P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Dodii. Kävin eilen Keskisen Vesalla ja se "panomies" tartutti mun saappaaseen jonkin namibialaisen hyppykupan.
No vitsit sikseen.
Eilen Tuurista takasin tullessa Saab päätti pudottaa ahdot pois ja sytyttää moottorin vikavalon. Ajoin bussipysäkille, sammutin auton ja starttasin uudestaan. Starttauksen jälkeen auto toimi normaalisti, ahtopaineet tallessa mutta vikavalo loisti taulussa.
Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen sama toistui, eli ahdot pois, pysäkille, sammutus ja starttaus, ahdot tuli takaisin.
Vitutuksen kourissa koukkasin meidän firman kautta ja lukaisin tuosta paskasta vikakoodit Boschin KTS testerillä. Otsikon mukaisen koodin antoi, nollasin vikakoodit. Nyt auto toimii normaalisti ja mikään lamppu ei taulussa pala. Ainakaan nyt.
Arvon Toverit Missä vika? Onko auto yliahtanut? Pitääkö turvarajaa säätää ylemmäs softasta?
No vitsit sikseen.
Eilen Tuurista takasin tullessa Saab päätti pudottaa ahdot pois ja sytyttää moottorin vikavalon. Ajoin bussipysäkille, sammutin auton ja starttasin uudestaan. Starttauksen jälkeen auto toimi normaalisti, ahtopaineet tallessa mutta vikavalo loisti taulussa.
Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen sama toistui, eli ahdot pois, pysäkille, sammutus ja starttaus, ahdot tuli takaisin.
Vitutuksen kourissa koukkasin meidän firman kautta ja lukaisin tuosta paskasta vikakoodit Boschin KTS testerillä. Otsikon mukaisen koodin antoi, nollasin vikakoodit. Nyt auto toimii normaalisti ja mikään lamppu ei taulussa pala. Ainakaan nyt.
Arvon Toverit Missä vika? Onko auto yliahtanut? Pitääkö turvarajaa säätää ylemmäs softasta?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
WIS sanoo vikakriteereiksi:
Kun moottori käynnissä
-> Ilmamassa on 250 mg/C pyydettyä arvoa korkeampi
Kun moottorin lämpötila yli 71'C
- Moottorin kierrosluku yli 1900 r/min
- Ahtopaine yli senhetkisen ilmanpaineen + 39 kPa
- Läpän asento 10% - 50%
-> Todellinen ahtopaine on 20-25 kPa pyydettyä korkeampi
Kun moottori käynnissä
-> Ilmamassa on 250 mg/C pyydettyä arvoa korkeampi
Kun moottorin lämpötila yli 71'C
- Moottorin kierrosluku yli 1900 r/min
- Ahtopaine yli senhetkisen ilmanpaineen + 39 kPa
- Läpän asento 10% - 50%
-> Todellinen ahtopaine on 20-25 kPa pyydettyä korkeampi
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Eli seuraus tiedossa, mutta syy on hakusessa.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Yhtenä mahdollisuutena on ahtopaineen säädön magneettiventtiilin tai sen paineletkujen vika.
Magneettiventtiili sijaitsee turbon vieressä (yläpuolella). Voit kokeilla vaihtaa by-pass ja ahtopaineen (hukkaportin) magneettiventtiilejä keskenään, kun ovat samanlaisia. By-pass venttiili sijaitsee suojamuovin alla imusarjan päällä.
Magneettiventtiili sijaitsee turbon vieressä (yläpuolella). Voit kokeilla vaihtaa by-pass ja ahtopaineen (hukkaportin) magneettiventtiilejä keskenään, kun ovat samanlaisia. By-pass venttiili sijaitsee suojamuovin alla imusarjan päällä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
petrisa kirjoitti:Yhtenä mahdollisuutena on ahtopaineen säädön magneettiventtiilin tai sen paineletkujen vika.
Magneettiventtiili sijaitsee turbon vieressä (yläpuolella). Voit kokeilla vaihtaa by-pass ja ahtopaineen (hukkaportin) magneettiventtiilejä keskenään, kun ovat samanlaisia. By-pass venttiili sijaitsee suojamuovin alla imusarjan päällä.
Kiitos tiedosta, kokeilen tätä. Osaako joku sanoa mitä tuollainen magvent tarvittaessa maksaa?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Mistäänhän en mitään itse ymmärrä, mutta muistelisin täältä joskus lukeneeni suuruusluokkaa 50e.
Ketju käsitteli jotain BSR:n softan päivitystä jos siis haluat itse tarkemmin kaivella.
Ketju käsitteli jotain BSR:n softan päivitystä jos siis haluat itse tarkemmin kaivella.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
moro
50 euron paikkeilla pyörii hinta venttiilillä eli suht edullinen osa vaihtaa.
50 euron paikkeilla pyörii hinta venttiilillä eli suht edullinen osa vaihtaa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Vikavalo tuli taas, ja ahdot katosi. Eli ilmeisesti vika on venttiilissä. Onko kellään varaosanumeroa?
Pitää huomenna metsästää se osa...
Pitää huomenna metsästää se osa...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Magneettiventtiili 12787706
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Uusi anturi tilattu jmaattan antamalla numerolla. Ovh 55€ mulle jäi maksettavaa vähän vähemmän... Saabilta löyty varastosta suoraan. Jos sais koneen rokkaan ennen joulua....
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Osa vaihdettu, vika korjattu.
Eli loppuselvennys.
Vaihdoin magneettiventtiilin joka on ahtimessa kiinni. Mokkulaan tulee yksi liitin ja 3letkua. Vaihtoaika noin 10min josta 5min oli pihtien etsimistä. Nyt pelaa.
Eli loppuselvennys.
Vaihdoin magneettiventtiilin joka on ahtimessa kiinni. Mokkulaan tulee yksi liitin ja 3letkua. Vaihtoaika noin 10min josta 5min oli pihtien etsimistä. Nyt pelaa.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Mulla teki kesällä saman ja magneettiventtiilin vaihdolla selvittiin myös
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Ja taas! Mikä ihme sen hajoittaa? Sama koodi.
Osa oli alkuperäinen, joten epäilen sen kestävän pitempään kuin jokusen viikon.
Missä vika?
Osa oli alkuperäinen, joten epäilen sen kestävän pitempään kuin jokusen viikon.
Missä vika?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Moro, tosiaan bsr julkaisi softapäivityksen jolloin tuota ongelmaa alkoi joillain essintyä ( myös minulla). Lopullisena lääkkeenä juuri tuon venttilin vaihto sekä bsr:ltä uusin softa ( jotain korjasivat kuulemma tuohon vikakoodiin liittyvää). On toiminut jo vuodenpäivät toimenpiteiden jälkeen... "kop kop"JaniV kirjoitti:Ja taas! Mikä ihme sen hajoittaa? Sama koodi.
Osa oli alkuperäinen, joten epäilen sen kestävän pitempään kuin jokusen viikon.
Missä vika?
-edit- tosiaan pelkkä softan päivitys ei silloin auttanut, venttiilin vaihto ja ahtojen muistin nollaus yhdessä alkoi toimimaan.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Voi tulla koodi siitä jos softassa on vielä alkuperäinen boost calibration ja korotetut massapyynnit. T8 autossa on aika rajut boost calibration kartat tehtaalta ja ampuu helposti yli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com