TiDS vai TTiD?
TiDS vai TTiD?
Seuraava auto on mitä ilmeisemmin 08-> SC dieseli. Mietin kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto, 150 hp TiDS vai 180 hp TTiD? Tärkeimmät kriteerit vertailussa ovat vikojen vähäisyys, huollettavuus sekä näiden lisäksi kulutus.
Tyyppiviat myös kiinnostavat malliin ja erityisesti dieselmoottoreihin liittyen. Alusta- sekä vesipumppu/jakopää-ongelmista olenkin jo lukenut foorumilta.
Tyyppiviat myös kiinnostavat malliin ja erityisesti dieselmoottoreihin liittyen. Alusta- sekä vesipumppu/jakopää-ongelmista olenkin jo lukenut foorumilta.
Re: TiDS vai TTiD?
Ainakin itsellä pelannut tids 46-~70 ihan ongelmitta. Luultavasti kotimatkalla tosin vähintään leikkaa kiinni kun kehuskelin.... Mutta onhan tuossa isommassa miehekkäämpi vääntö käyttökierroksilla joka pienemmästä puuttuu osittain.tonisku kirjoitti:Seuraava auto on mitä ilmeisemmin 08-> SC dieseli. Mietin kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto, 150 hp TiDS vai 180 hp TTiD? Tärkeimmät kriteerit vertailussa ovat vikojen vähäisyys, huollettavuus sekä näiden lisäksi kulutus.
Tyyppiviat myös kiinnostavat malliin ja erityisesti dieselmoottoreihin liittyen. Alusta- sekä vesipumppu/jakopää-ongelmista olenkin jo lukenut foorumilta.
Re: TiDS vai TTiD?
Vaikken metriäkään ole TTID:llä ajanu, niin ite ottaisin sen! Syy: lienee luotettavampi ja onhan se erittäin nykyaikainen! Mutta kyllä tällä tids:lläkin ajelee, ja toki ovat edullisempia hankkiessa... Minusta TTID on Saabissa vahvuus, mutta Tids vain on ...ei vahvuus, muttei heikkouskaan
Siinä päivän asiantuntemattomin arvausmielipideasiantuntijalausunto
Siinä päivän asiantuntemattomin arvausmielipideasiantuntijalausunto
Re: TiDS vai TTiD?
98tkm TiDS:llä ajaneena: TTiD.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: TiDS vai TTiD?
Ilman muuta tuplapuhaltaja.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: TiDS vai TTiD?
Pari kuukautta haeskelin korvaaja työmatkaratsu 9-5 V6 TiD Vectorille ja muutama 9-3 TiDs tuli kokeiltua kunnes eteen sattui TTiD. Tein kaupat yhden illan koeajon jälkeen. Vielä hymyilyttää!
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: TiDS vai TTiD?
TTiD:n turbo maksaa kuulema 7000€. Saakohan noita muualta kun aika koittaa?
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Re: TiDS vai TTiD?
En ota kantaa että kumpi, mutta kun kysyttiin myös kulutuksia, niin minulla nyt pari kuukautta ollut TiDS farkku (-09) ja itse ajanut nyt noin 5000 km ja kuittien mukaan kulutus 5,53 l/100km. Sisältää Helsingin ruuhkissa matelua. SID sanoo 5,4 l/100km. Viimeinen tankillinen (981km) 5,10 l/100km, josta 99% moottoritie ja maantieajoa. Auto on manuaalilaatikolla. TTiD omistajat voisi laittaa omia lukuja.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: TiDS vai TTiD?
