-08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Nyt on ECU mallia 55565020 (Saab osa) tilattu samoin kuin tuo sytytysyksikkö. Löytyisikö vinkkejä keneltä Kannattaisi kysellä tuosta tech 2 ohjelmoinnista täältä pääkaupunkiseudulta?
Saab 9-3ss MY03 1,8t stage1
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Samalla vielä kysymys noista suuttimista, ruotsista saa uudemman mallin suuttimia käytettynä hintaan 700sek/kpl.
Onko käypä hinta, ja onko vinkkiä mistä muualta etsiä?
Ilmeisesti riittää jos suuttimiin liittää uuden johtosarjan, eli jakotukkia ei tarvitse vaihtaa?
Onko käypä hinta, ja onko vinkkiä mistä muualta etsiä?
Ilmeisesti riittää jos suuttimiin liittää uuden johtosarjan, eli jakotukkia ei tarvitse vaihtaa?
Saab 9-3ss MY03 1,8t stage1
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
700sek/kpl mielestäni kallis, tuohon hintaan saa jo isompia virisuuttimia uutena. n. 40-50e/kpl maksimi mitä kannattaa maksaa minusta.
Sopii noi uudemman mallin suuttimet kunhan vaihtaa suutinten johtosarjan.
Halvemmalla voi saada 2003-2006 aeron suuttimia jotka sopii suoraan johtosarjaankin. Neobrothers myy n. 40 puntaa kpl.
Sopii noi uudemman mallin suuttimet kunhan vaihtaa suutinten johtosarjan.
Halvemmalla voi saada 2003-2006 aeron suuttimia jotka sopii suoraan johtosarjaankin. Neobrothers myy n. 40 puntaa kpl.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Onko rekisteriotteelle muutettava käyttövoimatietoa, eli onko tien päällä odotettavissa ongelmia virkavallan kanssa, ellei otteella ole flexifuel merkintää? Tuli ihan mieleeni, josko olisi samanlaista käytäntöä kuin PÖ vs. diesel..?
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Ei ole sama käytäntö kuin PÖ vs. diesel eikä rekisteriotteeseen merkintää tule saati tarvita. RE85 rinnastetaan bensaan, käyttövoimana lukee bensa. RE85 on täysin polttoaineverotettua ainetta kuten bensakin, vero vain on pienempi johtuen EU direktiivistä joka määrää pienemmän veron jätepohjaiselle polttoaineelle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Hei!
Edullisemmat uudemmat suuttimet sinisten tilalle löytyy PCS:n kautta speedpartsilta ruotsinmaalta.
Ovat uusimman -07 eteenpäin malliset ja asennus onnistuu nätisti ainakin -03 malliseen. Suutinten -07 eteenpäin oleva johtosarja kannattaa purkaamolta/liikkeestä hankkia, tällöin uudet suuttimet ovat asennettavissa suoraan vanhemman malliseen polttoainetukkiin.
Lukitusklipsut sopivat suoraan harmaisiin uusiin suuttimiin.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... fca81c67f6
Kiitokset jcarlsonille ohjelmoinnista hienosti on pelannut -03 BioPower
Edullisemmat uudemmat suuttimet sinisten tilalle löytyy PCS:n kautta speedpartsilta ruotsinmaalta.
Ovat uusimman -07 eteenpäin malliset ja asennus onnistuu nätisti ainakin -03 malliseen. Suutinten -07 eteenpäin oleva johtosarja kannattaa purkaamolta/liikkeestä hankkia, tällöin uudet suuttimet ovat asennettavissa suoraan vanhemman malliseen polttoainetukkiin.
Lukitusklipsut sopivat suoraan harmaisiin uusiin suuttimiin.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... fca81c67f6
Kiitokset jcarlsonille ohjelmoinnista hienosti on pelannut -03 BioPower
Saab 93 Sport Sedan 2.0t -03 BioPower
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
No siinähän on edullinen ratkaisu suutinvalintoihin. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Nyt tarvii taas sitten vääntää jonkun rautalangasta.
ollaan hankkimassa mammalle 93 2.0t -05. Tuoko siis tarvitsee uudemman ecun ja niin mitä muuta, että saa flexifueliksi? tehoa ei lisää kaivata, mutta se ekopuoli tässä jossain vaiheessa tarvii saada kohdilleen. tiedä sitten jos tuodaan kaksi autoa kerralla carlsonin sedälle, ellei jopa 3. tarvis nimittäin oma tonnari ja veljen femmakin softat.
ihan olen kuvitellut, että kaikki T7 autot menee samalla eculla...![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
ollaan hankkimassa mammalle 93 2.0t -05. Tuoko siis tarvitsee uudemman ecun ja niin mitä muuta, että saa flexifueliksi? tehoa ei lisää kaivata, mutta se ekopuoli tässä jossain vaiheessa tarvii saada kohdilleen. tiedä sitten jos tuodaan kaksi autoa kerralla carlsonin sedälle, ellei jopa 3. tarvis nimittäin oma tonnari ja veljen femmakin softat.
ihan olen kuvitellut, että kaikki T7 autot menee samalla eculla...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
NG 9-3 onkin T8. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Mites tuo nyt sitte menee jos tyytyy ajamaan pelkästään re85:llä, riittääkö siinä pelkkä softapäivitys?vekko kirjoitti:Hei edellisiin viitaten vielä pari kysymystä aiheesta.
Itselläni on -03 9-3ss 1,8t stage1 päivityksellä ja haluaisin muuttaa sen etanolikäyttöiseksi.
Vaihtoehtoja on ilmeisimmin kaksi,
1) re85 only, jolloin pelkällä softapäivityksellä pitäisi selvitä alkuun? Lisäksi mahdollisesti:
- suuttimet & jakotukki
- Sytytysyksikkö?
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Periaatteessa kyllä. Suuttimet olisi hyvä olla isommat tosin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Nyt on omaan tehty muutos jcarlsonin toimesta
.
Vanha -03 ecu lähti ja tilalle tuli -08 jcarlsonin softamuutoksella.
Aeron suuttimet myös vaihdettiin.
Loistavasti pelaa ja kyllä työntää Saabia eteenpäin voimalla. Vaikka tuohon voimaan jo olen tottunut vanhan Maptunin kanssa, mutta tässä uudessa sitä on vielä enemmän. Etenkin etanolilla.
Ajotietokoneen mukaan matka Oulu - Vaasa meni vanhalla 6,5l/100km ja sama tulomatkalla etanolilla, jota sain tankatuksi Vaasassa karvan yli 50l 62 litran tankkiin, 8,9l/100km. Pyrin ajamaan samalla tavalla pääsääntöisesti molemmat suunnat, mutta pitihän sitä muutaman kerran tulomatkalla polkaista.
Nyt vain kovaa ajoa ja viinaa tankkiin.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vanha -03 ecu lähti ja tilalle tuli -08 jcarlsonin softamuutoksella.
Aeron suuttimet myös vaihdettiin.
Loistavasti pelaa ja kyllä työntää Saabia eteenpäin voimalla. Vaikka tuohon voimaan jo olen tottunut vanhan Maptunin kanssa, mutta tässä uudessa sitä on vielä enemmän. Etenkin etanolilla.
Ajotietokoneen mukaan matka Oulu - Vaasa meni vanhalla 6,5l/100km ja sama tulomatkalla etanolilla, jota sain tankatuksi Vaasassa karvan yli 50l 62 litran tankkiin, 8,9l/100km. Pyrin ajamaan samalla tavalla pääsääntöisesti molemmat suunnat, mutta pitihän sitä muutaman kerran tulomatkalla polkaista.
Nyt vain kovaa ajoa ja viinaa tankkiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Ompas hyvä softa. Speksien mukaan kulutus nousee n. kaksi litraa sataselle. Itsellä kulutus automaatissa nousi seka ajossa n. 8,7 l/100 km n. 11,9 l/100km. Ajokulut laski n 5€/100km.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Suhdeluku on molemmissa sama eli reilut 36% on noussut kulutus.
Sama mitä luvataan tehdastekoisille flexifuel autoillekkin kevyessä ajossa.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -08 1.8 tarvittavat muutokset etanolibensalle
Sen verran täytyy todeta, että tuolla vanhalla eculla ajaen ajotietokone näytti tasan 0,4 litraa liian pientä kulutusta. En ole vielä testannut tarkasti mikä on virhe nykyisellään. Tuntuma on kuitenkin, että nyt se näyttää lähempänä todellista kuin ennen.
Vanhalla eculla ja softalla bensalla ajaen meni siis todellisuudessa Oulu-Vaasa väli 6,9 l/100km kulutuksella. Jos tuo paluumatkan lukema on todellinen niin kulutus nousi tasan 2 litraa. Kasvua on siis tuolloin 29%. Tarkat kulutuksen nousut sekä ajotietokoneen mahdollisen näyttövirheen saan testattua vasta aikaisintaan kesäkuun puolivälin tietämissä.
Vanhalla eculla ja softalla bensalla ajaen meni siis todellisuudessa Oulu-Vaasa väli 6,9 l/100km kulutuksella. Jos tuo paluumatkan lukema on todellinen niin kulutus nousi tasan 2 litraa. Kasvua on siis tuolloin 29%. Tarkat kulutuksen nousut sekä ajotietokoneen mahdollisen näyttövirheen saan testattua vasta aikaisintaan kesäkuun puolivälin tietämissä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)