Onko muilla vastaavaa ovien sisäreunoissa liimasauman kohdassa?
Huomasin keväällä autoa vahatessa maalikupruja liimasauman vieressä. Nyt syksyllä oli maalikupruja ilmestynyt omasta mielestä enempi. Tänään autoa pestessä puhkaisin yhden kuplan niin alta näkyi ehjä pelti.
Pitäisiköhän alkaa jo huolestua ja alkaa miettimään mitä asialle alkaisi tekemään. En haluaisi millään uskoa, että 5,5vuotiaan auton liimasauman ja pellin välissä olisi jo alkavaa ruostetta
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Kosteus on päässy koriliiman ja pellin väliin. Ikävä tosiasia, liima ja pelti on aina arvaamatonta.
Mersu on esim vaihtanut kokonaisia ovia kampanjana autoihin, kun koriliimaukset on menneet huonoon kuntoon. Liimaukset oli epäonnistunut jo mersun tehtaalla. Jos en väärin muista niin käyttivät jossain alkusarjan w210 korin autoissa sellaista koriliimaa joka reagoi tosi pahasti ja irtoili.
Jani Virtanen Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1" Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Onkos kukaan käynyt kysymässä meneekö takuuseen nuo kuprut??
En äkkiseltään löytänyt kuin koritakuun 9-3 mallin kohdalla 10vuotta vm2007 huoltokirjasta luettuna. Maalitakuu onko sellaista näissä kun puhkiruostumattomuus takuu ei taida vielä kattaa kun ei ole puhki.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
On kyselty ja ei mene takuuseen. Kyseessä on pelkkä maalivika ja ehjä sinkkipelti alla joten takuulla ei ole merkitystä.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu kirjoitti:On kyselty ja ei mene takuuseen. Kyseessä on pelkkä maalivika ja ehjä sinkkipelti alla joten takuulla ei ole merkitystä.
Maalivika kun ei ole ruoste vielä tullut näkyviin
Edellisessä 9-5:ssa oli samanlaista kuprua kuskin oven pystysaumassa, kyseessä oli 3v vanha auto, eikä silloinkaan maahantuojaa kiinnostanut, kun ei ollut ruostetta näkyvissä. onneksi sain autoliikkeen piikkiin korjauksen. Ammatti mies aukaisi sen sauman ja hiekkapuhalsi piilossa olevat ruosteet pois ja veti kunnon pohjamaalit ja uudet koriliimat väliin, jonka jälkeen prässäsi sauman uudestaan kiinni. Ainakin seuraavan seitsemään vuoteen ei tullut mitään näkyvää muutosta...
patu kirjoitti:On kyselty ja ei mene takuuseen. Kyseessä on pelkkä maalivika ja ehjä sinkkipelti alla joten takuulla ei ole merkitystä.
Maalivika kun ei ole ruoste vielä tullut näkyviin
Edellisessä 9-5:ssa oli samanlaista kuprua kuskin oven pystysaumassa, kyseessä oli 3v vanha auto, eikä silloinkaan maahantuojaa kiinnostanut, kun ei ollut ruostetta näkyvissä. onneksi sain autoliikkeen piikkiin korjauksen. Ammatti mies aukaisi sen sauman ja hiekkapuhalsi piilossa olevat ruosteet pois ja veti kunnon pohjamaalit ja uudet koriliimat väliin, jonka jälkeen prässäsi sauman uudestaan kiinni. Ainakin seuraavan seitsemään vuoteen ei tullut mitään näkyvää muutosta...
Ehjä sinkkipelti oli maalikuprun alla, joten onkohan pelkkä maali irronnut sinkkipellistä.
No ensikesänä olisi jokatapauksessa tarkoitus rapsia maalia enempi pois ja katsoa mitä altaa löytyy..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Moi.itse olen käynyt laakkosella asian tiimoilta autoni 2008 loppuvuodesta.
gm:ltä ei ole tullut vastausta olen jo odotellut noin 1 kk.
mutta eikös gm tiedoitakin että uusissa varasto saabeissa ei ole takuuta ja ja taitaa tuo koskea nuita vähän käytettyjäkin.
eli taas hieno toimintaa gm:ltä vai oliko sittenkään.
Minulla oli etuovessa kupruilua (ja nyt myös takaovessa), kävin näyttämässä Magneetissa kun auto oli vajaa 3v ja vastaus oli selkeesti että omasta kukkarosta menee korjaus.
aika ankeasti näköjään GM suhtautuu ruostumattomuus takuuseen. Toista on esim. Mazdoissa. Isän edellinen pirssi oli se vanhemman korin mazda 6 farkku, oli noin 4.5 vuotta ja uudesta 200tkm asti meillä kunnes vaihdettiin pois. Näissä kaiketi tyyppivikana maalia irtosi takalokarin ja puskurin välistä johon meidänkin autoon ilmestyi hieman ruostetta. Auto kuvattiin reilun 4 vuoden ikäisenä ja kas kummaa, takuuseen vaihdettiin 2 ovea, joista oli löytynyt sisältä alkavaa ruostetta, sekä toisen puolen takakaari, joka yhtä osaa takaosan sivun, alahelman etuoven etureunaan asti ja ovien yläpuolelle a-pilariin asti tulevan suikaleen kanssa. Auton maalaus päälle. Näin takuu toimii joillakin merkeillä!