Käyttötesti TeeÄmmässä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Käyttötesti TeeÄmmässä

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Morjesta!
Eikö kukaa oo lukenu TM:n raporttia? Kun ei oo kommentoitu..Hyvinhän toi kaikenkaikkiaan meni, konekin kesti läjässä.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hieman ihmetytti se kommentointi siitä avainjutusta. Kyllähän jokaisen pitää sen verran tutustua manuaaliin, että tietää, missä on se hätävara-avain!

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Re: Käyttötesti TeeÄmmässä

Viesti Kirjoittaja SSAero »

pasijalmari kirjoitti:Morjesta!
Eikö kukaa oo lukenu TM:n raporttia? Kun ei oo kommentoitu..Hyvinhän toi kaikenkaikkiaan meni, konekin kesti läjässä.
Koska ilmeistyi?

SSAero
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

kiittäen hyväksytään

Viesti Kirjoittaja mike »

Hiukan oli pettymys tuo moottori. Bensaa paloi aika reilusti ja tehoa+vääntöä oli kadonnut matkan varrelle yllättävän paljon. Tokihan auto on painava ja ilmastointi vie paljon bensaa jos turhaan pyörii.

Kaikenkaikkiaan oli kyllä ihan kohtuu suoritus tuo kestotesti.

Se keskuslukkoepisodi oli kyllä toimittajan kehnoutta jos ei sisälle päässyt. Kyllä kai nyt jokaisen autotoimittajan pitäisi tietää että varsinainen avainkin löytyy myös näistä uusista muoviavaimisista autoista. Jopa siitä rellun avainkortista!

Saattoihan autolla ajaa tietenkin joku muu kuin autotoimittaja joten pakko antaa anteeksi :)

Pikkuvikaa oli sitten liikaa kuitenkin tuohon hintaluokkaan, ja nimenomaan tietokonepuolen vikoja.

Nolo kuva se missä uusi Saab nousee hinurin lavalle. Mikähän lienee ollut vikana käsijarrussa? Onko muilla ollut samoja vikoja?
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Käsijarrun mekanismin jumiutuminen on tunnettu vika, syytä varoa jos auto on alkuvuosien tuotantoa. Tosin sen kai voi itsekkin purkaa ja koota takaisin.

Joku aika sitten tuumailin että toivottavasti mikään lehti ei kestotestaa alkupään 9-3:sta, siitähän saattais tulla kaikkien aikojen katastrofitesti.

Noh en oo lehteä lukenu mut näköjään pari hyvin tiedettyä juttua siihen iski. Ja jos auto pitää hinurilla viedä jonnekkin niin eipä oo pelkoa myynnin kasvusta Suomessa.

Niin sanottiinkos siinä tarkkaa aikaa koska se testiauto tuli kokoonpanolinjalta ulos?
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

TuuSaR kirjoitti:Käsijarrun mekanismin jumiutuminen on tunnettu vika, syytä varoa jos auto on alkuvuosien tuotantoa. Tosin sen kai voi itsekkin purkaa ja koota takaisin.

Joku aika sitten tuumailin että toivottavasti mikään lehti ei kestotestaa alkupään 9-3:sta, siitähän saattais tulla kaikkien aikojen katastrofitesti.

Noh en oo lehteä lukenu mut näköjään pari hyvin tiedettyä juttua siihen iski. Ja jos auto pitää hinurilla viedä jonnekkin niin eipä oo pelkoa myynnin kasvusta Suomessa.

Niin sanottiinkos siinä tarkkaa aikaa koska se testiauto tuli kokoonpanolinjalta ulos?
auto oli noudettu kestotestiin kevätkesällä 03....milloin valmistettu en mielestäni nähnyt mainintaa

ja käsijarru on kyllä jumiutunut huhtikuussa 03 tehdyssä og9-3:ssakin, eli mun auto on ihan viimesiä tehtyjä, ja niin vaan jumitti viime talvena, siis jäätyi ilmeisesti, koska rykimällä irtosi päivemmällä kun keli lämpeni..
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Testi oli aika hyvin mennyt, minulle ainakin jäi positiivinen kuva niinkin kriittisten kuljettajien kuin TM:n toimittajien sanomana.

