Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TeemuT
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Touko 07, 2010 14:39

Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja TeemuT »

Onko kellään kokemusta noista speedpartsin madallusjousista? Lähinnä että onko ne 45mm madallusjouset kovat tai liian matalat että saa varoa joka paikassa, vai kannattaako hommata ne eibachin 30mm madaltavat jouset, mikä on se aeron normaali madallus? Huomasin tuossa iskarin yläpäänlaakerin vaihdon yhteydessä että toinen etujousi oli yläpäästä poikki!
Teemu T, 9-3 sc ttid -08
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Aeron madallus 25mm?? Ja itsellä on yli 50mm madallus (black n' decker) , ja silti puskuri ei ota kanttikiviin kiinni vinoparkissa...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

Tarkoitat varmaan noita H&R jousia?
H&R:n sivuilla ei tosin mitään mainintaa ole 45mm jousista vain ainoastaan 40mm onkohan tuo nyt sama jousi jokatapauksessa. Mulla on noi omassa vaunussa (tosin MY08) ja jämäkkä on, mutta ainakaan omasta mielestä ei liian kova. Sehän on taas makuasia mistä tykkää. Tuskin ny ainakaan liian matala ole vaikka se lippa siellä onkin niis vanhemmissa.
9-3 Tids -08
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

JaniV kirjoitti:Aeron madallus 25mm?? Ja itsellä on yli 50mm madallus (black n' decker) , ja silti puskuri ei ota kanttikiviin kiinni vinoparkissa...
Teilläpäin on sitten aika matalia kanttikiviä :lol:
Mulla on 30mm edestä ja 20mm takaa madaltava setti.
Ja kyllä joutuu tosiaan katsomaan mihin ajaa!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

JaniV:llä ei taida olla sitä lippaa edessä niin sietää laskee vähä enemmän. Se lippahan laskee nokkaa aika rajusti.
9-3 Tids -08
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Normi puskuri, ei aeron etulippaa.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Nehrt
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Joulu 04, 2010 19:39

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Nehrt »

Mulla tuo aeron lippa toimi talvella hyvin parkkipaikan aurauksessakin :)
Ottaa kiinni kaikkee ja vähän muuhunkin, onneks se on tällä hetkellä niin huonossa kunnossa ettei tarvii varoo :D
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja TommyW »

kalle37 kirjoitti:Teilläpäin on sitten aika matalia kanttikiviä :lol:
Mulla on 30mm edestä ja 20mm takaa madaltava setti.
Ja kyllä joutuu tosiaan katsomaan mihin ajaa!
Ymmärsinkö Kalle oikein, kun selailin aikaisempia viestejä myös toisessa ketjussa, että sinulla on Eibachin vietereiden parina vakioiskarit? Jos näin, onko toimiva yhdistelmä/oletko tyytyväinen/voitko suositella? Tekisi mieli madaltaa omaa SS:ää maltillisesti, mutten kaipaa (tai en ainakaan tiedä kaipaavani :D ) lisänapakkuutta iskareihin.
Saabiton Saabisti
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Hyvin toimii vakio iskareilla! En viitsinyt vaihtaa kun iskarit oli ja on vieläkin hyvät!
Sitten kun iskarit on vaihto kunosssa vaihdan varmaan vakaajatkit tuhdimpiin versioihihin!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Varma keino jouduttaa vakioiskareiden vaihtoa on laittaa madallusjouset... :wink:
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

JaniV kirjoitti:Aeron madallus 25mm?? Ja itsellä on yli 50mm madallus (black n' decker) , ja silti puskuri ei ota kanttikiviin kiinni vinoparkissa...
Eli esim Eibachin kitti madaltaisi Aeroa kokonaiset 5mm :o

http://tinyurl.com/8krnh9t
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Pakko kommentoida tätä ketjua.. :D Itsellä ollut reilun vuoden seuraava kombo alla:eibach-30mm+Koni Fsd. Aika matkamukava&jämäkkä.Nyt kesän lopusta saakka ollut aeron lippa kiinni,niin kyllähän sitä saa varoa noita kanttareita ettei raavi&halkaise sitä vahingossa.Itellä raapinut toi lippa kiinni ainoastaan silloin kun keula edellä tulossa esim jossain parkkihallissa alaspäin,niin silloin kuulee nyt raapaisi.
2008 SS 1.8t Biopower.
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

jore83 kirjoitti:Pakko kommentoida tätä ketjua.. :D Itsellä ollut reilun vuoden seuraava kombo alla:eibach-30mm+Koni Fsd. Aika matkamukava&jämäkkä.Nyt kesän lopusta saakka ollut aeron lippa kiinni,niin kyllähän sitä saa varoa noita kanttareita ettei raavi&halkaise sitä vahingossa.Itellä raapinut toi lippa kiinni ainoastaan silloin kun keula edellä tulossa esim jossain parkkihallissa alaspäin,niin silloin kuulee nyt raapaisi.
Raapiko vakio Aeron alustalla :?:
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Siitä ei ole kokemusta,koska perus linearista on lähdetty liikkeelle.Ja normi etulipalla ei tolla alustalla ikinä ottanut mihinkään kiinni.eikä edes talvellakaan oltu mahasta missään kiinni.. :D

*edit*. oikeat aeron omistajat tietävät asiasta enemmän.. toi on nyt tommonen aero look SS. :D
2008 SS 1.8t Biopower.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Saab 9-3 aero ja madallusjouset

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Eli Aeron alusta on 10mm madallettu verrattuna perusalustaan. Itse nyt Aeron huulen kanssa ajaneena ja tuolla Aeron alustalla varustettuna, en itse ainakaan lähtisi tuota 30mm suurempiin madalluksiin. Tämä siis omalla kohdalla, kun pitää päästä noiden reunakivetystenkin (sisäänajokivet) yli. Etu kaaret on hieman ylhäällä, mutta takakaari renkaaseen on aikas sopiva. Säädettävä alusta pitäisi olla niin kesäisin saisi nokkaa vähän tiputettua :)

Vinkkinä vielä jos pelkää, että tuo lippa halkeaa niin kannattaa ottaa lippa irti ja pursottaa uretaanit sisäpuolelle :wink: Itsellä on pelkällä liimalla korjattu keskeltä haljennut lippa jonka sisäpuolen täytin uretaanilla. Halkeama ei elo revennyt auki vaikka kosketusta on ollut. Lipan vääntöjäykkyys paranee huomattavasti, eikä korjaus näy kuin alhaalta päin.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Vastaa Viestiin