SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Tervehdys, 275 tkm ajettu -98 vuoden 9-3 vaihtu viime perjantaina -09 vuoden SportCombiin.
Edellinen omistaja ei löytänyt enää irrotettavan vetokoukun suojakoteloa. Automyyjä oli sitä mieltä ettei Combi malliin tule samanlaista kuin sedaniin, mikä olisi kohtuu siisti.
Koukku on siis Bosalin, mallia alkuperäinen, ja mitä google kuvahaulla pikaisesti selasin niin kyllä Combiinkin on mahdollista saada siisti muovisuoja?
Edellinen omistaja ei löytänyt enää irrotettavan vetokoukun suojakoteloa. Automyyjä oli sitä mieltä ettei Combi malliin tule samanlaista kuin sedaniin, mikä olisi kohtuu siisti.
Koukku on siis Bosalin, mallia alkuperäinen, ja mitä google kuvahaulla pikaisesti selasin niin kyllä Combiinkin on mahdollista saada siisti muovisuoja?
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
9-3 1.8t SC Vector AT -09
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Moro,
Mikäli tarkoitat sellaista muovisuojaa, joka peittää peräkoukun kolon ja takapuskurin leikkauksen, niin mun autossa sellainen ainakin on.
T. Zeipii
Mikäli tarkoitat sellaista muovisuojaa, joka peittää peräkoukun kolon ja takapuskurin leikkauksen, niin mun autossa sellainen ainakin on.
T. Zeipii
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Vähän asian vierestä, mutta mitäs tuolla suojakotelolla oikeastaan edes tekee, kun pitää koukun kiinni autossa. En ymmärrä miksi koukku ylipäätään pitää irroittaa: sehän on pelkkää suojaa peräänajotilanteessa tai parkkihallikosketuksissa. Itse olen onnistunut jo kaksi kertaa kolauttamaan koukun, ensimmäisellä kerralla betoniporsaaseen ja toisella mojautin parkkihallin teräskaiteeseen. Se sitten mosahtikin niin nätisti, että halkesi koko nupin suojus, mutta uusia saa alle 5 €
Ja jos oikeen sikailee, niin ahtaassa taskussa on hyvä nojata koukulla takana olevan rekisterikilpeen maksimoidessaan kääntötilaa itselleen... Pitäkää vaan koukut kiinni autossa!
Ja jos oikeen sikailee, niin ahtaassa taskussa on hyvä nojata koukulla takana olevan rekisterikilpeen maksimoidessaan kääntötilaa itselleen... Pitäkää vaan koukut kiinni autossa!
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Rusakko voi samantien asentaa karjapuskurit autoonsa!
Kysyjälle vielä sen verran, että omassa sportcobissa on bosalin alkuperäiskoukku ja musta suojamuovi.
Kysyjälle vielä sen verran, että omassa sportcobissa on bosalin alkuperäiskoukku ja musta suojamuovi.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Joo, se oikein näppärästi johtaa törmäysenergian puskurin ohi suoraan korirakenteisiin.Rusakko__ kirjoitti:En ymmärrä miksi koukku ylipäätään pitää irroittaa: sehän on pelkkää suojaa peräänajotilanteessa tai parkkihallikosketuksissa.
Lisäksi irrotettavan koukun irrotettavuus säilyy, jos sitä joskus irrotteleekin. Joissakin autoissa (ei tosin 9-3:ssa) koukku myös tulee normaalin rekisterikilven sijoituspaikan eteen, jolloin sen pitää olla irti, ellei perässä ole kärryä (rekkaria kun ei saa peittää).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Itse tilasin tällä viikolla uuden suojan, kun vanha oli liian monessa osassa... Vaimolla tapana pakittaa lumihankeen "perille asti"
Hintaa marmoritiskillä svh taisi olla n. 35€ ja ruotsista pitäisi löytyä.
Rusakolle tiedoksi että on olemassa peruutustutkia, mitkä on asentumassa omaankin puskuriin vielä kevään aikana...
Hintaa marmoritiskillä svh taisi olla n. 35€ ja ruotsista pitäisi löytyä.
Rusakolle tiedoksi että on olemassa peruutustutkia, mitkä on asentumassa omaankin puskuriin vielä kevään aikana...
9-3 SC 2008
2.0T autom.
2.0T autom.
