-05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Late Aero
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:44

-05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja Late Aero »

Ryhdyin kolinantappo- ja "auraus"talkoisiin kun tänään meni alle Konin FSD:t ja H&R:n jouset (+uudet kääntölaakerit varuiksi). Alkuvaikutelma näin ihan "tavallisen autoilijan" persuuksilla on erinomainen, mielestäni sellainen "pintatärinä" hävisi ja terävätkin töyssyt tuntui kotimatkalla paljon pehmeämmiltä vanhaan alkuperäiseen Aero alustaan verrattuna vaikka vähän pelkäsin mitä noista H&R:n enemmän madaltavista jousista aiheutuu... Kunhan saan kilometrejä alle niin kommentoin lisää muutosta jos jotain kiinnostaa.

Ulkonäöstä sen verran silmämääräisesti, että takapää laski suhteessa vähemmän mielestäni kuin etupää vanhaan verrattuna, lopputulos on kuitenkin tasapainoisempi kun etupää laski enemmän, en tiedä voiko tässä kuvitelmassa olla mitään perää...(ajatuksissa oli kyllä tehdä mittaukset mutta perskula kun unohdin kuitenkin...)

Alustan palikoita valitessani luin kyllästymiseen saakka juttuja sopiiko FSD:t madallusjousien kanssa vai ei mutta Königin kaveri sanoi puhelimessa niin vakuuttavasti, että Konin edustaja oli kuulemma juuri käynyt heidät kouluttamassa ja kertonut heille FSD iskareiden sopivan madallusjousienkin kanssa erinomaisesti, joten päädyin kokeilemaan yhdistelmää.

Onko jollain SS Aeroa Eibachin Prokit + FSD yhdistelmällä, olisi hauska vertailla onko eroja ulkonäön suhteen. (voin pistää omastani kuvan myöhemmin kun löytyy tasainen alusta)

(...menee vähän offtopic mutta jos jotain kiinnostaa ostaa vanhat jouset niin voipi olla yhteyksissä, niillä ajettu 99870km)
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Late Aero kirjoitti:Ryhdyin kolinantappo- ja "auraus"talkoisiin kun tänään meni alle Konin FSD:t ja H&R:n jouset (+uudet kääntölaakerit varuiksi). Alkuvaikutelma näin ihan "tavallisen autoilijan" persuuksilla on erinomainen, mielestäni sellainen "pintatärinä" hävisi ja terävätkin töyssyt tuntui kotimatkalla paljon pehmeämmiltä vanhaan alkuperäiseen Aero alustaan verrattuna vaikka vähän pelkäsin mitä noista H&R:n enemmän madaltavista jousista aiheutuu... Kunhan saan kilometrejä alle niin kommentoin lisää muutosta jos jotain kiinnostaa.

Ulkonäöstä sen verran silmämääräisesti, että takapää laski suhteessa vähemmän mielestäni kuin etupää vanhaan verrattuna, lopputulos on kuitenkin tasapainoisempi kun etupää laski enemmän, en tiedä voiko tässä kuvitelmassa olla mitään perää...(ajatuksissa oli kyllä tehdä mittaukset mutta perskula kun unohdin kuitenkin...)

Alustan palikoita valitessani luin kyllästymiseen saakka juttuja sopiiko FSD:t madallusjousien kanssa vai ei mutta Königin kaveri sanoi puhelimessa niin vakuuttavasti, että Konin edustaja oli kuulemma juuri käynyt heidät kouluttamassa ja kertonut heille FSD iskareiden sopivan madallusjousienkin kanssa erinomaisesti, joten päädyin kokeilemaan yhdistelmää.

Onko jollain SS Aeroa Eibachin Prokit + FSD yhdistelmällä, olisi hauska vertailla onko eroja ulkonäön suhteen. (voin pistää omastani kuvan myöhemmin kun löytyy tasainen alusta)

(...menee vähän offtopic mutta jos jotain kiinnostaa ostaa vanhat jouset niin voipi olla yhteyksissä, niillä ajettu 99870km)
-20mm madallus?
Late Aero
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:44

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja Late Aero »

Taitaa olla jopa 40mm madallus H&R:n mukaan johonkin versioon verrattuna mutta tossa Aerossahan se madaltuu vähemmän kun oli jo valmiiksi vähän matalampi, toi 20mm voi olla lähellä totuutta...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Late Aero kirjoitti:Taitaa olla jopa 40mm madallus H&R:n mukaan johonkin versioon verrattuna mutta tossa Aerossahan se madaltuu vähemmän kun oli jo valmiiksi vähän matalampi, toi 20mm voi olla lähellä totuutta...
Niinhän se olikin H&R, meni vähän valmistajat sekasin. :D
Nytkö on uusin tieto, että FSD pelaa noilla madalluksillakin hyvin??
Hyvä tietää kun alkaa oman pirssin alustaa uusimaan jossain vaiheessa.
Rapiat 70tkm taulussa ja vielä ei narise, eikä kolise tuolla sporttialustalla.
Täytyy koputtaa puuta!!
Dasboot
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: To Touko 07, 2009 12:07

