Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Onko kellään kokemusta noista speedpartsin madallusjousista? Lähinnä että onko ne 45mm madallusjouset kovat tai liian matalat että saa varoa joka paikassa, vai kannattaako hommata ne eibachin 30mm madaltavat jouset, mikä on se aeron normaali madallus? Huomasin tuossa iskarin yläpäänlaakerin vaihdon yhteydessä että toinen etujousi oli yläpäästä poikki!
Teemu T, 9-3 sc ttid -08
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Aeron madallus 25mm?? Ja itsellä on yli 50mm madallus (black n' decker) , ja silti puskuri ei ota kanttikiviin kiinni vinoparkissa...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Tarkoitat varmaan noita H&R jousia?
H&R:n sivuilla ei tosin mitään mainintaa ole 45mm jousista vain ainoastaan 40mm onkohan tuo nyt sama jousi jokatapauksessa. Mulla on noi omassa vaunussa (tosin MY08) ja jämäkkä on, mutta ainakaan omasta mielestä ei liian kova. Sehän on taas makuasia mistä tykkää. Tuskin ny ainakaan liian matala ole vaikka se lippa siellä onkin niis vanhemmissa.
H&R:n sivuilla ei tosin mitään mainintaa ole 45mm jousista vain ainoastaan 40mm onkohan tuo nyt sama jousi jokatapauksessa. Mulla on noi omassa vaunussa (tosin MY08) ja jämäkkä on, mutta ainakaan omasta mielestä ei liian kova. Sehän on taas makuasia mistä tykkää. Tuskin ny ainakaan liian matala ole vaikka se lippa siellä onkin niis vanhemmissa.
9-3 Tids -08
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Teilläpäin on sitten aika matalia kanttikiviäJaniV kirjoitti:Aeron madallus 25mm?? Ja itsellä on yli 50mm madallus (black n' decker) , ja silti puskuri ei ota kanttikiviin kiinni vinoparkissa...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mulla on 30mm edestä ja 20mm takaa madaltava setti.
Ja kyllä joutuu tosiaan katsomaan mihin ajaa!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
JaniV:llä ei taida olla sitä lippaa edessä niin sietää laskee vähä enemmän. Se lippahan laskee nokkaa aika rajusti.
9-3 Tids -08
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Normi puskuri, ei aeron etulippaa.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Mulla tuo aeron lippa toimi talvella hyvin parkkipaikan aurauksessakin ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ottaa kiinni kaikkee ja vähän muuhunkin, onneks se on tällä hetkellä niin huonossa kunnossa ettei tarvii varoo![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ottaa kiinni kaikkee ja vähän muuhunkin, onneks se on tällä hetkellä niin huonossa kunnossa ettei tarvii varoo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Ymmärsinkö Kalle oikein, kun selailin aikaisempia viestejä myös toisessa ketjussa, että sinulla on Eibachin vietereiden parina vakioiskarit? Jos näin, onko toimiva yhdistelmä/oletko tyytyväinen/voitko suositella? Tekisi mieli madaltaa omaa SS:ää maltillisesti, mutten kaipaa (tai en ainakaan tiedä kaipaavanikalle37 kirjoitti:Teilläpäin on sitten aika matalia kanttikiviä![]()
Mulla on 30mm edestä ja 20mm takaa madaltava setti.
Ja kyllä joutuu tosiaan katsomaan mihin ajaa!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saabiton Saabisti
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Hyvin toimii vakio iskareilla! En viitsinyt vaihtaa kun iskarit oli ja on vieläkin hyvät!
Sitten kun iskarit on vaihto kunosssa vaihdan varmaan vakaajatkit tuhdimpiin versioihihin!
Sitten kun iskarit on vaihto kunosssa vaihdan varmaan vakaajatkit tuhdimpiin versioihihin!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Varma keino jouduttaa vakioiskareiden vaihtoa on laittaa madallusjouset... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Eli esim Eibachin kitti madaltaisi Aeroa kokonaiset 5mmJaniV kirjoitti:Aeron madallus 25mm?? Ja itsellä on yli 50mm madallus (black n' decker) , ja silti puskuri ei ota kanttikiviin kiinni vinoparkissa...
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
http://tinyurl.com/8krnh9t
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Pakko kommentoida tätä ketjua..
Itsellä ollut reilun vuoden seuraava kombo alla:eibach-30mm+Koni Fsd. Aika matkamukava&jämäkkä.Nyt kesän lopusta saakka ollut aeron lippa kiinni,niin kyllähän sitä saa varoa noita kanttareita ettei raavi&halkaise sitä vahingossa.Itellä raapinut toi lippa kiinni ainoastaan silloin kun keula edellä tulossa esim jossain parkkihallissa alaspäin,niin silloin kuulee nyt raapaisi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2008 SS 1.8t Biopower.
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Raapiko vakio Aeron alustallajore83 kirjoitti:Pakko kommentoida tätä ketjua..Itsellä ollut reilun vuoden seuraava kombo alla:eibach-30mm+Koni Fsd. Aika matkamukava&jämäkkä.Nyt kesän lopusta saakka ollut aeron lippa kiinni,niin kyllähän sitä saa varoa noita kanttareita ettei raavi&halkaise sitä vahingossa.Itellä raapinut toi lippa kiinni ainoastaan silloin kun keula edellä tulossa esim jossain parkkihallissa alaspäin,niin silloin kuulee nyt raapaisi.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Siitä ei ole kokemusta,koska perus linearista on lähdetty liikkeelle.Ja normi etulipalla ei tolla alustalla ikinä ottanut mihinkään kiinni.eikä edes talvellakaan oltu mahasta missään kiinni.. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
*edit*. oikeat aeron omistajat tietävät asiasta enemmän.. toi on nyt tommonen aero look SS.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
*edit*. oikeat aeron omistajat tietävät asiasta enemmän.. toi on nyt tommonen aero look SS.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2008 SS 1.8t Biopower.
Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset
Eli Aeron alusta on 10mm madallettu verrattuna perusalustaan. Itse nyt Aeron huulen kanssa ajaneena ja tuolla Aeron alustalla varustettuna, en itse ainakaan lähtisi tuota 30mm suurempiin madalluksiin. Tämä siis omalla kohdalla, kun pitää päästä noiden reunakivetystenkin (sisäänajokivet) yli. Etu kaaret on hieman ylhäällä, mutta takakaari renkaaseen on aikas sopiva. Säädettävä alusta pitäisi olla niin kesäisin saisi nokkaa vähän tiputettua ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vinkkinä vielä jos pelkää, että tuo lippa halkeaa niin kannattaa ottaa lippa irti ja pursottaa uretaanit sisäpuolelle
Itsellä on pelkällä liimalla korjattu keskeltä haljennut lippa jonka sisäpuolen täytin uretaanilla. Halkeama ei elo revennyt auki vaikka kosketusta on ollut. Lipan vääntöjäykkyys paranee huomattavasti, eikä korjaus näy kuin alhaalta päin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vinkkinä vielä jos pelkää, että tuo lippa halkeaa niin kannattaa ottaa lippa irti ja pursottaa uretaanit sisäpuolelle
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)