Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Hei
Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä järkevän hintaisesta huoltoliikkeestä kyseisellä alueella. Onko alueella muita merkkihuoltamoita kuin LänsiAuto, MetroAuto tai PP-Auto?
Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä järkevän hintaisesta huoltoliikkeestä kyseisellä alueella. Onko alueella muita merkkihuoltamoita kuin LänsiAuto, MetroAuto tai PP-Auto?
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Miksi merkkihuolto?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Ehkä nuo pitää tulkita kahdeksi eri kysymykseksi.
Merkkihuoltamoitahan on tosiaan Salossa PP-auto ja Turussa MetroAuto. Raision LänsiAuto ei sellainen enää ole.
Sitten niistä järkevän hintaisista ainakin Paimion Säätöpiste on sellainen, jota uskaltaa suositella. Hyviä kokemuksia on kuulunut muiltakin saabisteilta.
Merkkihuoltamoitahan on tosiaan Salossa PP-auto ja Turussa MetroAuto. Raision LänsiAuto ei sellainen enää ole.
Sitten niistä järkevän hintaisista ainakin Paimion Säätöpiste on sellainen, jota uskaltaa suositella. Hyviä kokemuksia on kuulunut muiltakin saabisteilta.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
pjv kirjoitti:Ehkä nuo pitää tulkita kahdeksi eri kysymykseksi.
Merkkihuoltamoitahan on tosiaan Salossa PP-auto ja Turussa MetroAuto. Raision LänsiAuto ei sellainen enää ole.
Sitten niistä järkevän hintaisista ainakin Paimion Säätöpiste on sellainen, jota uskaltaa suositella. Hyviä kokemuksia on kuulunut muiltakin saabisteilta.
Kiitos vinkistä. Varasin ajan Paimion Säätöpisteeltä. Hinta hieman eri luokkaa merkkihuoltamoihin verrattuna.
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
No voi huoh, onko mikään ihmekään, että joku pikkupulju on halvempitonisku kirjoitti:pjv kirjoitti:Ehkä nuo pitää tulkita kahdeksi eri kysymykseksi.
Merkkihuoltamoitahan on tosiaan Salossa PP-auto ja Turussa MetroAuto. Raision LänsiAuto ei sellainen enää ole.
Sitten niistä järkevän hintaisista ainakin Paimion Säätöpiste on sellainen, jota uskaltaa suositella. Hyviä kokemuksia on kuulunut muiltakin saabisteilta.
Kiitos vinkistä. Varasin ajan Paimion Säätöpisteeltä. Hinta hieman eri luokkaa merkkihuoltamoihin verrattuna.
Kotona 9-3ss 1.8T man. -03.
ja 9000CSE 2.0t at. -96.
ja 9000CSE 2.0t at. -96.
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
No eihän se mikään yllätys ole. Halusin nyt vain korostaa tuolla sitä, että merkkiliikkeiden huoltohinnat ovat hieman karanneet käsistä.zz^ kirjoitti:No voi huoh, onko mikään ihmekään, että joku pikkupulju on halvempitonisku kirjoitti:pjv kirjoitti:Ehkä nuo pitää tulkita kahdeksi eri kysymykseksi.
Merkkihuoltamoitahan on tosiaan Salossa PP-auto ja Turussa MetroAuto. Raision LänsiAuto ei sellainen enää ole.
Sitten niistä järkevän hintaisista ainakin Paimion Säätöpiste on sellainen, jota uskaltaa suositella. Hyviä kokemuksia on kuulunut muiltakin saabisteilta.
Kiitos vinkistä. Varasin ajan Paimion Säätöpisteeltä. Hinta hieman eri luokkaa merkkihuoltamoihin verrattuna.
