lisää heppoja
lisää heppoja
hepoja lisää 1.8t 93:een, löytyykö Oulusta lastuttajaa ja onko kallista?
Re: lisää heppoja
Vaasaan vain Jcarlsonin juttusille. Tulee samalle päivälle vähän maakunta matkailua. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: lisää heppoja
Oulussa onnistuu viikon päästä viikonloppuna (17.-18.) kun olen siellä käymässä. 200e sis. alv. on kustannus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Olis aika mielenkiintosta päästä vertaamaan miltä auto tuntuu "aitojen viritysfirmojen" softalla ja miltä näiden velhojen tekemänä...
Saab 9³ SS 1.8t 2007 + Maptun Stage 1
Re: lisää heppoja
Tuskin huomaa mitään eroa, stage1 muutoksia ei järkevästi voi tehdä kovinkaan monella tapaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Itellä myös ajatuksena hankia piristystä 2.0T aeroon 100000km lähestymisen kunniaksi (ajettu 99300km) ja mietiskelen vaan, et hankinko stage1:n maptunilta vai "velholta". Pari asiaa vielä askaruttaa, et maptuniltahan saa mukana maptuner laitteen jolla sit saa esim. softaa vaihdettua edestakas, vikakoodin lukua ja muita pieniä säätöjä lisäksi. Mitä velhojen asentamat softat pitää sisällään? Onko softa asennuksen jälkeen elinikäinen? Ja onko nämä softat turvallisia? Ja yleisesti uskaltaako virin asentaa, jos kone vuotaa vähän öljyä? Niin ja onko tähän aeroon myös hinta 200e velholla?, hintaero maptuniin on aikamoinen, joten kiinnostusta olisi
.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: lisää heppoja
Turhaa työntää rahojaan Maptuniin, kun jää vielä melkein iskarirahat käteen!
Re: lisää heppoja
Onhan se maptuner laite tietty pieni bonus, mutta aika kallis jos ajattelee että vikakoodin luvut lähinnä saa siitä iloa. Erikseen lukijan saanee kuitenkin alle satasella.Smyygi kirjoitti:Itellä myös ajatuksena hankia piristystä 2.0T aeroon 100000km lähestymisen kunniaksi (ajettu 99300km) ja mietiskelen vaan, et hankinko stage1:n maptunilta vai "velholta". Pari asiaa vielä askaruttaa, et maptuniltahan saa mukana maptuner laitteen jolla sit saa esim. softaa vaihdettua edestakas, vikakoodin lukua ja muita pieniä säätöjä lisäksi. Mitä velhojen asentamat softat pitää sisällään? Onko softa asennuksen jälkeen elinikäinen? Ja onko nämä softat turvallisia? Ja yleisesti uskaltaako virin asentaa, jos kone vuotaa vähän öljyä? Niin ja onko tähän aeroon myös hinta 200e velholla?, hintaero maptuniin on aikamoinen, joten kiinnostusta olisi.
Vakioinnille en kauhesti tarvetta näe.
Softahan pitää sisällään muutamat kalibraatiomuutokset lisätehon saamiseksi, stage1 tasolla ei kovin monesta kartasta puhuta.
Ei se softa sieltä mihinkään katoa joten elinikäinen se siinä mielessä on.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Öljyvuodot ei liity virityskestävyyteen mitenkään
Ei ole väliä onko Aero vai ei, itse olen sillä 200e veroineen softan tehnyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Jep jep kuulostaa hyvältä ja tosiaan iskari rahatkin jäisi vielä käteen niiku apupoika kertoi. Mites teho- ja vääntöarvot tässä 2.0T aerossa nousee jcarlson?jcarlson kirjoitti:Onhan se maptuner laite tietty pieni bonus, mutta aika kallis jos ajattelee että vikakoodin luvut lähinnä saa siitä iloa. Erikseen lukijan saanee kuitenkin alle satasella.Smyygi kirjoitti:Itellä myös ajatuksena hankia piristystä 2.0T aeroon 100000km lähestymisen kunniaksi (ajettu 99300km) ja mietiskelen vaan, et hankinko stage1:n maptunilta vai "velholta". Pari asiaa vielä askaruttaa, et maptuniltahan saa mukana maptuner laitteen jolla sit saa esim. softaa vaihdettua edestakas, vikakoodin lukua ja muita pieniä säätöjä lisäksi. Mitä velhojen asentamat softat pitää sisällään? Onko softa asennuksen jälkeen elinikäinen? Ja onko nämä softat turvallisia? Ja yleisesti uskaltaako virin asentaa, jos kone vuotaa vähän öljyä? Niin ja onko tähän aeroon myös hinta 200e velholla?, hintaero maptuniin on aikamoinen, joten kiinnostusta olisi.
Vakioinnille en kauhesti tarvetta näe.
Softahan pitää sisällään muutamat kalibraatiomuutokset lisätehon saamiseksi, stage1 tasolla ei kovin monesta kartasta puhuta.
Ei se softa sieltä mihinkään katoa joten elinikäinen se siinä mielessä on.Vakioksi palautuksen olen luvannut tehdä ilman lisähintaa kerran, jos joku niin haluaa.
Öljyvuodot ei liity virityskestävyyteen mitenkään
Ei ole väliä onko Aero vai ei, itse olen sillä 200e veroineen softan tehnyt.
Re: lisää heppoja
Mites onnistuuko 1,9Tidin (110kw) softaus ja minkälaisilla arvoilla? Tampereen seudulla asustan ja Hämeenlinnassa oon töissä.
9-3 SC tids -08
Re: lisää heppoja
Täällä olisi kiinnostusta Lahden suunnilta 2.0turboon heppoi lisää
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: lisää heppoja
Onnistuu ainakin täällä minun tekemänä, n. 180hv/370Nm irtoaa softalla. EGR ja/tai DPF voidaan myös disabloida haluttaessa.vamma kirjoitti:Mites onnistuuko 1,9Tidin (110kw) softaus ja minkälaisilla arvoilla? Tampereen seudulla asustan ja Hämeenlinnassa oon töissä.
Jos ei Vaasaan pääse käymään niin postitse ECU lähettämällä onnistuu ainakin Saabin Trionic-autoihin. Muunmerkkiset ja dieselit mieluiten paikan päällä käymällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Juuri penkitettiin 2.0T Aerosta 95 bensalla (98 tietysti suositus, lyhyessä 3. vaihteen vedossa 95 meni vielä) ~250hv/350Nm-370Nm. Biopower päivitys oli kyseessä joten otettiin myös ~250hv/380Nm etanolilla. Vääntölukemia on helppo haluttaessa hienosäätää tapauskohtaisesti. Huipputeho on bensalla vakioraudan rajoittama, etanolilla vakiosuuttimien rajoittama. 875cc suuttimilla voisi ehkä kymmenen heppaa etanolilla vielä saada lisää.Smyygi kirjoitti: Jep jep kuulostaa hyvältä ja tosiaan iskari rahatkin jäisi vielä käteen niiku apupoika kertoi. Mites teho- ja vääntöarvot tässä 2.0T aerossa nousee jcarlson?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Hitto kun tuo alkaa väen väkisin houkuttamaan. Vaikka mitään erityistä tarvetta ei ole lisätehoille ollut, niin tuo 200€ pistää miettimään asiaa uudestaan. Alunperinkin mulla oli tarkoitus ajaa tämä talvi vakiona ja katsoa asiaa kesän korvalla uudestaan. Pitikö tässä perkus lähteä käymään maakuntakierroksella Vaasan suunnalla..
Ihan Hirsch virin (240hp/350Nm) mukaiset arvot olis kyllä mulle vähintäänkin riittävät.
Täytyy tuumata asiaa tarkemmin ja hankkia kunnon kesärenkaat ensin. Sitten, jos jää ylimääräistä autoon tungettavaksi, niin mikä ettei.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ihan Hirsch virin (240hp/350Nm) mukaiset arvot olis kyllä mulle vähintäänkin riittävät.
Täytyy tuumata asiaa tarkemmin ja hankkia kunnon kesärenkaat ensin. Sitten, jos jää ylimääräistä autoon tungettavaksi, niin mikä ettei.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: lisää heppoja
Samoin täällä oli tarkoitus mennä takuuaika vakiona, mutta kun sain hinnan selville niin auto oli rullilla seuraavana lauantaina.Marko A kirjoitti:Hitto kun tuo alkaa väen väkisin houkuttamaan. Vaikka mitään erityistä tarvetta ei ole lisätehoille ollut, niin tuo 200€ pistää miettimään asiaa uudestaan. Alunperinkin mulla oli tarkoitus ajaa tämä talvi vakiona ja katsoa asiaa kesän korvalla uudestaan. Pitikö tässä perkus lähteä käymään maakuntakierroksella Vaasan suunnalla..![]()
Ihan Hirsch virin (240hp/350Nm) mukaiset arvot olis kyllä mulle vähintäänkin riittävät.
Täytyy tuumata asiaa tarkemmin ja hankkia kunnon kesärenkaat ensin. Sitten, jos jää ylimääräistä autoon tungettavaksi, niin mikä ettei.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77