Käyttötesti TeeÄmmässä
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Käyttötesti TeeÄmmässä
Morjesta!
Eikö kukaa oo lukenu TM:n raporttia? Kun ei oo kommentoitu..Hyvinhän toi kaikenkaikkiaan meni, konekin kesti läjässä.
Eikö kukaa oo lukenu TM:n raporttia? Kun ei oo kommentoitu..Hyvinhän toi kaikenkaikkiaan meni, konekin kesti läjässä.
Hieman ihmetytti se kommentointi siitä avainjutusta. Kyllähän jokaisen pitää sen verran tutustua manuaaliin, että tietää, missä on se hätävara-avain!
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Käyttötesti TeeÄmmässä
Koska ilmeistyi?pasijalmari kirjoitti:Morjesta!
Eikö kukaa oo lukenu TM:n raporttia? Kun ei oo kommentoitu..Hyvinhän toi kaikenkaikkiaan meni, konekin kesti läjässä.
SSAero
kiittäen hyväksytään
Hiukan oli pettymys tuo moottori. Bensaa paloi aika reilusti ja tehoa+vääntöä oli kadonnut matkan varrelle yllättävän paljon. Tokihan auto on painava ja ilmastointi vie paljon bensaa jos turhaan pyörii.
Kaikenkaikkiaan oli kyllä ihan kohtuu suoritus tuo kestotesti.
Se keskuslukkoepisodi oli kyllä toimittajan kehnoutta jos ei sisälle päässyt. Kyllä kai nyt jokaisen autotoimittajan pitäisi tietää että varsinainen avainkin löytyy myös näistä uusista muoviavaimisista autoista. Jopa siitä rellun avainkortista!
Saattoihan autolla ajaa tietenkin joku muu kuin autotoimittaja joten pakko antaa anteeksi
Pikkuvikaa oli sitten liikaa kuitenkin tuohon hintaluokkaan, ja nimenomaan tietokonepuolen vikoja.
Nolo kuva se missä uusi Saab nousee hinurin lavalle. Mikähän lienee ollut vikana käsijarrussa? Onko muilla ollut samoja vikoja?
Kaikenkaikkiaan oli kyllä ihan kohtuu suoritus tuo kestotesti.
Se keskuslukkoepisodi oli kyllä toimittajan kehnoutta jos ei sisälle päässyt. Kyllä kai nyt jokaisen autotoimittajan pitäisi tietää että varsinainen avainkin löytyy myös näistä uusista muoviavaimisista autoista. Jopa siitä rellun avainkortista!
Saattoihan autolla ajaa tietenkin joku muu kuin autotoimittaja joten pakko antaa anteeksi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pikkuvikaa oli sitten liikaa kuitenkin tuohon hintaluokkaan, ja nimenomaan tietokonepuolen vikoja.
Nolo kuva se missä uusi Saab nousee hinurin lavalle. Mikähän lienee ollut vikana käsijarrussa? Onko muilla ollut samoja vikoja?
Käsijarrun mekanismin jumiutuminen on tunnettu vika, syytä varoa jos auto on alkuvuosien tuotantoa. Tosin sen kai voi itsekkin purkaa ja koota takaisin.
Joku aika sitten tuumailin että toivottavasti mikään lehti ei kestotestaa alkupään 9-3:sta, siitähän saattais tulla kaikkien aikojen katastrofitesti.
Noh en oo lehteä lukenu mut näköjään pari hyvin tiedettyä juttua siihen iski. Ja jos auto pitää hinurilla viedä jonnekkin niin eipä oo pelkoa myynnin kasvusta Suomessa.
Niin sanottiinkos siinä tarkkaa aikaa koska se testiauto tuli kokoonpanolinjalta ulos?
Joku aika sitten tuumailin että toivottavasti mikään lehti ei kestotestaa alkupään 9-3:sta, siitähän saattais tulla kaikkien aikojen katastrofitesti.
Noh en oo lehteä lukenu mut näköjään pari hyvin tiedettyä juttua siihen iski. Ja jos auto pitää hinurilla viedä jonnekkin niin eipä oo pelkoa myynnin kasvusta Suomessa.
Niin sanottiinkos siinä tarkkaa aikaa koska se testiauto tuli kokoonpanolinjalta ulos?
auto oli noudettu kestotestiin kevätkesällä 03....milloin valmistettu en mielestäni nähnyt mainintaaTuuSaR kirjoitti:Käsijarrun mekanismin jumiutuminen on tunnettu vika, syytä varoa jos auto on alkuvuosien tuotantoa. Tosin sen kai voi itsekkin purkaa ja koota takaisin.
