9-3 akku tyhjäksi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Eilen aamulla piti lähteä ajamaan ja eihän prkl edes keskuslukitus inahtanut....
No ei muuta kuin avaimella sisälle ja eihän siinä rattilukot eikä mitkään pelaa, kun ei tule virtaa. No onneksi toisella autolla pääsi paikalliselle huoltsikalle ja siellä möivät Bannerin ja Exiden akkuja ja sattui vielä löytymään Saappiin passeleita. Nyt on sitten 74Ah Banner. Saa nähdä kestääkö miten kauan.
Entinen oli 70 Exide ja luulin, että sillä mentäs jonkun aikaa kun se ei ilmeisesti ollut alkuperäinen..............................
No ei muuta kuin avaimella sisälle ja eihän siinä rattilukot eikä mitkään pelaa, kun ei tule virtaa. No onneksi toisella autolla pääsi paikalliselle huoltsikalle ja siellä möivät Bannerin ja Exiden akkuja ja sattui vielä löytymään Saappiin passeleita. Nyt on sitten 74Ah Banner. Saa nähdä kestääkö miten kauan.
Entinen oli 70 Exide ja luulin, että sillä mentäs jonkun aikaa kun se ei ilmeisesti ollut alkuperäinen..............................
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Taas tapahtui sama ärsyttävä ilmiö. Saab oli seisonut yön parkkipaikalla ja kun yritimme lähteä seuraavana aamupäivänä liikenteeseen, niin auto ei inahdakkaan. Hetken toimi radio, sisävalo ja lukitus, mutta pian hyytyi kaikki virtavehkeet. Akku siis totaalisen tyhjä. Akku on uusi ja varmasti sopiva ja hyvä.
Yksi asiaan liittyvä asia oli se, että autossa oli mielestäni ovet auki lukituksesta. Sama juttu kuin silloin aiemmin tallissa. Ovi raollaan silloin ja aamulla akku ihan tyhjä. Oven raollaan olemisen ei pitäisi akkua sisävalon palamisen takia kuluttaa loppuun, koska valothan sammuvat itsestään hetken päästä, jos ne päälle jäävät. Radio ei ollut auki kummallaan kerralla.
Tässä on nyt ainakin minulla mysteeri. Miten akku voi purkaa itsestään tyhjäksi yön aikaan?? Ainoa edellisen kerran kanssa sama asia oli, että ovet eivät olleen lukittuna.
Nyt en sentään laittanut käyntiin toisella autolla, vaan irrallisella toisella akulla. Hetken ajo ja taas pelasi hyvin. Sen jälkeen ei akun kanssa olekaan ollut mitään ongelmaa. En vaan uskalla kokeilla sitä, että jättää yöksi ovet lukitsematta. Ei varkaiden vuoksi vaan siksi, että akku olisi varmaan aamulla taas empty!!??
Mikä tämän aiheuttaa ?
Yksi asiaan liittyvä asia oli se, että autossa oli mielestäni ovet auki lukituksesta. Sama juttu kuin silloin aiemmin tallissa. Ovi raollaan silloin ja aamulla akku ihan tyhjä. Oven raollaan olemisen ei pitäisi akkua sisävalon palamisen takia kuluttaa loppuun, koska valothan sammuvat itsestään hetken päästä, jos ne päälle jäävät. Radio ei ollut auki kummallaan kerralla.
Tässä on nyt ainakin minulla mysteeri. Miten akku voi purkaa itsestään tyhjäksi yön aikaan?? Ainoa edellisen kerran kanssa sama asia oli, että ovet eivät olleen lukittuna.
Nyt en sentään laittanut käyntiin toisella autolla, vaan irrallisella toisella akulla. Hetken ajo ja taas pelasi hyvin. Sen jälkeen ei akun kanssa olekaan ollut mitään ongelmaa. En vaan uskalla kokeilla sitä, että jättää yöksi ovet lukitsematta. Ei varkaiden vuoksi vaan siksi, että akku olisi varmaan aamulla taas empty!!??
Mikä tämän aiheuttaa ?
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Viime viikolla käynnistäessäni (+2 astetta, ei lämmitystä) tuntui pieni notkahdus startin pyörityksessä, mutta lähti käyntiin. Ilmiö toi mieleen tämän keskustelun kommentit nykyakkujen lyhyestä eliniästä, mutta en vielä laittanut lataukseen, koska auto on 55 tkm ajettu vm. -06 SS. Seuraavana aamuna mittasin kuitenkin napajännitteen: 11,8 V eli lähes purkautunut, minkä käynnistys todistikin: muutaman kierroksen jälkeen hyytyi. Vanha laturi kiinni koko päiväksi ja uusi mittaus: napajännite 12,8 hetki piuhojen irroituksen jälkeen. Uusi käynnistys: ei ääntäkään ja epämääräistä värinää nopeusmittarissa. Keskuslukko onneksi jaksoi toimia. Viime viikkojen ajot ovat olleet pääasiassa paikallisajoa, mikä on saattanut vähitellen purkaa akun.
Nyt on uusi akku tilalla ja kaikki pelaa. Ainoa indikaatio sähkökatkoksista oli puuttuva kellonaika (--.--).
Onko tosiaan niin, että akku oli tullut tiensä päähän jo vajaassa neljässä vuodessa? Perheen Astrassa (vm. -99) on alkuperäinen akku ja hyvin pelaa edelleen (ajettu tosin vain 80 tkm). Onko mitään keinoa (tietynlainen lataus tms) herättää purkautunut (huoltovapaa) akku?
Nyt on uusi akku tilalla ja kaikki pelaa. Ainoa indikaatio sähkökatkoksista oli puuttuva kellonaika (--.--).
Onko tosiaan niin, että akku oli tullut tiensä päähän jo vajaassa neljässä vuodessa? Perheen Astrassa (vm. -99) on alkuperäinen akku ja hyvin pelaa edelleen (ajettu tosin vain 80 tkm). Onko mitään keinoa (tietynlainen lataus tms) herättää purkautunut (huoltovapaa) akku?
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Ei tuo neljä vuotta ole mitenkään poikkeuksellisen lyhyt. Nykyautot ovat vain kovin rankkoja akulle. Normaali akun kestoikä taitaa olla juuri jotain 5 vuotta. Itsekin jouduin juuri vaihtamaan 5 vuotta vanhasta kakkosautostamme akun, kun jännitteet eivät jaksaneet edes nollakelillä olla normaalit. Pyöritti siis todella laiskasti starttia.
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Tämä oli jo vanha ketju mutta jatketaan perään kun aihe tuntuu olevan sama.
Eilen illalla vaimo kävi Saabilla kylällä, auto oli parkissa tunnin jonka jälkeen käynnistys ei enää onnistunut. Pim-pom ja kaikenlaista virheilmoitusta, cd-soittimen surinaa, releiden naksuntaa mutta kone ei lähtenyt käymään. Pakkasta -27c.
Kun pääsin toisella autolla paikalle yritin käynnistystä, samat ilmiöt mutta nyt meni rattilukko jotenkin jumiin eikä antanut enää kääntääkään virta-avainta. Lopulta tuosta tilanteesta päästiin kun irrotin + kaapelin akusta hetkeksi ja laitoin takaisin.
Lopulta auto lähti käyntiin apuvirralla. Ajettiin kotiin ja jätettiin talliin.
Tänä aamuna otin akun irti, kannoin lämpimään (yöllä -31c) ja laitoin rauhassa latailemaan. Laturi ilmoitti jo parin tunnin kuluttua että akku on täysi, jännitteetkin näyttivät hyviltä. Akku takaisin paikalleen. Virrat päällä auto tuntui terhakkaammalta, mutta starttia käännettäessä taas totaali blackout. Releet naksuvat ja valot vilkkuvat.
Kävin hakemassa uuden akun, mutta en ottanut huomioon sen korkeutta, niinpä kaapelit eivät riitä eikä kansi mene paikalleen. No, akun saa vaihtaa vielä mutta liike meni jo kiinni... Huvikseen tuli kokeiltua käynnistyskaapeleilla uudesta akusta
auton kaapeleihin, ei muutosta. Liekö kaapelia sitten yhteensä liika pitkästi?
Vanha akku takaisin ja auto taas käyntiin apuvirralla. Hyvin pelaa, kunnes liikkeelle lähdettäessä tcs/abs varoitus ja ko. ominaisuudet kytkeytyvät pois päältä. Myöskään takaluukun lukko ei toimi. Ajelin pari tuntia asioilla ympäri kyliä, auto käynnissä koko ajan ja lämpeni hyväksi. Kotiin tultua uusi testaus: ei käyntiin taaskaan millään. Kaikki merkkivalot sammuvat hetkeksi kun starttia pitäisi pyörittää, ikään kuin se haukkaisi pienen kylän verran virtaa yhtäkkiä.
Olisiko se nyt kuitenkin se akku? Alkuperäinen GM taitaa olla, joten tuolla alkaa
olla jo ikää 5 vuotta.
Johannes
Eilen illalla vaimo kävi Saabilla kylällä, auto oli parkissa tunnin jonka jälkeen käynnistys ei enää onnistunut. Pim-pom ja kaikenlaista virheilmoitusta, cd-soittimen surinaa, releiden naksuntaa mutta kone ei lähtenyt käymään. Pakkasta -27c.
Kun pääsin toisella autolla paikalle yritin käynnistystä, samat ilmiöt mutta nyt meni rattilukko jotenkin jumiin eikä antanut enää kääntääkään virta-avainta. Lopulta tuosta tilanteesta päästiin kun irrotin + kaapelin akusta hetkeksi ja laitoin takaisin.
Lopulta auto lähti käyntiin apuvirralla. Ajettiin kotiin ja jätettiin talliin.
Tänä aamuna otin akun irti, kannoin lämpimään (yöllä -31c) ja laitoin rauhassa latailemaan. Laturi ilmoitti jo parin tunnin kuluttua että akku on täysi, jännitteetkin näyttivät hyviltä. Akku takaisin paikalleen. Virrat päällä auto tuntui terhakkaammalta, mutta starttia käännettäessä taas totaali blackout. Releet naksuvat ja valot vilkkuvat.
Kävin hakemassa uuden akun, mutta en ottanut huomioon sen korkeutta, niinpä kaapelit eivät riitä eikä kansi mene paikalleen. No, akun saa vaihtaa vielä mutta liike meni jo kiinni... Huvikseen tuli kokeiltua käynnistyskaapeleilla uudesta akusta
auton kaapeleihin, ei muutosta. Liekö kaapelia sitten yhteensä liika pitkästi?
Vanha akku takaisin ja auto taas käyntiin apuvirralla. Hyvin pelaa, kunnes liikkeelle lähdettäessä tcs/abs varoitus ja ko. ominaisuudet kytkeytyvät pois päältä. Myöskään takaluukun lukko ei toimi. Ajelin pari tuntia asioilla ympäri kyliä, auto käynnissä koko ajan ja lämpeni hyväksi. Kotiin tultua uusi testaus: ei käyntiin taaskaan millään. Kaikki merkkivalot sammuvat hetkeksi kun starttia pitäisi pyörittää, ikään kuin se haukkaisi pienen kylän verran virtaa yhtäkkiä.
Olisiko se nyt kuitenkin se akku? Alkuperäinen GM taitaa olla, joten tuolla alkaa
olla jo ikää 5 vuotta.
