TTiD -08 180hv engine vikaa ja käyntihäiriöitä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vniemist
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 10:19
Paikkakunta: Laukaa

TTiD -08 180hv engine vikaa ja käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja vniemist »

Kertokaapas asiantuntijat hyviä kommentteja mihin seuraava vikakuvaus voisi viitata:

9-3 SC TTiD Vector m6 -08 54tkm

Viime viikolla syttyi engine valo ja pudotti suorituskyvyn, muuten auto toimi moitteetta. Auto merkkihuoltoon, joku läppävikakoodi tuli. Puhdistivat loskaa ilmanottoputkistosta ja nollasivat vikakoodin. Väittivät johtuneen kylmistä keleistä + suurista lämpötilavaihteluista, joita tosiaan viime viikolla oli. Läpät kuulemma jäässä. Kehottivat pitämään alasäleikön edessä pahvia. Pahvi olikin paikallaan jo ennen ogelmaa.

Vajaa viikko tuosta ja 800km takana normaalisti. Tänä aamuna 20km ajoa töihin ja tullessa risteykseen kytkin pohjassa auto sammui. Auto käyntiin ja tyhjäkäynnillä kierrokset pomppivat. Turbo viisari teki reiluja nousuja ja samalla kiekat kävivät alhaalla ja auto meinasi sammua. Ei muutakun nokka merkkiliikettä kohden, auto sammui pari kertaa valoissa. Juuri ennen maalia syttyi taas engine valo. Nyt auto on jälleen tutkittavana.

Ajan lähes koko ajan pidempää ajoa (työmatka yli 30min), joten moottori on aina hyvin lämmennyt kun olen liikenteessä. Lisäksi pyrin pitämään reippaat kierrokset ajossa.

Olisin vienyt muuten paikallisille Saab miehille, mutta autossa on vielä autoliikkeen takuuta ja he velvoittavat käyttämään merkkihuoltoa. Pistän päivitystä kun saan tietoa mitä tekevät seuraavaksi.
seppo02
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 21:30

Re: TTiD -08 180hv engine vikaa ja käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja seppo02 »

vniemist kirjoitti:Kertokaapas asiantuntijat hyviä kommentteja mihin seuraava vikakuvaus voisi viitata:

9-3 SC TTiD Vector m6 -08 54tkm

Viime viikolla syttyi engine valo ja pudotti suorituskyvyn, muuten auto toimi moitteetta. Auto merkkihuoltoon, joku läppävikakoodi tuli. Puhdistivat loskaa ilmanottoputkistosta ja nollasivat vikakoodin. Väittivät johtuneen kylmistä keleistä + suurista lämpötilavaihteluista, joita tosiaan viime viikolla oli. Läpät kuulemma jäässä. Kehottivat pitämään alasäleikön edessä pahvia. Pahvi olikin paikallaan jo ennen ogelmaa.

Vajaa viikko tuosta ja 800km takana normaalisti. Tänä aamuna 20km ajoa töihin ja tullessa risteykseen kytkin pohjassa auto sammui. Auto käyntiin ja tyhjäkäynnillä kierrokset pomppivat. Turbo viisari teki reiluja nousuja ja samalla kiekat kävivät alhaalla ja auto meinasi sammua. Ei muutakun nokka merkkiliikettä kohden, auto sammui pari kertaa valoissa. Juuri ennen maalia syttyi taas engine valo. Nyt auto on jälleen tutkittavana.

Ajan lähes koko ajan pidempää ajoa (työmatka yli 30min), joten moottori on aina hyvin lämmennyt kun olen liikenteessä. Lisäksi pyrin pitämään reippaat kierrokset ajossa.

Olisin vienyt muuten paikallisille Saab miehille, mutta autossa on vielä autoliikkeen takuuta ja he velvoittavat käyttämään merkkihuoltoa. Pistän päivitystä kun saan tietoa mitä tekevät seuraavaksi.
Jos olis 2-litrainen volkkaridieseli niin välijäähdytin jäässä ja lämpenemisen vuoksi jäät liikkelle välijäähystä. Käyttäytyi aikanaa juurikin noin mutta ei kai noita muissa koneissa ole? Tosin vikavalon sijaan tuli mahtava höyrypilvi ja jos liikaa meni jäitä kerralla niin mahtava koneremontti
vniemist
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 10:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: TTiD -08 180hv engine vikaa ja käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja vniemist »

seppo02 kirjoitti:
Jos olis 2-litrainen volkkaridieseli niin välijäähdytin jäässä ja lämpenemisen vuoksi jäät liikkelle välijäähystä. Käyttäytyi aikanaa juurikin noin mutta ei kai noita muissa koneissa ole? Tosin vikavalon sijaan tuli mahtava höyrypilvi ja jos liikaa meni jäitä kerralla niin mahtava koneremontti
Hyvin veikattu. Soittivat äsken korjaamolta, että välijäähdytin puolillaan jäässä. Ollut ilmeisesti jo edellisellä kerralla siellä tavaraa, mutta eivätpä silloin tulleet sitä ajatelleeksi tarkistaa... Olihan tässä tosiaankin kylmiä kelejä, mutta alasäleikkö oli kuitenkin pahvilla tukittu kylmimmät ajat. Pitänee tukkia vielä enemmän keulaa, jotta välttyy näiltä.

Kaasuläppähäiriötä antoi vikakoodin luenta.
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
Vastaa Viestiin