P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Juuri noin kuin edellä kirjoitettu jos on bsr:n softa tai miksei voisi olla niinkin jos on -03 Aeron softaa käytetty pohjana näissä customsoftissa, niissähän ollut takaisinkutsu ahtojen takia. Monta kertaa jo kirjoittaneena oman korjauksensamaiseen ahto-ongelmaan eli saabin oman softan päivitys tuoreempaan ja sen jälkeen bsr:n palvelimelta siihen uusi versio jossa korjaantuu tuo jokin raja-arvo. Tämä siis toimi minulla bsr:n softalla. Magneettiventtiili tuli myös vaihdettua ja vanha avattua niin näkyi hyvin mistä se rikkoontuu.

Mielenkiintoisen tuosta ohjelmaviasta teki se, että vuoden verran toimi täysin moitteettomasti. Ja tuo korjaantui vasta softan muutoksella, ilmestyi uudella magneettiventtiilillä vielä.

Nyt ei ole ollut mitään ongelmia ahtojen kanssa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Tähän ketjuun ajattelin oman kyssärini heittää kun ainakin tässä ketjussa kirjoitelleet ovat itse magneettiventtiilejä vaihtaneet.

Eli itsellä tuntuu tuollaista samanlaista hengettömyyttä omassa saabissa, ei oikein jaksa liikahtaa niinkuin pitäisi ja se "turbo" viisarikin jää kauas siitä mitä se joskus on näyttänyt.

Eilen tutkin konehuoneen tilannetta ja sainkin jo siitä koneen päältä olevasta magneettiventtiilistä muut paitsi sen tuulilasia kohti lähtevän letkun irti, mahtaako se letku olla jollakin lukituksella kiinni venttiilissä kun ei järkevällä voimankäytöllä ja pihdeillä irronnut?

Toinen kysymys liittyisi siihen, että miten auton käytös muuttuu jos venttiilit vaihtaa päikseen, kun omaan logiikkaan ei mahdu se, että jos toinen venttiileistä on rikki niin miten niiden päikseen vaihtaminen voi vaikuttaa auton käytökseen :p.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Örkinrumilus kirjoitti:Tähän ketjuun ajattelin oman kyssärini heittää kun ainakin tässä ketjussa kirjoitelleet ovat itse magneettiventtiilejä vaihtaneet.

Eli itsellä tuntuu tuollaista samanlaista hengettömyyttä omassa saabissa, ei oikein jaksa liikahtaa niinkuin pitäisi ja se "turbo" viisarikin jää kauas siitä mitä se joskus on näyttänyt.

Eilen tutkin konehuoneen tilannetta ja sainkin jo siitä koneen päältä olevasta magneettiventtiilistä muut paitsi sen tuulilasia kohti lähtevän letkun irti, mahtaako se letku olla jollakin lukituksella kiinni venttiilissä kun ei järkevällä voimankäytöllä ja pihdeillä irronnut?

Toinen kysymys liittyisi siihen, että miten auton käytös muuttuu jos venttiilit vaihtaa päikseen, kun omaan logiikkaan ei mahdu se, että jos toinen venttiileistä on rikki niin miten niiden päikseen vaihtaminen voi vaikuttaa auton käytökseen :p.
Kyllä ne letkut pitäisi irrota ihan vetämällä / kiertämällä. Joku taisi mainita että se alempi venttiili olisi "vähemmän tärkeä", joten vaihtamalla päittäin pitäisi auton toimia mikäli vika siis ylemmässä venttiilissä.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Kyllä ne letkut pitäisi irrota ihan vetämällä / kiertämällä. Joku taisi mainita että se alempi venttiili olisi "vähemmän tärkeä", joten vaihtamalla päittäin pitäisi auton toimia mikäli vika siis ylemmässä venttiilissä.
Tämä selvä, tänään siis toinen erä ottelussa mankkuvena vs meikäläinen ^^
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Eipä ollut vaikutusta venttiilien vaihdolla, sivistyneitä arvauksia vikakohteesta ja tarkistettavista asioista otetaan vastaan. Vikakoodit koitan lukea huomenissa, jospa niistä jotain vihjettä selviäisi.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Vaikka nyt offtopicia surffaillaan kokoajan niin jatkan nyt kuitenkin tähän:

Vikakoodit luettu, eipä löytynyt mitään. Tosin kun koitin lukea ECM (engine control modulea), syttyi keltainen kolmio mittaristoon ja pukkasi pihalle vikakoodit U2103-00, U2105-7F ja U2105-72 ja tyhjäkäynti alkoi seilaamaan. Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys ja vikakoodien nollaus poisti ongelman.
Viimeksi muokannut JaniV, Ma Kesä 11, 2012 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus pois. -JaniV
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Vastaa Viestiin