Moottori likaantuu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Totta, tämäkin 1.8t automaattina vaatii parit "rukokoukset", ennenkuin lähtee rekan rinnalle kiljuttamaan konetta.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Niin ripeään ohitukseen vaaditaan oikeasti voimaa :lol:
Eikä sitä näissä vehkeissä ole eikä tule!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja vitikka »

http://93ssr.se/index.html

Nojoo, off-topiciksi menee :D
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei vertailu kelpoinen :lol:
Mutta suorituskyky on kohtuullinen!

Joskus olen jo ilmoittanut mitkä kriteerit mulla on hyvään suoritus kykyyn:
Alle 10 sek varttimaili ja loppunopeus yli 200kmh sekä alle 5sek 0-100kmh.
Nuo kun täyttyy voi sanoa että autossa on hyvä suoritus kyky :D
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Isosceles kirjoitti:Jos lähen siitä 20-30m päästä ohittamaan niin on siinä vauhtia jo tarpeeksi että kerkiää. En kyllä ymmärrä miten sieltä rekan takaa 100-200m päästä näkee mutkan taakse tai notkelman alle paremmin kuin siitä peesistä?

Välillä tosissaan näkee niitäkin sankareita jotka vetää 150 lasissa "että kerkiää turvallisesti ohi" ja vauhtia kelattu puol suoraa.
No tää on nyt ihan selvä juttu, et sää sinne mutkan taakse näe mutta sen 100-200m näet paljon paremmin, ja joskus se onkin se väli jopa 200-400m. Oon niin monta kertaa nähnyt kun joku roikkuu rekan takapäässä kiinni kun itse tarkkailen tilannetta runsaat 100m taempana, eihän sieltä rekan takapuskurilta näe onko se seuraava 200m vapaa vai ei, ja sitten näkee harakiriohituksia kun ohi on päästävä hinnalla millä hyvänsä :twisted:

Ihan sama mulle, kukin taplaa tyylillään, mutta melko turhaa valittaa että etupää on täynnä kuraa jos roikkuu siinä jatkuvasti muutaman metrin päässä... :oops:

No nyt moraalisaarna sikseen ja Oikein Hyvää Joulua kaikille Saabisteille :mrgreen:

We are many. We are :saab:
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Jepjep, jokainen ohittaa miten lystää, ja toivottavasti tilanteen mukaan.

Eipä tuo auto likaantuminen haittaa ainoastaan moottorin-> Kuva Ei toi mun mielestä normaalia ole vai mitä raati sanoo? Edes vanhemmilla rotteloilla ei paskaantunu vuosissa moottori noin pahasti.
ex: 9-3 1.8t Vector
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Jostain taitaa falskata, kun noin paljon kuraantuu konehuone.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottori likaantuu

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

vitikka kirjoitti:Jostain taitaa falskata, kun noin paljon kuraantuu konehuone.
Ei voi olla Saabissa vika, kuskissa se on :D

Nojoo, pitääpä tutkailla vähän tarkemmin onko se siinä tiivisteessä vai missä. Jotenkin päättelisin tosta roiskeen suunnasta että lirua tunkee puhurin voimasta konepellin raosta.
ex: 9-3 1.8t Vector
Vastaa Viestiin