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Kyllähä noitten merkkiliikkeiden ongelma on se, että ne harvoin edustaa sitä automerkkiä (tai edes samaa konsernia) mitä olet huollattamassa. Hinnat korkeat, eivät tunne merkkiä, ei voi sopia hinnoista kun tiskillä ties mikä kesäpoika laatimassa työlistaa, asentajaa tavoittaa harvoin ja ties mitä muuta... Kyllä ne semmosia pilvilinnoja on nuo isot autotalot että huh huh! Muutama poikkeus lienee tällä foorumilla tullut esiin merkkiliikkeiden osalta, mutta muuten valittamista piisaa. Ainakin minulla
Jos tuntihinta pyörii 100€/h, niin kyllä siinä on paljon muutakin kuin asentajan palkkaa ja vähän halli- ja työkalukuluja!
Suosittelen lämpimästi pienempiä pajoja, esim. Saabin kohdalla Opelin-pienkorjaamot on iha päteviä tai ainakin edullisempia, ja näitä pajoja riittää. Nämä automerkit ei paljoa poikkea toisistaan... Kinkkisempiä ovat sitten ne, jos tarvii tietokonepohjaista huoltoa.
Jos tuntihinta pyörii 100€/h, niin kyllä siinä on paljon muutakin kuin asentajan palkkaa ja vähän halli- ja työkalukuluja!
Suosittelen lämpimästi pienempiä pajoja, esim. Saabin kohdalla Opelin-pienkorjaamot on iha päteviä tai ainakin edullisempia, ja näitä pajoja riittää. Nämä automerkit ei paljoa poikkea toisistaan... Kinkkisempiä ovat sitten ne, jos tarvii tietokonepohjaista huoltoa.
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Miten ei edusta kyseistä merkkiä? Tehdas/merkin edustaja käy kyllä tarkastuskierroksilla ja vaatii tason pysymistä.Rusakko__ kirjoitti:Kyllähä noitten merkkiliikkeiden ongelma on se, että ne harvoin edustaa sitä automerkkiä (tai edes samaa konsernia) mitä olet huollattamassa. Hinnat korkeat, eivät tunne merkkiä, ei voi sopia hinnoista kun tiskillä ties mikä kesäpoika laatimassa työlistaa, asentajaa tavoittaa harvoin ja ties mitä muuta... Kyllä ne semmosia pilvilinnoja on nuo isot autotalot että huh huh! Muutama poikkeus lienee tällä foorumilla tullut esiin merkkiliikkeiden osalta, mutta muuten valittamista piisaa. Ainakin minulla
Jos tuntihinta pyörii 100€/h, niin kyllä siinä on paljon muutakin kuin asentajan palkkaa ja vähän halli- ja työkalukuluja!
Suosittelen lämpimästi pienempiä pajoja, esim. Saabin kohdalla Opelin-pienkorjaamot on iha päteviä tai ainakin edullisempia, ja näitä pajoja riittää. Nämä automerkit ei paljoa poikkea toisistaan... Kinkkisempiä ovat sitten ne, jos tarvii tietokonepohjaista huoltoa.
Työnjohtajan/työn vastaanottajan ei kuulu olla mekaanikko, eikä kyseinen henkilö edes saa diagnosoida autoa. Esim briteissä jaguarilla ja lantikalla on työn vastaanottaja, esidiagnosoija, hallityönjohtaja, mekaanikko, kaikki erikseen.
Tietenkin siinä on muutakin kuin halli- ja työkalukuluja. MERKKIliikkeiden asentajien PITÄÄ käydä tietyt kurssit, pitää olla laitteet, työkalut (siis tehdas/merkki vaatii tietyt erikoistyökalut joita tarvitaan ehkä kerran 10 vuodessa), mahdolliset erikoistilat (esim sähköautot), sertifikaatit + täyttää muutenvaan tehtaan vaatimukset. Käyttävät myös yleisesti ottaen alkuperäisosia (taas yksi merkin vaatimus) jotka on jonkun verran kalliimmat maahantuojalta kuin jostain muualta tilattuna. Ei ole pojat halpaa ei. Se selittää kyllä tuntitaksaa. Ei se mene asentajan/työnjohtajan taskuun.
Kotona 9-3ss 1.8T man. -03.
ja 9000CSE 2.0t at. -96.
ja 9000CSE 2.0t at. -96.
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Joo, ei mene rahat työnjohtajan tai asentajan taskuun, se on kyllä varma. Luultavasti menevät juurikin noihin edellä mainitsemiisi asioihin.zz^ kirjoitti:Miten ei edusta kyseistä merkkiä? Tehdas/merkin edustaja käy kyllä tarkastuskierroksilla ja vaatii tason pysymistä.Rusakko__ kirjoitti:Kyllähä noitten merkkiliikkeiden ongelma on se, että ne harvoin edustaa sitä automerkkiä (tai edes samaa konsernia) mitä olet huollattamassa. Hinnat korkeat, eivät tunne merkkiä, ei voi sopia hinnoista kun tiskillä ties mikä kesäpoika laatimassa työlistaa, asentajaa tavoittaa harvoin ja ties mitä muuta... Kyllä ne semmosia pilvilinnoja on nuo isot autotalot että huh huh! Muutama poikkeus lienee tällä foorumilla tullut esiin merkkiliikkeiden osalta, mutta muuten valittamista piisaa. Ainakin minulla
Jos tuntihinta pyörii 100€/h, niin kyllä siinä on paljon muutakin kuin asentajan palkkaa ja vähän halli- ja työkalukuluja!
Suosittelen lämpimästi pienempiä pajoja, esim. Saabin kohdalla Opelin-pienkorjaamot on iha päteviä tai ainakin edullisempia, ja näitä pajoja riittää. Nämä automerkit ei paljoa poikkea toisistaan... Kinkkisempiä ovat sitten ne, jos tarvii tietokonepohjaista huoltoa.
Työnjohtajan/työn vastaanottajan ei kuulu olla mekaanikko, eikä kyseinen henkilö edes saa diagnosoida autoa. Esim briteissä jaguarilla ja lantikalla on työn vastaanottaja, esidiagnosoija, hallityönjohtaja, mekaanikko, kaikki erikseen.
Tietenkin siinä on muutakin kuin halli- ja työkalukuluja. MERKKIliikkeiden asentajien PITÄÄ käydä tietyt kurssit, pitää olla laitteet, työkalut (siis tehdas/merkki vaatii tietyt erikoistyökalut joita tarvitaan ehkä kerran 10 vuodessa), mahdolliset erikoistilat (esim sähköautot), sertifikaatit + täyttää muutenvaan tehtaan vaatimukset. Käyttävät myös yleisesti ottaen alkuperäisosia (taas yksi merkin vaatimus) jotka on jonkun verran kalliimmat maahantuojalta kuin jostain muualta tilattuna. Ei ole pojat halpaa ei. Se selittää kyllä tuntitaksaa. Ei se mene asentajan/työnjohtajan taskuun.
Eräskin merkkiliikkeen kaveri kertoi, että ei uusien (tai oikein käytettyjenkään) autojen myynnillä ihmeitä tienaa, vaan varaosilla ja huolloilla. Niissä parhaat katteet. Jos miniveloitus huitelee yli 90 €/h, niin lasipalatsien korkeita yleiskuluja sillä kuoletetaan. Jokaikisessä merkkihuollossa missä olen asioinut, on asiakkaan pitänyt valistaa tiskillä, että mistä milloinkin on ollut kyse ja kertoa minkälainen toimenpide jokin on ja miten kauan sen tulisi kestää jne jne...
Ei tätä tähän ketjuun kannata niin hirveesti tilittää, mutta suosittelen pienempiä pajoja perushuolloille.
Re: Huoltoa Turun seudulta/Salosta
Turun seudulla, Raisiossa toimivaa Autolifeä voin suositella merkille kuin merkille. Edukkaat huoltohinnat ja asiansa osaava henkilökunta, nuoria kavereita jotka hoitaa hommansa.