Juuri noin kuin edellä kirjoitettu jos on bsr:n softa tai miksei voisi olla niinkin jos on -03 Aeron softaa käytetty pohjana näissä customsoftissa, niissähän ollut takaisinkutsu ahtojen takia. Monta kertaa jo kirjoittaneena oman korjauksensamaiseen ahto-ongelmaan eli saabin oman softan päivitys tuoreempaan ja sen jälkeen bsr:n palvelimelta siihen uusi versio jossa korjaantuu tuo jokin raja-arvo. Tämä siis toimi minulla bsr:n softalla. Magneettiventtiili tuli myös vaihdettua ja vanha avattua niin näkyi hyvin mistä se rikkoontuu.
Mielenkiintoisen tuosta ohjelmaviasta teki se, että vuoden verran toimi täysin moitteettomasti. Ja tuo korjaantui vasta softan muutoksella, ilmestyi uudella magneettiventtiilillä vielä.
Nyt ei ole ollut mitään ongelmia ahtojen kanssa.
P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Tähän ketjuun ajattelin oman kyssärini heittää kun ainakin tässä ketjussa kirjoitelleet ovat itse magneettiventtiilejä vaihtaneet.
Eli itsellä tuntuu tuollaista samanlaista hengettömyyttä omassa saabissa, ei oikein jaksa liikahtaa niinkuin pitäisi ja se "turbo" viisarikin jää kauas siitä mitä se joskus on näyttänyt.
Eilen tutkin konehuoneen tilannetta ja sainkin jo siitä koneen päältä olevasta magneettiventtiilistä muut paitsi sen tuulilasia kohti lähtevän letkun irti, mahtaako se letku olla jollakin lukituksella kiinni venttiilissä kun ei järkevällä voimankäytöllä ja pihdeillä irronnut?
Toinen kysymys liittyisi siihen, että miten auton käytös muuttuu jos venttiilit vaihtaa päikseen, kun omaan logiikkaan ei mahdu se, että jos toinen venttiileistä on rikki niin miten niiden päikseen vaihtaminen voi vaikuttaa auton käytökseen :p.
Eli itsellä tuntuu tuollaista samanlaista hengettömyyttä omassa saabissa, ei oikein jaksa liikahtaa niinkuin pitäisi ja se "turbo" viisarikin jää kauas siitä mitä se joskus on näyttänyt.
Eilen tutkin konehuoneen tilannetta ja sainkin jo siitä koneen päältä olevasta magneettiventtiilistä muut paitsi sen tuulilasia kohti lähtevän letkun irti, mahtaako se letku olla jollakin lukituksella kiinni venttiilissä kun ei järkevällä voimankäytöllä ja pihdeillä irronnut?
Toinen kysymys liittyisi siihen, että miten auton käytös muuttuu jos venttiilit vaihtaa päikseen, kun omaan logiikkaan ei mahdu se, että jos toinen venttiileistä on rikki niin miten niiden päikseen vaihtaminen voi vaikuttaa auton käytökseen :p.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Kyllä ne letkut pitäisi irrota ihan vetämällä / kiertämällä. Joku taisi mainita että se alempi venttiili olisi "vähemmän tärkeä", joten vaihtamalla päittäin pitäisi auton toimia mikäli vika siis ylemmässä venttiilissä.Örkinrumilus kirjoitti:Tähän ketjuun ajattelin oman kyssärini heittää kun ainakin tässä ketjussa kirjoitelleet ovat itse magneettiventtiilejä vaihtaneet.
Eli itsellä tuntuu tuollaista samanlaista hengettömyyttä omassa saabissa, ei oikein jaksa liikahtaa niinkuin pitäisi ja se "turbo" viisarikin jää kauas siitä mitä se joskus on näyttänyt.
Eilen tutkin konehuoneen tilannetta ja sainkin jo siitä koneen päältä olevasta magneettiventtiilistä muut paitsi sen tuulilasia kohti lähtevän letkun irti, mahtaako se letku olla jollakin lukituksella kiinni venttiilissä kun ei järkevällä voimankäytöllä ja pihdeillä irronnut?
Toinen kysymys liittyisi siihen, että miten auton käytös muuttuu jos venttiilit vaihtaa päikseen, kun omaan logiikkaan ei mahdu se, että jos toinen venttiileistä on rikki niin miten niiden päikseen vaihtaminen voi vaikuttaa auton käytökseen :p.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Tämä selvä, tänään siis toinen erä ottelussa mankkuvena vs meikäläinen ^^Kyllä ne letkut pitäisi irrota ihan vetämällä / kiertämällä. Joku taisi mainita että se alempi venttiili olisi "vähemmän tärkeä", joten vaihtamalla päittäin pitäisi auton toimia mikäli vika siis ylemmässä venttiilissä.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Eipä ollut vaikutusta venttiilien vaihdolla, sivistyneitä arvauksia vikakohteesta ja tarkistettavista asioista otetaan vastaan. Vikakoodit koitan lukea huomenissa, jospa niistä jotain vihjettä selviäisi.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: P0244Turboahtimen ahtopaineenrajoitin A Ei ohjearvo alueella
Vaikka nyt offtopicia surffaillaan kokoajan niin jatkan nyt kuitenkin tähän:
Vikakoodit luettu, eipä löytynyt mitään. Tosin kun koitin lukea ECM (engine control modulea), syttyi keltainen kolmio mittaristoon ja pukkasi pihalle vikakoodit U2103-00, U2105-7F ja U2105-72 ja tyhjäkäynti alkoi seilaamaan. Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys ja vikakoodien nollaus poisti ongelman.
Vikakoodit luettu, eipä löytynyt mitään. Tosin kun koitin lukea ECM (engine control modulea), syttyi keltainen kolmio mittaristoon ja pukkasi pihalle vikakoodit U2103-00, U2105-7F ja U2105-72 ja tyhjäkäynti alkoi seilaamaan. Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys ja vikakoodien nollaus poisti ongelman.
Viimeksi muokannut JaniV, Ma Kesä 11, 2012 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus pois. -JaniV
Syy: Turha lainaus pois. -JaniV
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436