Joku aika sitten tuumailin että toivottavasti mikään lehti ei kestotestaa alkupään 9-3:sta, siitähän saattais tulla kaikkien aikojen katastrofitesti.
Noh en oo lehteä lukenu mut näköjään pari hyvin tiedettyä juttua siihen iski. Ja jos auto pitää hinurilla viedä jonnekkin niin eipä oo pelkoa myynnin kasvusta Suomessa.
Niin sanottiinkos siinä tarkkaa aikaa koska se testiauto tuli kokoonpanolinjalta ulos?
ja käsijarru on kyllä jumiutunut huhtikuussa 03 tehdyssä og9-3:ssakin, eli mun auto on ihan viimesiä tehtyjä, ja niin vaan jumitti viime talvena, siis jäätyi ilmeisesti, koska rykimällä irtosi päivemmällä kun keli lämpeni..
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Testi oli aika hyvin mennyt, minulle ainakin jäi positiivinen kuva niinkin kriittisten kuljettajien kuin TM:n toimittajien sanomana.
Kommentti väännöstä oli aika omituinen
"Moottorin hieman ohut vääntö alakierroksilla häiritsi ensi metreillä, mutta siihenkin tottui pian. Liukkaalla kelillä ylämäkeen lähdettäessä väännön puute oli joitakin kuljettajia kiusannut piirre."
Liukkaalla kelillähän TCS puuttuu peliin ja vie väännön ja tehon pois, näin ainakin minä olen asian sisäistänyt.
Tietokoneen temppuilua ei ainakaan omassa kiesissä ole esiintynyt, kuten ei myöskään käsijarrujumeja.
Keskuslukko lopetti kerran toimintansa mutta heräsi henkiin kun otin sulakkeen irti ja laitoin takaisin.
Muita huomautuksia en loppuraportista nopeasti luettuna löytänyt, loput kommentit olivat kehuja![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kommentti väännöstä oli aika omituinen
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Liukkaalla kelillähän TCS puuttuu peliin ja vie väännön ja tehon pois, näin ainakin minä olen asian sisäistänyt.
Tietokoneen temppuilua ei ainakaan omassa kiesissä ole esiintynyt, kuten ei myöskään käsijarrujumeja.
Keskuslukko lopetti kerran toimintansa mutta heräsi henkiin kun otin sulakkeen irti ja laitoin takaisin.
Muita huomautuksia en loppuraportista nopeasti luettuna löytänyt, loput kommentit olivat kehuja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuo testin polttoaineenkulutus tuntuu kovalta, meikällä menee tasan 8:lla litralla - tosin omassani on manuaali-ilmastointi, mutta vastaavasti raskas kaasujalka. Omani on 2004-mallia ja mitään tuossa esitettyjä vikoja ei ole ollut - itseasiassa ainut vika on ollut bensamittarin anturi (mittari ei näyttänyt koskaan täyttä).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Musta tuntuu, että toimittajat eivät olleet lukeneet auton "omistajan käsikirjaa", kun eivät tienneet joistain asioista.pertti666 kirjoitti:auto oli noudettu kestotestiin kevätkesällä 03....milloin valmistettu en mielestäni nähnyt mainintaa
Esim. tuo kommentti käsijarrukahvasta osoittaa noiden toimittajien konservatiivisuuden. Ilmeisesti heidän mielestää käsijarrun/käsijarrukahvan vapautuspainikkeen pitäisi olla aina painettavissa peukalolla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ainakin meikäläisen auton "huoltokansiossa" (missä on auton huoltokirja, Saab Infotainment -opas, ja omistajan käsikirja) on auton "keräyslista", eli lista, jonka mukaan auto on koottu. Siitä käy ilmi tarkka päivämäärä ja kellonaika. Toivottavasti kukaan aamu-uninen ei ole koonnut tuota mun autoa, koska kellon aika on vähän ennen aamu seitsemää
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hmm, mulla taas keskikulutus tahtoo kyllä nousta aina lähemmäs 9 litraa, usein menee ylikin. Matka-ajossa voi päästä 8 tai alle.Bob kirjoitti:Tuo testin polttoaineenkulutus tuntuu kovalta, meikällä menee tasan 8:lla litralla - tosin omassani on manuaali-ilmastointi, mutta vastaavasti raskas kaasujalka.