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Mulla on reilu vuoden vanha Exide Premium 77Ah.johkar kirjoitti:Tämä oli jo vanha ketju mutta jatketaan perään kun aihe tuntuu olevan sama.
Eilen illalla vaimo kävi Saabilla kylällä, auto oli parkissa tunnin jonka jälkeen käynnistys ei enää onnistunut. Pim-pom ja kaikenlaista virheilmoitusta, cd-soittimen surinaa, releiden naksuntaa mutta kone ei lähtenyt käymään. Pakkasta -27c.
Kun pääsin toisella autolla paikalle yritin käynnistystä, samat ilmiöt mutta nyt meni rattilukko jotenkin jumiin eikä antanut enää kääntääkään virta-avainta. Lopulta tuosta tilanteesta päästiin kun irrotin + kaapelin akusta hetkeksi ja laitoin takaisin.
Lopulta auto lähti käyntiin apuvirralla. Ajettiin kotiin ja jätettiin talliin.
Tänä aamuna otin akun irti, kannoin lämpimään (yöllä -31c) ja laitoin rauhassa latailemaan. Laturi ilmoitti jo parin tunnin kuluttua että akku on täysi, jännitteetkin näyttivät hyviltä. Akku takaisin paikalleen. Virrat päällä auto tuntui terhakkaammalta, mutta starttia käännettäessä taas totaali blackout. Releet naksuvat ja valot vilkkuvat.
Kävin hakemassa uuden akun, mutta en ottanut huomioon sen korkeutta, niinpä kaapelit eivät riitä eikä kansi mene paikalleen. No, akun saa vaihtaa vielä mutta liike meni jo kiinni... Huvikseen tuli kokeiltua käynnistyskaapeleilla uudesta akusta
auton kaapeleihin, ei muutosta. Liekö kaapelia sitten yhteensä liika pitkästi?
Vanha akku takaisin ja auto taas käyntiin apuvirralla. Hyvin pelaa, kunnes liikkeelle lähdettäessä tcs/abs varoitus ja ko. ominaisuudet kytkeytyvät pois päältä. Myöskään takaluukun lukko ei toimi. Ajelin pari tuntia asioilla ympäri kyliä, auto käynnissä koko ajan ja lämpeni hyväksi. Kotiin tultua uusi testaus: ei käyntiin taaskaan millään. Kaikki merkkivalot sammuvat hetkeksi kun starttia pitäisi pyörittää, ikään kuin se haukkaisi pienen kylän verran virtaa yhtäkkiä.
Olisiko se nyt kuitenkin se akku? Alkuperäinen GM taitaa olla, joten tuolla alkaa
olla jo ikää 5 vuotta.
Johannes
Tänään mittarilla käynnistysvirtaa oli vain reilu 300, 760 pitäs olla uutena/täydessä latingissa.
Esim. tänä aamuna lämppäristä lähtiessä -26 pakkasessa aika hengettömästi pyöritti starttia.
Todettiin, että kun "silmä" on vielä akussa vihreä, niin lataamalla vielä elvytetään, joten kannoin akun sisään tuossa iltapäivällä.
Automaatilla mennään täälläkin ja pienempiä kierroksia käyttää yleensä mitä manuaalilla tulee ajettua.
Työmatka on reilu 15km ja loppupelissä vähemmän lyhyempää ajoa ja silti ei ehdi näillä pakkasilla lataamaan tuolla matkalla sitä mitä kuluttaa.
Sama vika oli mulla edellisessä akussa, kuin Johanneksella, latasin sisällä ja jännite näytti ok, mutta sitten romahti kun starttia väänsi ja virtaa oli testerillä noin 100!!
Nyt on harkinnassa Defan laturi, että sais aina ladattua samalla kun auto piuhassa.
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Joo, minullakin on tosi lyhyt työmatka, 1km luokkaa ja muutkin ajot ovat viiden kilometrin säteellä pyörimistä. Epäilemättä hyvin monesti kulutetaan virtaa enemmän kuin ehditään ladata. Ja nyt nämä paukkupakkaset siihen päälle.