Meillä TiD. Vm. 2008 ajettu 245tkm, omassa ajossa 100tkm. Moottorille ei ole juurikaan muuta tehty kuin öljyt vaihdettu. Vaihdan öljyt 15tkm välein.cc kirjoitti:En ota kantaa että kumpi, mutta kun kysyttiin myös kulutuksia, niin minulla nyt pari kuukautta ollut TiDS farkku (-09) ja itse ajanut nyt noin 5000 km ja kuittien mukaan kulutus 5,53 l/100km. Sisältää Helsingin ruuhkissa matelua. SID sanoo 5,4 l/100km. Viimeinen tankillinen (981km) 5,10 l/100km, josta 99% moottoritie ja maantieajoa. Auto on manuaalilaatikolla. TTiD omistajat voisi laittaa omia lukuja.
Meillä vuotaa pakoputki. Kulutus on n. 6.1l/100km. Vaikuttaako tuon pakoputken vuotaminen kulutukseen? Uusi putki tulenee tällä viikolla, jos ehtisi vaihtaa viikonloppuna...
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: TiDS vai TTiD?
Ei ole TTiD:tkään enää paljon kalliimpia, jos vain sattuu sopiva yksilö löytymään. Ostin juuri viikonloppuna 86tkm ajetun -08 mallin ja hintalapussa oli 16.900!!! Ihan tuohon hintaan ei taida tässä maassa olla nyt saman verran ajettuja, mutta hinnat on tulleet niissäkin alas.
Sen verran vähän on tullut ajettua, ettei pysty luotettavaa kulutusvertailua vielä antamaan. Taitaa olla nyt 300km ajettuna, keskinopeus ollut 60km/h ja kulutus 6,3l (SID).
Kokemusta ei ole TiDS:sta kuin kolmen koeajetun auton verran (yksi oli 130hv ja kaksi 150hv). Onhan se TTiD ihan eri mylly, vaikka ei tuo 150 heppanenkaan huono ollut.
Sen verran vähän on tullut ajettua, ettei pysty luotettavaa kulutusvertailua vielä antamaan. Taitaa olla nyt 300km ajettuna, keskinopeus ollut 60km/h ja kulutus 6,3l (SID).
Kokemusta ei ole TiDS:sta kuin kolmen koeajetun auton verran (yksi oli 130hv ja kaksi 150hv). Onhan se TTiD ihan eri mylly, vaikka ei tuo 150 heppanenkaan huono ollut.
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
Re: TiDS vai TTiD?
130hv on muuten TTiD (kuten myös 160hv). 150hv on TiDS ja 120hv on TiD, kun 1.9 NG-kolkeista puhutaan.Kantsi kirjoitti:Kokemusta ei ole TiDS:sta kuin kolmen koeajetun auton verran (yksi oli 130hv ja kaksi 150hv). Onhan se TTiD ihan eri mylly, vaikka ei tuo 150 heppanenkaan huono ollut.
Ihan vaan epäselvyyksien välttämiseksi .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: TiDS vai TTiD?
130hv TTiD on järkiostos, edullinen ostaa ja hankkia (pienet CO2 päästöt paperilla), mutta kuitenkin softattuna irtoaa samat kuin "täystehoisesta".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TiDS vai TTiD?
Juuri näin. Tarkoitin 120hv TiD ja kirjoitin jotain ihan muuta...aero kirjoitti: 130hv on muuten TTiD (kuten myös 160hv). 150hv on TiDS ja 120hv on TiD, kun 1.9 NG-kolkeista puhutaan.
Ihan vaan epäselvyyksien välttämiseksi .
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
Re: TiDS vai TTiD?
Kai tämän saa tulostaa paperille? Kerrankin olen tehnyt järkevän ostoksen!jcarlson kirjoitti:130hv TTiD on järkiostos, edullinen ostaa ja hankkia (pienet CO2 päästöt paperilla), mutta kuitenkin softattuna irtoaa samat kuin "täystehoisesta".
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: TiDS vai TTiD?
Kiitos vastauksista. Epäilemättä 180 hp TTiD on ajossa mukavampi kuin 150 hp TiDS. Erityisesti kiinnosti kuitenkin huoltokustannukset, kulutus ja vikaisuus. Jotain osviittaa vastausten perusteella noihin tulikin.