lisää heppoja

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Mites onnistuu jcarlson SS/SC:n 2.8T?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

nahkis kirjoitti:Mites onnistuu jcarlson SS/SC:n 2.8T?

Ja kiinnostaisi myös yleinen kommentti, että paljonko tuosta 6-sylinterisestä on saatavissa ulos pelkällä ohjelmalla vs stage 2+.
BMW f11 535xd -13
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja Baabel »

edelleen ois kiinnostusta Lahden suunnalta (9-3ss 2.0t 2003)
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

nahkis kirjoitti:Mites onnistuu jcarlson SS/SC:n 2.8T?
2xturbo kirjoitti:Ja kiinnostaisi myös yleinen kommentti, että paljonko tuosta 6-sylinterisestä on saatavissa ulos pelkällä ohjelmalla vs stage 2+.
Onnistuu, hieman alta 300hp irtoaa ja vääntöä 450Nm kieppeillä pelkällä softalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kehu tähän väliin: pelkkää positiivista sanottavaa jcarlsonin laittamasta EGR-off virisoftasta 1.9TiD koneessa. :!:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Minkäslaiset "rullat" tuolla on? Näitä XWD malleja ei voi dynottaa 2WD dynolla, vaikka jarrut voikin testata 2WD systeemillä. WIS kertoo asiasta ja siellä varoitetaan kokeilemasta juuri tehonmittausta. Mulla ei tosin ole mitään tarvetta dynomittauksille. Pääasia, että vääntöä tulee lisää. Tarkka heppamäärä ei niin väliksi, kun todella harvoin keirrokset käy nykyään yli 5000rpm.

Tuosta tulikin jo satkua ikävä, kun se antaa putkesta komeaa paukkua jos kiertää yli 5500rpm.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

2WD rullat on, ei voi siis nelivetoja dynottaa. XWD softia en ole myöskään ennen tehnyt, joten pitää varautua siihen että menee normaalia enemmän aikaa kun pitää tutkia ja testailla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja Marko A »

jcarlson kirjoitti:2WD rullat on, ei voi siis nelivetoja dynottaa. XWD softia en ole myöskään ennen tehnyt, joten pitää varautua siihen että menee normaalia enemmän aikaa kun pitää tutkia ja testailla.
Ok. Katsellaan mitä kevät tuo. Otan yhteyttä, jos piriste alkaa tuntua ajankohtaiselta. Kiitos infosta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja A.L. »

http://www.youtube.com/watch?v=skAEQsfYxOs
Siinä ponnistellaan omaa TTiD:tä. Alussa pari minuuttia "turhaa"
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja vili1 »

A.L. kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=skAEQsfYxOs
Siinä ponnistellaan omaa TTiD:tä. Alussa pari minuuttia "turhaa"
Kuulostaa ihan suihkukoneelta :saab: Hitto kun alkoi himottaa viri... Vaikka ei edes olwvinaan tarvitsisi.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Joo kyllähän se aikalailla erilailla kiekuu lisähevosilla. Tuntuu tuo 130hv veto aika kuminauhamaiselta..
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vesakko
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Joulu 08, 2009 07:46
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja Vesakko »

Mulla oli 9-3 2,0 xwd:ssä Maptuner stage1 ja stage1+ ohjelmilla joista stage 1 ohjelmalla kulutus putosi ja auto toimi kuin sen pitäis toimia jo tehtaalta. 1+ ohjelma sai sitten naureskelemaan jo ääneen kun kun polkaisi :lol: vääntöö tuli isolla kädellä mutta kulutus hieman kärsi. xwd:n kytkin on kuulemma sama kuin V6 koneisessa eikä tuo lipsunut missään vaiheessa. 1+ Ohjelmalla piti olla n 280hp/400nm
Hyundai IX55 Crdi
Saab 9-5 2,3t -07
#4980
vamma
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 20:21

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja vamma »

jmaatta kirjoitti:Kehu tähän väliin: pelkkää positiivista sanottavaa jcarlsonin laittamasta EGR-off virisoftasta 1.9TiD koneessa. :!:
Oletko huomannut mitään eroa kulutuksessa? Näillä dieselin hinnoilla ja pitkällä työmatkalla kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
9-3 SC tids -08
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

jmaatta kirjoitti:Kehu tähän väliin: pelkkää positiivista sanottavaa jcarlsonin laittamasta EGR-off virisoftasta 1.9TiD koneessa. :!:
Mullakin tuo 1.9 Tid 150 hp ja vähän alkanut polttelee tuo egr:n poisto. Kellään tietoa, suljetaanko egr-kanava jollain läpällä, vai millä se kierrätys estetään? Jos vaikka joskus tulee tilanne, että pitää palauttaa kierrätys, niin onko kanavat sitten ummessa? Vai perustuuko softaus vain siihen, että egr ei vain avaudu ollenkaan ja tietokonetta huijataan niin, että se ei osaa mitään arvoja tältä osin edes kaivata?

Niin ja mitä itse partikkelipöntölle käy? Tukkeutuuko se kun puhdistus ei ole käynnissä ja saako sitä herätettyä henkiin esim. 100 tkm ajon jälkeen (siis jos tämä tilanne tulisi eteen, jostain syystä)

Ja sitten toinen juttu, että kun on tuo automaattiaski: pitääkö/voiko sen softata? Vakiotehoillakin vähän turhan korkeita kierroksia käyttää. Eräs eräs paikallinen "siviili techittäjä" tiesi kertoa, että lootan softa on uusin, mitä merkkiliikkeistä löytyy, mutta silti se ei toimi niinkuin pitäisi.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: lisää heppoja

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kun tuo EGR disablointi omaan on tehty niin vastaanpa: mitään fyysisiä muutoksia ei tehty, vain softa flashatty. Eli käsittääkseni softaa on muokattu niin ettei EGR venttiili avaudu ja muu moottorinohjaus ei siitä välitä. Partikkelipönttö on itsellä normaalisti käytössä ja samalleen se on itseään poltellen puhdistellut kuin ennenkin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin