Maalipinnan kunnostuksesta korjauskynällä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Maalipinnan kunnostuksesta korjauskynällä

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Kävinpäs pesemässä auton liuottimilla, että talven suolat ja muut liat irtoais. Auton kuivattua huomasin, että kiven iskemiä on reilusti ja ihan maalipaloja lohjennut: osasta vain pintalakka, mutta myös pelti paistoi parissa kohdassa.

Laitoin korjauskynällä maalia päälle, ja parani reippaasti. Ongelma on, että lakasta jää joko röpelöinen/raitainen jälki pensselistä tai reilulla lakka-annostelulla vesipisaramainen kohollaan olevan maalitäppä. Vaikka korjauskynällä tuleekin siistimpi jälki, niin mietin silti, että voisiko esimerkiksi jokin todella kevyt hionta/hiontatahna tms auttaa tai kenties ihan vain maalipinnan vahaus (Autoglymin puna/kultaa käyttänyt). Tai vienkö myllytykseen? :)

Auton on musta, ei edes mikään kimalle maali.

Kokemusta maalipinnan korjauksista?
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Maalipinnan kunnostuksesta korjauskynällä

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Jos olet ne jo korjannu, niin kevyttä myllytystä voisi tietysti kokeilla. Sulla kun on musta väri, niin pitäs tehdä kierteenpoistokin. Jos ne on konepellissä, niin jobbarityyliin maalaa ne piiloon, mutta jää sumuraja kun tarkasti katsoo (huomioiden että lopuksi on myllytetty). Siinä olis vähän pohdintaa
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Maalipinnan kunnostuksesta korjauskynällä

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Periaatteessa olet pilannut paikkauksen jo.

Jos kiillotuskone löytyy niin sitten ei hätää.
Pyyhit asetonilla paikkatäpit pois (vaikka biltemasta 5€ purkki), sekoita maali ja lakka (jos kyseessä alkuperäinen täppikynä) yhteen. Tai tyyliin 5tippaa maalia ja 3tippaa lakkaa pieneen kuppiin, ota hammastikku tms ja vuole kärki teräväks, sit täppäät ne iskemät, annat kuivia ja kiillotat koneellisesti koska asetoni vie kaiken vahan yms pois ja jäljelle jää kiilloton pyyhintäjälki josset koneellisesti kiillota.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Maalipinnan kunnostuksesta korjauskynällä

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Jos kiveniskemiä on reilusti kannattaa maalauttaa koko puskuri / konepelti koska pensselipaikkaukset on aika karun näköisiä.

Itse korjaisin muutaman kiveniskemäpaikan niin että:

- puhdistus
- tarvittaessa pohjamaali
- maali
- lakka

lakan tasoitus kuivuttuaan Kovax 1500:lla. hiotaan kuivana. viimeistely 3000:lla ja kiillotus.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Maalipinnan kunnostuksesta korjauskynällä

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Kuulostaa työläiltä ja kalliilta korjaustoimenpiteiltä. Täytyy katsoa, jos kesällä ostais myllytykoneen ja pyyhkis sillä auton läpi. Sillä lähtis hiusnaarmutkin. Tähän hätään oli kyllä vedettävä puna-kultakombinaatio kun oli jo liotuspesukin tehty. Nythän mokoma kiiltää ja loistaa kun kauempaa katsoo, mutta lähempää ei niin nätii enää olekaan.

Korjauskynällä paikatut kolhut toki näkyy nytkin, mutta vahaus peittää yllättävän hyvin.

Täytyy katsella vähän, että mihin hintaan noita maalauksia saisi. Monen tonnin finistelyihin ei kannata oma koslan kohdalla rueta.
Vastaa Viestiin