Pitää ensi viikolla käydä vaihtamassa tuo väärän kokoinen akku ja katsotaan miten sitten käy. Minulla ei kyllä jaksa pyörittää yhtään, vaan raksuttelee releitä ja tekee kaikenlaista muuta hassua.
Johannes
Pitää ensi viikolla käydä vaihtamassa tuo väärän kokoinen akku ja katsotaan miten sitten käy. Minulla ei kyllä jaksa pyörittää yhtään, vaan raksuttelee releitä ja tekee kaikenlaista muuta hassua.
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Meillä auto vaimon käytössä ja ajo saman tyylistä. Toistaiseksi olemme selvinneet ilman ongelmia, mutta pätkäajossa penkinlämmittimet ja takalasin lämmitin on "käyttö kiellossa". Ne kuluttaa tolkuttomasti virtaa... Lisäksi pyrkimyksenä ajaa pidempi lenkki viikonloppuisin, jolloin ehtisi ladata kunnolla.johkar kirjoitti:Joo, minullakin on tosi lyhyt työmatka, 1km luokkaa ja muutkin ajot ovat viiden kilometrin säteellä pyörimistä. Epäilemättä hyvin monesti kulutetaan virtaa enemmän kuin ehditään ladata. Ja nyt nämä paukkupakkaset siihen päälle.
Johannes
Tarkoituksena asentaa Defan laturi, kunhan ehtii (=kun vaimo jää ekan kerran parkkipaikalle
Todennäköisesti akkusi on sökö, jos akun saa kerran kunnolla syväpurettua ei se tokene välttämättä enää ollenkaan. Syy ettei uudesta irtoakusta lähtenyt käyntiin on varmaan kaapelin ja liitin kontaktien aiheuttama häviö (ja vielä vanhan akkusi syömä virta, jos oli rinnalle kytkettynä).
9-3 SC 2008
2.0T autom.
2.0T autom.
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Takalasin lämmitintä ei voi SC mallissa käyttääkään, kaikki sula jää valuu kuin räkä takaluukulle ja jäätyy uudestaan siihen, pian on koko luukku raskas ja sitä jäätä pitää hakata nyrkillä irti, muuten voi luukku tulla niskaan kun kaasujouset eivät sitä jaksa enää kannatella.
Mutta penkinlämmittimiä on viime aikoina käytetty ahkerasti, ne kun lyhyelläkin matkalla lämpenevät tosi nopeasti. Pieni apu kun muuten auto on niin hidas lämpiämään.
Siinäkin siis varmaan syytä akun tyhjenemiseen.
Vanha akku ei ollut rinnalle kytkettynä, mutta kyllä nuo hauenleuat ja 2m kaapelit varmaan hävittävät paljon virtaa välille, toivotaan niin ...
No, ensi viikolla ollaan viisaampia...
Johannes
Mutta penkinlämmittimiä on viime aikoina käytetty ahkerasti, ne kun lyhyelläkin matkalla lämpenevät tosi nopeasti. Pieni apu kun muuten auto on niin hidas lämpiämään.
Siinäkin siis varmaan syytä akun tyhjenemiseen.
Vanha akku ei ollut rinnalle kytkettynä, mutta kyllä nuo hauenleuat ja 2m kaapelit varmaan hävittävät paljon virtaa välille, toivotaan niin ...
No, ensi viikolla ollaan viisaampia...