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja Dasboot »

Mitäs satsilla oli hintaa?
#4685
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Late Aero
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:44

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja Late Aero »

Dasboot kirjoitti:Mitäs satsilla oli hintaa?
Niinkuin kaikkeen "ylimääräiseen" euroaikana tuntuu menevän niin kyllä tähänkin se melkeen tonni meni... ilman asennusta...säätöjä.... noh nyt on alla kuitenkin ja hyvä ajaa... tosin pauke siirtyy alustasta kuskinpenkkiin kun pitää siirtyä hernekeittolinjalle hetkeksi =)
Tunkki 9-3 Aero
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
Paikkakunta: Oulu

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja Tunkki 9-3 Aero »

Miltäs on meno Konin FSD:llä maistunut?

Iskareiden kolinoiden vuoksi olisi edessä päivitys. En vain tiedä ostaako Sportit vai FSD:t Aeron vakiojousille. Mielipiteitä?
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

Missä päin laitoit alle? Minkä kokoiset talvirenkaat sulla on nyt alla? Itellä hyllyssä Koni FSD + Eibach pro ja tarttis saada joku pätevä paikka pääkaupunkisedulla, joka laittais osat alle. Alkuperäinen suunnitelma oli laittaa vasta 3/12, mutta jos tuolta nyt vaan vettä tulee... YV:tä saa laittaa.
Late Aero kirjoitti:Ryhdyin kolinantappo- ja "auraus"talkoisiin kun tänään meni alle Konin FSD:t ja H&R:n jouset (+uudet kääntölaakerit varuiksi). Alkuvaikutelma näin ihan "tavallisen autoilijan" persuuksilla on erinomainen, mielestäni sellainen "pintatärinä" hävisi ja terävätkin töyssyt tuntui kotimatkalla paljon pehmeämmiltä vanhaan alkuperäiseen Aero alustaan verrattuna vaikka vähän pelkäsin mitä noista H&R:n enemmän madaltavista jousista aiheutuu... Kunhan saan kilometrejä alle niin kommentoin lisää muutosta jos jotain kiinnostaa.

Ulkonäöstä sen verran silmämääräisesti, että takapää laski suhteessa vähemmän mielestäni kuin etupää vanhaan verrattuna, lopputulos on kuitenkin tasapainoisempi kun etupää laski enemmän, en tiedä voiko tässä kuvitelmassa olla mitään perää...(ajatuksissa oli kyllä tehdä mittaukset mutta perskula kun unohdin kuitenkin...)

Alustan palikoita valitessani luin kyllästymiseen saakka juttuja sopiiko FSD:t madallusjousien kanssa vai ei mutta Königin kaveri sanoi puhelimessa niin vakuuttavasti, että Konin edustaja oli kuulemma juuri käynyt heidät kouluttamassa ja kertonut heille FSD iskareiden sopivan madallusjousienkin kanssa erinomaisesti, joten päädyin kokeilemaan yhdistelmää.

Onko jollain SS Aeroa Eibachin Prokit + FSD yhdistelmällä, olisi hauska vertailla onko eroja ulkonäön suhteen. (voin pistää omastani kuvan myöhemmin kun löytyy tasainen alusta)

(...menee vähän offtopic mutta jos jotain kiinnostaa ostaa vanhat jouset niin voipi olla yhteyksissä, niillä ajettu 99870km)
BMW f11 535xd -13
KARI.KUIVALAINEN
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Joulu 10, 2009 14:12

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja KARI.KUIVALAINEN »

yks hyvä paikka on ainakin lohjan vianor..homma toimii hienosti eikä ole paha velotus..
ite olen siellä töissä ja voin kattoo paljonko tulee hintaa työlle.
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

vaihdatin heinäkuussa fsd+eibach-setin Viikin metroautossa. Samalla vaihdettiin kallistuksenvakaajan puslat eteen, etutolppien kääntölaakerit ja suunnattiin renkaat. Jouset ja iskarit tilasin Larkspeediltä hintaan 810€, metroauto otti 622€ muista osista ja asennuksesta. Ihan hyvää työtä, ei ole enää narissut tai kolissut. (Tosin unohtivat säätää xenonit ylöspäin tai sitten olivat säätäneet varmuuden vuoksi liian alas.)
Ulkonäöllisesti madalluksen määrä 30mm (ei sport-alustaa ennen) oli juuri sopiva. Alusta on kyllä todella jäykkä, urheilullisuudesta joutuu maksamaan mukavuuden kustannuksella.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: -05 9-3 Aero SS A uusi alusta Koni FSD + H&R

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Mulla on ollut mielessä laittaa eibachin pro-kit ja bilstein sportit/sprintit, mutta jos FSD:t toimii madallussatsilla niin täytyy varmaankin sellaset laittaa ennemmin. Kääntölaakerit sitten samalla, kun paukkuu jo vasen puoli siihen malliin, että alkaa jännittää nykyisten jousien suhteen.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Vastaa Viestiin