryguru
"Koeajolla"

mitä tehdä? 2,2 tid tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja pyryguru »

näin uutena saabin miehenä. törmäsin pieneen ongelmaan!! auto on 9-3 2.2tid -99.. autoni alkoi lämpimänä käymään raskaasti. jonka aikaani vian etsintään kaks viikkoa käytettyäni totesin kampiakselin anturin sököksi.. auto käy hyvin mutta tehot hukassa!! testeri-ilmoittaa ahtopaine tunnistinta.. nyt olen vaihtanut vaihtanut ilmamäärämittarin, imusarjan paine tunnistimen, egr:n alipainekellon, hukkaportin alipainekellon,polttoaine suodattimen, imusarja puhdistettu... minkä johdon väliin tinataan vastus kun egr tulpataan? opelissa 1/ruskea mutta mulla 1nen on musta..
Turbo16
"Hölösuu"

Re: mitä tehdä? 2,2 tid tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Paljonko ajettu? Ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen, tarkistaa ahtaako auto yhtään.
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
pyryguru
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja pyryguru »

autolla menty 283000km kävi turbohuollossa päivän.. eivät tienneet mikä vikana!! :/
petrisa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Vastauksia kannattaa kokeilla ko. autolle (vm -99) "siitä oikeasta" osastosta eli "ng900 og9-3".
Tämä osasto kuuluu uudemmalle 9-3:lle. Tosin tälle konetyypille löytyy varmaan kohtalotovereita kyllä täältäkin.

Itse ongelmaan, onko ahtopuolen ohivuodot tutkittu? Tutkittiinko testerillä ajon aikana mitään reaaliaikaisia tietoja mm. sitä ahtopainetta?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin