Siis hetkinen, Ruotsista tilasit sport-alustasarjan ja asennutit tänään jouset ja iskarit 330 €:lla Hertsikan Laakkosella? Ko. sarja Laakkosella olis ollu vain 654 €? Aika halpaa, sanoisin. Mitähän ne tilaamasi kamppeet Ruotsista sitten maksoi, jos saan udella?2.polvi kirjoitti:Alla oleva koskee sitten 1.8t Sport Sedania vm. 2005. En siis tiedä onko miten radikaalit erot farkkuun...
Autossa oli jo tehtaalta tullessaan sport-alusta ja kun meni toinen etujousi katki, ajattelin vaihtaa koko alustan kerralla, sen verran kilsoja alkaa olemaan kuitenkin taulussa.
Ruotsista löytyi vain yksi tuohon soveltuva tehtaan sport-alusta, joten se tilaukseen. Aika erikoista oli, että pääkaupunkiseudun merkkiliikkeillä oli sarjalle hieman eri hinta. Pisimmän korren veti Herttoniemen Laakkonen, jossa kyseinen sarja (siis jouset, iskarit ja etukallistuksenvakaajat) maksoi 654 euroa. Myös asennuksen hinnaltaan Laakkonen veti ylivoimaiset pohjat. Jousien ja iskarien asennushinta oli tänään 330 euroa. Kallistuksenvakaajia ei vaihdettu, koska useista lähteistä kuulin, ettei sille normaalisti ole tarvetta ja se olisi maksanut melkoisesti, koska apurunko pitää niitä vaihdettaessa irroittaa.
Laakkosella oli siis hinta kohdillaan ja palvelu myös ok, vaikka kai se vaivaa kaikkia merkkiliikkeitä ettei puhelimella meinaa saada ketään kiinni. Hyvällä prosentilla tosin Laakkoselta ottivat sitten kyllä itse myöhemmin aina yhteyttä.
Jos olen ymmärtänyt oikein, tuossa alustasarja-paketissa tuli myös kaksi ylimääräistä jousta.
Niin ja kääntölaakereiden hinta oli Laakkosella 23e/kpl. Täällähän joku mainitsi maksaneensa 27e/kpl.
Hintahaarukka tuolle asennukselle oli muutaman merkkiliikkeen ja muutaman monimerkkikorjaamon otannalla 330-600 euroa.
Minä en tarvitisi uusia kallistuksenvakaajia lainkaan, että sikäli Saabin sarja on liiankin kattava. Ja jouset on tietääkseni vielä ehjät, mutta vaihdattaisin ne melkeen silti, jos ovat "väsyneet" ja napsuvat poikki vähän päästä...