Korjauksen hinta ok. Jos vaihdettu pelkkä imusarja, niin oikea kustannus töineen on n. 700-800 € eli silti reilusti pienempi kuin se turhaan vaihdettu hiukkassuodatin. Työtuntimäärä on kakkapuhetta.
Ilmeisesti nyt hiukkassuodattimen regenerointi tapahtuu normaalisti?
Laatikon noilla oireilla aloittaisin vaihteenvalitsinvaijerin tarkastuksella ja tarpeen mukaan säätämisellä.
1.9 TiD M6 automaattilaatikko sekoilee
Re: 1.9 TiD M6 automaattilaatikko sekoilee
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Mielestäni kannattais ekaks selvittää onko lootan ohjelmointi ajankohtainen, huom! merkkiverstaat sanovat melkein aina ettei ole olemassa päivityksiä, tätä en ymmärrä koska päivitys löytyy ja sen voi asentaa osaavan Tech2:sen käyttäjän luona.Palmudus kirjoitti:
Vaihdelaatikko oikuttelee vieläkin niin, että kylmänä laittaa vapaalta(N) --> ykköselle(D) niin ei mene heti sisään vaan joutuu pari kertaa rämppää tai sitten auton käynnistää uudestaan.
Pääkaupunkiseudulta jotain automaatikkolootaan perehtyneitä korjaamoja kellään ?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Kyllä, lootaan on päivitys. Merkkiliike ei sitä vaan tiedä, tai ei kiinnosta.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Noni nyt on vaihteisto sitten ollut Espoossa Automaatti-Mike nimisessä automaattivaihteistohuollossa. Sieltä oli jäähdytin mennyt joka aiheutti jäähdytinnesteen kulkeutumista vaihteiston sisään ja kuulemma joitakin osia oli jumittunut ja jouduttu vaihtamaan tämän seurauksesta. Ennen kuin lähtivät korjaamaan sanoivat tietävänsä vian ja korjaus tulisi maksamaan kokonaisuudessa 3000euroa jäähdyttimien sun muiden kanssa. Tänään sitten soittivat, kun auto oli ollut kolme viikkoa ja yhden päivän pajalla "Auto on haettavissa ja korjaus maksoikin 4700e ja risat.". Siinä sitten vähän suutuin ja sanoin, että tohon samaan hintaan saan jo uuden laatikon ja meillä Suomessa on kyllä tapana soittaa jos hinta-arvio menee noin karkeasti yli(Mike siis puhuu lontoota). Hän sitten sanoi, että "Olin antanut luvan korjata vaihteiston ja tohon hintaan se nyt korjattiin." Omasta mielestäni tein selväksi, että 3000euroon korjataan vaihteisto eikä mihinkään 4700euroon.
Nyt kyllä vituttaa enemmän kuin lakisallii. Muutenkin koko päivän odottanut heidän soittoaan. Soitin itse sinne aamu kymmeneltä ja he sanoivat soittavansa takaisin hyvin pikaisesti. Soitto takaisin tuli noin 16:30 joka myös tarkoittaa, että en olisi missään nimessä edes kerinnyt hakemaan autoani tänään. Kuluttajaneuvonta meni kiinni klo 15:00 niin sieltäkään ei tänään saa apua tähän tilanteeseen. Pitää nyt kärvistellä ja kiroilla yksin himassa ainakin tämän illan.
EDIT: Noni vaihteisto oli sit mennyt aivan paskaan kuntoon ja periaatteessa koko vaihteisto jouduttiin vaihtaa uuteen. Nyt ymmärrän mistä edellämainittu hinta muodostui. Enään ei vituta vaikka rahaa menikin huomattavasti isompi summa mihin olin varautunut.
Yksi vinkki jokaiselle ihmiselle joka suunnittelee auton ostamista. Älkää missään nimessä ostako automaattivaihteellista autoa. Itse siirryn ainakin takaisin manuaaliin.
Nyt kyllä vituttaa enemmän kuin lakisallii. Muutenkin koko päivän odottanut heidän soittoaan. Soitin itse sinne aamu kymmeneltä ja he sanoivat soittavansa takaisin hyvin pikaisesti. Soitto takaisin tuli noin 16:30 joka myös tarkoittaa, että en olisi missään nimessä edes kerinnyt hakemaan autoani tänään. Kuluttajaneuvonta meni kiinni klo 15:00 niin sieltäkään ei tänään saa apua tähän tilanteeseen. Pitää nyt kärvistellä ja kiroilla yksin himassa ainakin tämän illan.
EDIT: Noni vaihteisto oli sit mennyt aivan paskaan kuntoon ja periaatteessa koko vaihteisto jouduttiin vaihtaa uuteen. Nyt ymmärrän mistä edellämainittu hinta muodostui. Enään ei vituta vaikka rahaa menikin huomattavasti isompi summa mihin olin varautunut.
Yksi vinkki jokaiselle ihmiselle joka suunnittelee auton ostamista. Älkää missään nimessä ostako automaattivaihteellista autoa. Itse siirryn ainakin takaisin manuaaliin.
9-3 SS 1.9TiD -05