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
No joo, vähän yritin keventää tunnelmaa. En tiiä jos joku koukun päivittäin irroitteleva saabisti hernaria ryysti nenäonteloon... Vaikka silti kyllä pitäisin koukun kiinni, vaikka irti saisikin. Ei sillä, mulla se ei irti lähe kun on kiinteä, mutta irroitettavaa kannattaa kyllä jumpata välillä...
Ja jos se koukku myötää kolaritilanteessa, niin tuleehan se puskuri sieltä viimein vastaan. Enkä ole ikinä kuullut, että vetokoukku heikentäisi auton turvallisuutta (näin kyllä voi olla, mutta missähän marginaaleissa silloinkin liikutaan).
Ja kyllä, tutkia saa, joillan jo sellainen onkin. Sellaisen ottaisin itellenikin ihan mielelläni, mutta ehkä sitten seuraavaan autoon. Ja saa olla etututkalla myös!
Karjapuskuri 9-3:een?! Hmmmm...
Ja jos se koukku myötää kolaritilanteessa, niin tuleehan se puskuri sieltä viimein vastaan. Enkä ole ikinä kuullut, että vetokoukku heikentäisi auton turvallisuutta (näin kyllä voi olla, mutta missähän marginaaleissa silloinkin liikutaan).
Ja kyllä, tutkia saa, joillan jo sellainen onkin. Sellaisen ottaisin itellenikin ihan mielelläni, mutta ehkä sitten seuraavaan autoon. Ja saa olla etututkalla myös!
Karjapuskuri 9-3:een?! Hmmmm...
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Ei välttämättä (merkittävästi) matkustajaturvallisuutta, mutta etsi -toimintoa tuonne OG900 -palstalle ja hämmästelemään, kuinka moni koukullinen OG on peräkolarissa notkahtanut niin, ettei takaovet enää toimi (-> käytännössä auto paaliin). Toisin sanoen se koukku tuo helposti koriin ne pienemmät osumat, jotka puskuri pystyisi absorboimaan ihan ite. NG-kolkki nyt ei koriltaan varmasti ihan yhtä helposti väänny kuin OG, mutta kyllä se puskuri siinä ihan tarkoituksella on ja mieluummin ite sitä käyttäisin peräänajotilanteessa kuin koukkua.Rusakko__ kirjoitti:Ja jos se koukku myötää kolaritilanteessa, niin tuleehan se puskuri sieltä viimein vastaan. Enkä ole ikinä kuullut, että vetokoukku heikentäisi auton turvallisuutta (näin kyllä voi olla, mutta missähän marginaaleissa silloinkin liikutaan).
Ja ei, en ole ikinä irrottanut Saabista koukkua, joten ainakaan minä en ole spekuloitu päivittäin koukkua irrotteleva saabisti .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
Se olen varmaan sitten minä Tosin minulla koukku on ollut Saabissa kiinni vain päivän kerrallaan. Eikä näitäkään päiviä taida olla enempää kuin kahden käden sormilla laskettava määrä.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: SportCombin irrotettavan vetokoukun suojakotelo
nuo pienemmät moksautukset, mitä mulla on ollu, olis tod.näk maksanu monet parkkitutkat yms puskurin maalaukset ja ainakin toisella kertaa takapuskurimuovien uusinnan ilman koukkua, että sikäli se koukku on hyvä.
Isommassa mällissä varmaan vois olla sitten hyvä jos koukkua ei olis paikallaan ja miten lie kolaritesteissä... Ei liene koukut paikoillaan?!
Tulipa tämäkin aihe kaivettua esille. Jännä foorumi... Seuraavaksi kun joku kyselee kattotelineiden poikittaistukiin pehmustekumeja(?), hyökkään paikalle ja alan asian vierestä selittämään sitä miksi kattotelineitä ei kannata muutenkaan koskaan poistaa ja mielellään hommata kiinteät kiskot. Näin ei "pienessä" ympäriajossa katto naarmuunnu . . .
Isommassa mällissä varmaan vois olla sitten hyvä jos koukkua ei olis paikallaan ja miten lie kolaritesteissä... Ei liene koukut paikoillaan?!
Tulipa tämäkin aihe kaivettua esille. Jännä foorumi... Seuraavaksi kun joku kyselee kattotelineiden poikittaistukiin pehmustekumeja(?), hyökkään paikalle ja alan asian vierestä selittämään sitä miksi kattotelineitä ei kannata muutenkaan koskaan poistaa ja mielellään hommata kiinteät kiskot. Näin ei "pienessä" ympäriajossa katto naarmuunnu . . .