Kommentti väännöstä oli aika omituinen 8O "Moottorin hieman ohut vääntö alakierroksilla häiritsi ensi metreillä, mutta siihenkin tottui pian. Liukkaalla kelillä ylämäkeen lähdettäessä väännön puute oli joitakin kuljettajia kiusannut piirre."
Liukkaalla kelillähän TCS puuttuu peliin ja vie väännön ja tehon pois, näin ainakin minä olen asian sisäistänyt.

Tietokoneen temppuilua ei ainakaan omassa kiesissä ole esiintynyt, kuten ei myöskään käsijarrujumeja.

Keskuslukko lopetti kerran toimintansa mutta heräsi henkiin kun otin sulakkeen irti ja laitoin takaisin.

Muita huomautuksia en loppuraportista nopeasti luettuna löytänyt, loput kommentit olivat kehuja :D
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Pettymys suuri; ei kovin hyvä jos lehteen tarvitsee laittaa kuva siitä kun yli 30k eeron pirssiä tuodaan lavalla huoltoon... :cry: Ja sitten nuo sähköpuolen murheet.... ei varmaan ainakaan lisää myyntiä.
No ainakin ajettavuutta kehuttiin.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tuo testin polttoaineenkulutus tuntuu kovalta, meikällä menee tasan 8:lla litralla - tosin omassani on manuaali-ilmastointi, mutta vastaavasti raskas kaasujalka. Omani on 2004-mallia ja mitään tuossa esitettyjä vikoja ei ole ollut - itseasiassa ainut vika on ollut bensamittarin anturi (mittari ei näyttänyt koskaan täyttä).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pertti666 kirjoitti:auto oli noudettu kestotestiin kevätkesällä 03....milloin valmistettu en mielestäni nähnyt mainintaa
Musta tuntuu, että toimittajat eivät olleet lukeneet auton "omistajan käsikirjaa", kun eivät tienneet joistain asioista.

Esim. tuo kommentti käsijarrukahvasta osoittaa noiden toimittajien konservatiivisuuden. Ilmeisesti heidän mielestää käsijarrun/käsijarrukahvan vapautuspainikkeen pitäisi olla aina painettavissa peukalolla :roll:

Ainakin meikäläisen auton "huoltokansiossa" (missä on auton huoltokirja, Saab Infotainment -opas, ja omistajan käsikirja) on auton "keräyslista", eli lista, jonka mukaan auto on koottu. Siitä käy ilmi tarkka päivämäärä ja kellonaika. Toivottavasti kukaan aamu-uninen ei ole koonnut tuota mun autoa, koska kellon aika on vähän ennen aamu seitsemää 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Heh, heh - meikäläisen peli on koottu sitten 21.55 eli todennäköisesti ei ole ollut kovin "iltauninen" kasaaja kun auto tuntuu toimivan suht' hyvin.
OA
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 10, 2004 16:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja OA »

Tosta käsijarrusta vielä että eilen kaverin
piti lähtee ajaan työpaikan pakettiautolla Opelilla,
mut ei siitä mitään tullu kun käsijarru oli jumittunu... :oops:
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

Bob kirjoitti:Tuo testin polttoaineenkulutus tuntuu kovalta, meikällä menee tasan 8:lla litralla - tosin omassani on manuaali-ilmastointi, mutta vastaavasti raskas kaasujalka.
Hmm, mulla taas keskikulutus tahtoo kyllä nousta aina lähemmäs 9 litraa, usein menee ylikin. Matka-ajossa voi päästä 8 tai alle.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Luonnollisesti kulutukseen vaikuttaa se minkälaisessa ympäristössä liikutaan - omat ajoni ovat pääasiassa reipasta moottoritieajoa. Eli keskikulutukset liikkuvat 7.9 - 8.1:n haarukassa.
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Meille ko. lehti on tullut jo vuodesta -75. Jotenkin tuntuu että viime vuosikymmenellä juttujen taso on laskenut. Liekö sukupolvenvaihdos toimittajissa. Avaimen löytymättömyys kuullostaa kyllä todella amatöörimäiseltä.
Vastaa Viestiin