93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
madmike
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 17:14

93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Viesti Kirjoittaja madmike »

uusi saab 93 2.0t vectorin omistaja ilmoittautuu :lol:

jeps eli aikamoista pauketta/rutinaa pitää alusta 8O

ilmeisesti kääntölaakerit+iskarit+jouset vaihtoon?
autolla 171tkm ajettu

rutina/pauke kuuluu enimmäkseen takanta mutta myös etupäästä :?
liikkeelle lähtiessä tuo pahiten kuuluu...

auto on käynyt autotohtorilla 18.4.12 ja huomautuksena ollut tukivarret jotka on sen jälkeen vaihdettu jne.. mutta muuten on alusta tohtorin mukaan kunnossa papereissa..
vähän kyllä jotenkin epäilyttää kokopaperi kun aikamoinen rutina/pauke tuosta kuitenkin kuuluu! ja tohtorin käynnin jälk.ajettu vain 1000km

minkämoista iskari/jousi settiä tuohon suosittelette? saa olla myös hillitty madallus
20-30mm
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: 93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kannattanee kertoa myös auton vuosimalli, koska ainakin Saabin omissa alustasarjoissa vuosimalli vaikuttaa ainakin hintaan, jos ei myös itse osiin : )

Itse vaihdatin kuukausi sitten allekirjoituksen autoon (157tkm ajettuna) Saabin oman sport-alustan, jollainen autossa oli tehtaalta tullessaankin. Se madaltaa 10mm ja on mielestäni sopivan sporttinen, mutta toisaalta referenssiä NG9-3:sta muulla alustalla ei ole.

Jos tuota tehtaan alustasarjaa vielä saa, se on mielestäni halpa, tai ainakin edullinen. Hertsikan Laakkoselta tilasin ja hintaa oli 654e sisältäen 4kpl etujousia, 2kpl takajousia, iskarit sekä etu- ja takakallistuksenvakaajat.

Asennuksesta ottivat 330e, joka oli useamman korjaamon otannalla selvästi halvin.

Hakua käyttämällä ja ihan pari sivua eteenpäin selaamalla löytyy aiheesta useampiakin ketjuja.

Edit. Asennushinta koski siis iskareita ja jousia. Väittivät kallistuksenvakaajien vaihdon turhaksi ja kalliiksi, niin jätin asennuttamatta. Rouvan iloksi teen niistä vaikka sitten kaiutinjalustat Geneleceille, hoho.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
madmike
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 17:14

Re: 93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Viesti Kirjoittaja madmike »

kas tuohan se jäi mainitsematta eli vm 03..
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: 93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Viesti Kirjoittaja JaniV »

2.polvi kirjoitti: sisältäen 4kpl etujousia, 2kpl takajousia.
Neljä???
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: 93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Mulla on erikoisnopea malli jossa on neljä etujousta ;D

Joo, tosiaan paketissa tuli kaksi ylimääräistä etujousta. Muistelisin jostain kuulleeni että tähän olisi syynä se, että joskus noita etujousia on katkeillut melko vähäisillä kilsoilla ja Saappi on tähän halunnut etukäteen varautua.

Siinäkin mielessä sairaan halpa paketti, että käsittääkseni Lesjöforsin jouset ovat samaa tai suurin piirtein samaa kamaa kuin originaalit ja nehän maksaa melkein satkun ketale kai...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
patonki
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 19:53
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: 93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Viesti Kirjoittaja patonki »

Tere:) Yleensä jos liikkeelle lähtiessä kolahtaa,niin vaihteiston etutuki syynä siihen.Helppo vaihtaa itse ja aiheesta löytyy tietoa enemmänkin:)
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 93 ss 2.0t vector alustan ongelma+päivitys

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

Ostin vuosi sitten Larkspeediltä Englannista Eibachin madallusjouset -30mm ja Koni FSD-iskarit, yhteishintaan rahteineen 810€. Asennutin Metroauto Viikissä jossa samalla vaihdettiin jousien kääntölaakerit ja kallistuksenvakaajan narisevat puslat (hankala homma) ja säädettiin pyöränkulmat kohdilleen, asennus maksoi kaikkineen 622€.
Madallus oli sopiva, ei pudonnut liikaa. Alustaa en osaa verrata aeron alustaan mutta olen pitänyt omastani. Tietysti mukavuudesta joutuu hieman tinkimään jäykkyyden lisääntyessä ja juostovaran pienentyessä.

Ja tosiaan, ko. asiaan liittyviä viestiketjuja on aika monta.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
Vastaa Viestiin