No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Ihmeellinen vonkuminen kuuluu moottoritilasta.
Vonkuna seuraa auton kierroksia ja tietty matalilla kierroksilla kuuluu selkeemmin kun dieseli ei rallata. Tulee jostain pelkääjän puolelta ja samalta puolen tulee joku käryn tuoksukin... Se hihnako se siellä???
Auto oli päivän tossa pihalla, -2 astetta pakkasta ja kun käynnistin niin eeberin merkkivalokaan ei syttyny kun lähdin ajeleen. Ajoin 2 kilsaa, valo sytty 10 sekunniksi ja sammu taas. Sitten kotipihaan takasin, par minsaa tyhjäkäyntiä, eikä syttyny valo...
Semmosta teki.
Vonkuna seuraa auton kierroksia ja tietty matalilla kierroksilla kuuluu selkeemmin kun dieseli ei rallata. Tulee jostain pelkääjän puolelta ja samalta puolen tulee joku käryn tuoksukin... Se hihnako se siellä???
Auto oli päivän tossa pihalla, -2 astetta pakkasta ja kun käynnistin niin eeberin merkkivalokaan ei syttyny kun lähdin ajeleen. Ajoin 2 kilsaa, valo sytty 10 sekunniksi ja sammu taas. Sitten kotipihaan takasin, par minsaa tyhjäkäyntiä, eikä syttyny valo...
Semmosta teki.
Viimeksi muokannut VKe, Su Helmi 26, 2012 18:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: No nysse vonkuu ja haisee...
Jos ei eberi lähde käyntiin, niin oisko menny tukkoon? Tosin ei kai se siltikään käryä. Silloin vois käryttää kun on oikeasti käynnistynyt/käynnistymässä, etenkin jos on karstainen.
Jos vonkuu kierrosten mukaan niin, veikkaan laturia tai vesipumppua... tai oikeastaan kaikkea mikä liittyy jakopäähän/moniurahihnaan ja niiden mukana pyöriviin rulliin ja apulaitteisiin Noin ainakin jos 1.9 diieesseli, 2.2:sta ei kokemusta.
En nyt muista mikä oli jakopään hihnan vaihtoväli, mutta suosittelen enintään 80 tkm. 100 tkm kohdalla on pettänyt kerran vesipumppu ja toinen rahisi ikävästi 80 tkm ajettuna.
Jos vonkuu kierrosten mukaan niin, veikkaan laturia tai vesipumppua... tai oikeastaan kaikkea mikä liittyy jakopäähän/moniurahihnaan ja niiden mukana pyöriviin rulliin ja apulaitteisiin Noin ainakin jos 1.9 diieesseli, 2.2:sta ei kokemusta.
En nyt muista mikä oli jakopään hihnan vaihtoväli, mutta suosittelen enintään 80 tkm. 100 tkm kohdalla on pettänyt kerran vesipumppu ja toinen rahisi ikävästi 80 tkm ajettuna.
Re: No nysse vonkuu ja haisee...
Auto on 1.9 ttid, 2008. Ajettu 90 tkm.
Oli torstaina huollossa. Outoa muuten ettei huolto-ohjelmaan kuulu vakiotyönä tuo eeberin puhdistus tms. vaikka se ei ole minun jälkikäteen asentamani lisävaruste vaan tehtaan tekosia. Toivottavasti eeberi ei oo tukossa.
Mites muuten ilmastointi, senkään huolto ei kuuolu vissiin huolto-ohjelmaan vakiotoimena?
Hihnan vaihto on vasta 120 tkm:n kohdalla.
Toivottavasti tuo nyt ei ala kiukuttelemaan.
Oli torstaina huollossa. Outoa muuten ettei huolto-ohjelmaan kuulu vakiotyönä tuo eeberin puhdistus tms. vaikka se ei ole minun jälkikäteen asentamani lisävaruste vaan tehtaan tekosia. Toivottavasti eeberi ei oo tukossa.
Mites muuten ilmastointi, senkään huolto ei kuuolu vissiin huolto-ohjelmaan vakiotoimena?
Hihnan vaihto on vasta 120 tkm:n kohdalla.
Toivottavasti tuo nyt ei ala kiukuttelemaan.
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: No nysse vonkuu ja haisee...
Ilmastointia kannattaa joka toinen kevät huoltaa.
Reilu tunnin homma liikkeellä, jos se tehdään desinfiointineen kaikkineen. Silloin ei tarvi haistella villasukka hajuja, eikä miettiä mitä kanavissa kasvaa, kun haju lisääntyy.
Reilu tunnin homma liikkeellä, jos se tehdään desinfiointineen kaikkineen. Silloin ei tarvi haistella villasukka hajuja, eikä miettiä mitä kanavissa kasvaa, kun haju lisääntyy.
Re: No nysse vonkuu ja haisee...
^tuo onkin totta... Vasta nyt hokasin ettei nuo kuulu mihkään vakio-huolto-ojhelmaan kun selasin kupongia jossa rastitettu tehdyt työt.
Mitä mieltä, osaiskohan ne tuolla vantaalaisessa merkkihuollossa eeberiä huoltaa vai ajanko jonnekin muualle?
Mitä mieltä, osaiskohan ne tuolla vantaalaisessa merkkihuollossa eeberiä huoltaa vai ajanko jonnekin muualle?
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: No nysse vonkuu ja haisee...
Abbott racingin sivuilla on varoitus tuosta Rusakon mainitsemasta vesipumppuongelmasta.
Re: No nysse vonkuu ja haisee...
Lisää itkemistä...
Auto oli tallissa pe illasta. Kävin aamulla laittamassa ctekin lataamaan ja äsken otin laturin pois. Ctekin mukaan akku täynnä.
Kun peruutin auton poist tallista ja laitoin tallin oven kiinni oli syttyny sillä välin latauksen merkkivalo. Auto saman tien takas talliin, onneks oli pihassa ajokelpoinen autokin... Voi itkut.
Se torstaina tarkastettuko hihnako sekö sielläkö...?
Auto oli tallissa pe illasta. Kävin aamulla laittamassa ctekin lataamaan ja äsken otin laturin pois. Ctekin mukaan akku täynnä.
Kun peruutin auton poist tallista ja laitoin tallin oven kiinni oli syttyny sillä välin latauksen merkkivalo. Auto saman tien takas talliin, onneks oli pihassa ajokelpoinen autokin... Voi itkut.
Se torstaina tarkastettuko hihnako sekö sielläkö...?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Uutta laturia sitten tilalle, niin eiköhän vonkumiset ja hajut lopu siihen, ja lataaminen alkaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Joo, toivotaan että sieltä löytyy joku oikea vika.
Aamulla kun lkähdin töihin niin sama juttu. Latauksen merkkivalo sytty. Soitin hinurin hakemaan auton korjuuseen, ku ei ollu muutakaan vaihtoehtoo.
Ei kuulemma oo löytynyt korjaamolla vielä mitään vikaa.
Aamulla kun lkähdin töihin niin sama juttu. Latauksen merkkivalo sytty. Soitin hinurin hakemaan auton korjuuseen, ku ei ollu muutakaan vaihtoehtoo.
Ei kuulemma oo löytynyt korjaamolla vielä mitään vikaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Joo, tuopa se oli tänään tehty. Ei ollu alkuperäistä hyllyssä joten tarvikelaturi laitettiin.Pakari kirjoitti:Uutta laturia sitten tilalle
Sininen Saab 9-3, '99
Re: No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Loppuiko vonkuna?
Re: No nysse vonkuu ja haisee...
Laitatko linkin vielä..usvaa putkeen kirjoitti:Abbott racingin sivuilla on varoitus tuosta Rusakon mainitsemasta vesipumppuongelmasta.
Re: No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Kyllä se loppui.Ristom kirjoitti:Loppuiko vonkuna?
Vonkuna kyllä minustaloppui silloin kun laturi sano sopparinsa irti. Siis silloin kun alkoi palamaan se latauksen merkkivalo niin huomasin jo tuolloin vonkunan kadonneen...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Haluatko kertoa, missä asennus tapahtui, minkä merkkinen laturi ja hinta Ite en nimittäin alkuperäistä Densoa tai Boschia laita, kun ovat susia ja naamattoman kalliita.VKe kirjoitti:Joo, tuopa se oli tänään tehty. Ei ollu alkuperäistä hyllyssä joten tarvikelaturi laitettiin.Pakari kirjoitti:Uutta laturia sitten tilalle
Sulla kyl näyttäs olevan tuo ttid kiisseli, että lieneekö sama tässä vanhemmassa . . .
Re: No nysse vonkuu ja haisee... eikä enää lataakaan...
Magneetissa oli auto korjattavana.
Laturi kustansi about 400 eur, kupongit jäi autoon mutta suunnillen ton hintainen. En älynny kysyä merkkiä mutta voin kattoa myöhemmin.
Kyllä ei toi orkkis tosiaan hyvää laatua ollu. Koskaan ei oo missään autossa laturi porsinu 3,5 vuoden käytön jälkeen
Laturi kustansi about 400 eur, kupongit jäi autoon mutta suunnillen ton hintainen. En älynny kysyä merkkiä mutta voin kattoa myöhemmin.
Kyllä ei toi orkkis tosiaan hyvää laatua ollu. Koskaan ei oo missään autossa laturi porsinu 3,5 vuoden käytön jälkeen
Sininen Saab 9-3, '99