9-3 SS ohjaus puoltaa
9-3 SS ohjaus puoltaa
Onko muilla tullut vastaan tai löytyisikö vinkkiä mistä johtuu moinen?
Ohjaus on keskialueella mielestäni epämääräinen, löysä.
Puoltaa aivan kuin renkaassa olisi vähänlaisesti ilmaa.
Paineet on tarkistettu ja sama ongelma sekä kesä- että talvirenkaissa (16 ja 17 tuumaiset).
Nelipyöräsuuntaus tehty.
Saattaa hitaassa vauhdissa mutkassa (ilman vedättämistä) "haukata".
Saabeilla olen ajanut yli 20 vuotta ja ei niitä minun mielestä pitäisi joutua koko ajan ohjaamaan.
Ei kai tämä 2011 9-3 voi olla näin huono? Mielestäni koeajoyksilöt eivät käyttäytyneet näin.
Ohjaus on keskialueella mielestäni epämääräinen, löysä.
Puoltaa aivan kuin renkaassa olisi vähänlaisesti ilmaa.
Paineet on tarkistettu ja sama ongelma sekä kesä- että talvirenkaissa (16 ja 17 tuumaiset).
Nelipyöräsuuntaus tehty.
Saattaa hitaassa vauhdissa mutkassa (ilman vedättämistä) "haukata".
Saabeilla olen ajanut yli 20 vuotta ja ei niitä minun mielestä pitäisi joutua koko ajan ohjaamaan.
Ei kai tämä 2011 9-3 voi olla näin huono? Mielestäni koeajoyksilöt eivät käyttäytyneet näin.
9-3 SC 1.8t -06
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
No.mitäs sanoo maahantuoja tai merkkiliike. Selvä vikahan se on.
Näytähän niille.
Näytähän niille.
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Puoltaako koko ajan samaan suuntaan? Omassa kääntölaakeri jumissa ja ohjaus jää puoltamaan sinne minne viimeksi on käännytty.
Ja nyt varsinkin korostuu, kun edessä on kesä ja talvirengas. Kiihdytellessä saa välillä tosissaan pitää ratista kiinni.
Ja nyt varsinkin korostuu, kun edessä on kesä ja talvirengas. Kiihdytellessä saa välillä tosissaan pitää ratista kiinni.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
On käytetty merkkihuollossa. Siellä tehty nelipyöräsuuntaus.
On kuulemma ominaisuus...
Ei puolla aina samaan suuntaan.
Olisiko kääntölaakeri mennyt noin nopsaan. Vasta 9tkm mittarissa.
Täytyy varmaan käyttää jossain ei-merkkihuollossa.
Harmittaa kun näiden mielesteä eberikin on kunnossa kun ei jää vikakoodeja.
Ei kuitenkaan nollan tienoilta lähtien suostu käymään vaan sammuu "lähtökiihdytyksen" jälkeen. Sekä ajastuksella että manuaalistartilla.
Ajettu jo parin tankin verran talvidieselilläkin.
On kuulemma ominaisuus...
Ei puolla aina samaan suuntaan.
Olisiko kääntölaakeri mennyt noin nopsaan. Vasta 9tkm mittarissa.
Täytyy varmaan käyttää jossain ei-merkkihuollossa.
Harmittaa kun näiden mielesteä eberikin on kunnossa kun ei jää vikakoodeja.
Ei kuitenkaan nollan tienoilta lähtien suostu käymään vaan sammuu "lähtökiihdytyksen" jälkeen. Sekä ajastuksella että manuaalistartilla.
Ajettu jo parin tankin verran talvidieselilläkin.
9-3 SC 1.8t -06
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Ei voi olla ominaisuus.
Onko nelipyöräsuuntaus tehty oikein.. eli aloitettu taka-akselilta? Tutulla oli kylläkin og93:n kanssa samoja oireita, ja nelipyöräsuuntaus oli tehty väärin ja uudella, oikein tehdyllä säädöllä puoltaminen, ja ajokoiramainen käytös poistui.
Onko nelipyöräsuuntaus tehty oikein.. eli aloitettu taka-akselilta? Tutulla oli kylläkin og93:n kanssa samoja oireita, ja nelipyöräsuuntaus oli tehty väärin ja uudella, oikein tehdyllä säädöllä puoltaminen, ja ajokoiramainen käytös poistui.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Haiskahtaa kyllä mokaukselta 4-pyöräsuuntauksessa.
Onko ratti minkälaisessa asennossa suoraan ajaessa?
Onko ratti minkälaisessa asennossa suoraan ajaessa?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
En tiedä miten suuntaus tehtiin.
Auton kulkiessa suoraan ratti on kyllä vaaterissa.
Mutta täytyy siis ohjaamalla pitää siinä.
Auton kulkiessa suoraan ratti on kyllä vaaterissa.
Mutta täytyy siis ohjaamalla pitää siinä.
9-3 SC 1.8t -06
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Uusiks nelipyöräsäätöön(tästä lähtisin liikkeelle), ensteeks vaikka vaatimaan takuuseen uutta säätöä. Voit viedä sellasia terveisiä sinne liikkeeseen, että tälläne mikään ominaisuus ole kun ei muita kunnossa olevia sportti sedaneita vaivaa
ja voithan kysyä että aloittaavatko säädön taka-akselilta, jos eivät niin säätö ei koskaan onnistu ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Mulla on vahva tunne, että takapää on vitura....Jorma kirjoitti:En tiedä miten suuntaus tehtiin.
Auton kulkiessa suoraan ratti on kyllä vaaterissa.
Mutta täytyy siis ohjaamalla pitää siinä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Kiinnostaa tuo taka-akselilta aloittaminen että miten se vaikuttaa. Meinaan, että selviäähän se tarkastusmittauksessa säädön jälkeen onko säädöt kohdallaan vai ei.Pakari kirjoitti:Uusiks nelipyöräsäätöön(tästä lähtisin liikkeelle), ensteeks vaikka vaatimaan takuuseen uutta säätöä. Voit viedä sellasia terveisiä sinne liikkeeseen, että tälläne mikään ominaisuus ole kun ei muita kunnossa olevia sportti sedaneita vaivaaja voithan kysyä että aloittaavatko säädön taka-akselilta, jos eivät niin säätö ei koskaan onnistu
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Takapää on ns kiiteä jos se on valmiiksi persialaan ei auto voi olla suorassa yms
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 SS ohjaus puoltaa
Siitä syystä, että taka-akselin arvot vaikuttavat etuakselin arvoihin. Tämähän koskee ainakin sekä NG93, että OG93 ja myös OG95:sta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89