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Re: 9-3 akku tyhjäksi
NG9-3:n laturi on pienimmillään 120A. Ihanko tosissaan meinaat, ettei siitä riitä penkinlämppäreille ja (kylmälle) akulle samaan aikaan?engmch1 kirjoitti:Meillä auto vaimon käytössä ja ajo saman tyylistä. Toistaiseksi olemme selvinneet ilman ongelmia, mutta pätkäajossa penkinlämmittimet ja takalasin lämmitin on "käyttö kiellossa". Ne kuluttaa tolkuttomasti virtaa...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Tuo 120A laturi riittää vielä uusiinkin autoihin joissa on stop and start toiminnot ja kaikki. Niin kyllä siitä virta riittää saabbiin ja sen lasilämmitykselle ja perseenlämmitämiseen.... Älä huoli...aero kirjoitti:NG9-3:n laturi on pienimmillään 120A. Ihanko tosissaan meinaat, ettei siitä riitä penkinlämppäreille ja (kylmälle) akulle samaan aikaan?engmch1 kirjoitti:Meillä auto vaimon käytössä ja ajo saman tyylistä. Toistaiseksi olemme selvinneet ilman ongelmia, mutta pätkäajossa penkinlämmittimet ja takalasin lämmitin on "käyttö kiellossa". Ne kuluttaa tolkuttomasti virtaa...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Akku tai laturi zippasi täälläkin. Auto seisoo yöt lämpimässä hallissa. Ajelin tuossa -27 kelissä asioille, lähtiessä jo tosin ihmettelin miksei eber käynnisty, oli sitten auto muutaman tunnin pihalla ja ei toivoakaan käynnistymisestä. Apuvirralla käyntiin ja oli tosi kiva ajella 20km kotiin ilman ohjaustehostinta, vilkkuja, valoja, abs:ää, airbagia ym. kaikkien kivojen plingplong äänien kanssa.
Eli uutta akkua sitten kai jostain. Mistä kannattaisi Helsingissä hakea ja mikä merkki ja malli sopii tuohon? Auto siis 93 TiDS SC my06.
Eli uutta akkua sitten kai jostain. Mistä kannattaisi Helsingissä hakea ja mikä merkki ja malli sopii tuohon? Auto siis 93 TiDS SC my06.
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Mulla sama kosla ja akku on "pienehkö" mutta pippurinen Varta 74 Ah AGM-akku. Hessumobiilista taisin ostaa ja ei ainakaan vielä ole ollu ongelmia. Liike myy myös Optoman akkuja Pidempikin akku muuten menis, mutta silloin en kiireessä muuta löytänyt, ja kuulemma tuon tyyppisen akun ei tartte ola niin iso. Itse katselin silloin Tranen akkua, mutta ei löytyny mistään.patis kirjoitti:Akku tai laturi zippasi täälläkin. Auto seisoo yöt lämpimässä hallissa. Ajelin tuossa -27 kelissä asioille, lähtiessä jo tosin ihmettelin miksei eber käynnisty, oli sitten auto muutaman tunnin pihalla ja ei toivoakaan käynnistymisestä. Apuvirralla käyntiin ja oli tosi kiva ajella 20km kotiin ilman ohjaustehostinta, vilkkuja, valoja, abs:ää, airbagia ym. kaikkien kivojen plingplong äänien kanssa.
Eli uutta akkua sitten kai jostain. Mistä kannattaisi Helsingissä hakea ja mikä merkki ja malli sopii tuohon? Auto siis 93 TiDS SC my06.
Akun vaihdolla jos selviää niin hyvä, mutta laturit tuntuu olevan kohtuu paskoja näissä. Että toivottavasti se on vain akku
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Mulla on tutulla autosähkökorjaamo ollut jo pitkään. Kertoi juuri tuon saman kommentin mitä tuossa edellä, että nämä dieseleiden Denson laturit ovat ihan surkeita. Jopa uudehkoissa ja vähän ajetuissa hajoavat. Surkeimmasta päästä kuulemma mihin hän on viime aikoina törmännyt. Onneksi bensavehkeissä on Bosch.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 akku tyhjäksi
Varta F17 ainakin itsellä akkuna pelannu hyvin. Ja laturi itseltäkin sippasi 4v/133tkm ikäisenä. Elstock tarvikemallinen alkuperäisen tilalle tuli silloin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00