9-3 aero vm 2005, nykii
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii - vika löydetty ja korjattu
Tänään tuli auto kuntoon ja oli erikoisessa paikassa vika.
Ensimmäisen kerran antoi tänään moottori häiriövalon ja vikakoodin.
Paine anturille menevä johto oli hapettunut sisältä , johto oli konetilassa johtonipussa kumien alla, päälykumissa ja johon eristeessä ei näkynyt mitään vauriota mutta kun koski niin tunsi että rusahti lopullisesti poikki.
Ensimmäisen kerran antoi tänään moottori häiriövalon ja vikakoodin.
Paine anturille menevä johto oli hapettunut sisältä , johto oli konetilassa johtonipussa kumien alla, päälykumissa ja johon eristeessä ei näkynyt mitään vauriota mutta kun koski niin tunsi että rusahti lopullisesti poikki.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii - vika löydetty ja korjattu
Luulen, että aika moni liittyy vielä tähän vastaavien vikojen "johtoryhmään" tulevaisuudessa.....jmmk kirjoitti:Tänään tuli auto kuntoon ja oli erikoisessa paikassa vika.
Ensimmäisen kerran antoi tänään moottori häiriövalon ja vikakoodin.
Paine anturille menevä johto oli hapettunut sisältä , johto oli konetilassa johtonipussa kumien alla, päälykumissa ja johon eristeessä ei näkynyt mitään vauriota mutta kun koski niin tunsi että rusahti lopullisesti poikki.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii - vika löydetty ja korjattu
No just... osaatko tarkemmin sanoa vielä että mille paineanturille tuleva johto oli kaput? Meikäläisellä yhä ongelma ratkaisematta...jmmk kirjoitti:Tänään tuli auto kuntoon ja oli erikoisessa paikassa vika.
Ensimmäisen kerran antoi tänään moottori häiriövalon ja vikakoodin.
Paine anturille menevä johto oli hapettunut sisältä , johto oli konetilassa johtonipussa kumien alla, päälykumissa ja johon eristeessä ei näkynyt mitään vauriota mutta kun koski niin tunsi että rusahti lopullisesti poikki.
9³ SC 1.8t
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Ei ole valitettavasti tän parempaa tietoa.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Siellähän on kaksi paineanturia: ilmakehän paineanturi ja imusarjan paineanturi.
Kummassahan lie ollut johtovika. Vikakoodistakin sen tietäisi, jos se on tallella.
Kummassahan lie ollut johtovika. Vikakoodistakin sen tietäisi, jos se on tallella.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Sen ne kerto että olivat kuulleet että monessa tapauksessa turbosta on hajonnut kalvo.
Turbossa on kuulemma kaksi kalvoa joka rikkoutuessaan aiheuttaa tämmöisiä oireita.
Turbossa on kuulemma kaksi kalvoa joka rikkoutuessaan aiheuttaa tämmöisiä oireita.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
petrisa kirjoitti:Siellähän on kaksi paineanturia: ilmakehän paineanturi ja imusarjan paineanturi.
Kummassahan lie ollut johtovika. Vikakoodistakin sen tietäisi, jos se on tallella.
miten se nyt oli eikö jo kerran tultu siihen tulokseen ettei ilmakehän paine anturia ole kuin my 03
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Taidat olla aivan oikeassa kalle37.
Se toinenhan olikin ns. ilmanottoputken paineanturi.
Vm-03 on sitten tuo mainittu ilmakehän paineanturi vielä näiden edellisten lisäksi.
Hyvä, kun asia tuli korjattua.
Sama pää kesät talvet ja antureita piisaa, niin aina jotain tahtoo unohtaa...
Se toinenhan olikin ns. ilmanottoputken paineanturi.
Vm-03 on sitten tuo mainittu ilmakehän paineanturi vielä näiden edellisten lisäksi.
Hyvä, kun asia tuli korjattua.
Sama pää kesät talvet ja antureita piisaa, niin aina jotain tahtoo unohtaa...
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Tuohon jmmk:n vikaan liittyen.
Tosi kummallista, että anturin johdossa vikaa ja auto nykii kiihdytyksissä eikä silti vikakoodia tule. Vasta siinä vaiheessa, kun liitos pettänyt ilmeisesti lopullisesti, tuli vikakoodi. Näin ymmärsin tapahtumien edenneen ja olettaen auton tulleen nyt kuntoon. Eli vika oli siis siinä.
Minkähänlaiset löyhät toleranssit tuohon vikadiagnostiikkaan on rakennettu.
Tällaisesta on kyllä viitteitä jo aiemminkin, jossa anturi on sökö ja auto ei käynnisty, mutta vikakoodia ei tule.
Tuntuu kuin "Vikadiagnostiikka-T8" ei usko vikojen olevan mahdollisia tässä vehkeessä. Pitää täydellisyydestä, eikä usko millään vikoihin
Tosi kummallista, että anturin johdossa vikaa ja auto nykii kiihdytyksissä eikä silti vikakoodia tule. Vasta siinä vaiheessa, kun liitos pettänyt ilmeisesti lopullisesti, tuli vikakoodi. Näin ymmärsin tapahtumien edenneen ja olettaen auton tulleen nyt kuntoon. Eli vika oli siis siinä.
Minkähänlaiset löyhät toleranssit tuohon vikadiagnostiikkaan on rakennettu.
Tällaisesta on kyllä viitteitä jo aiemminkin, jossa anturi on sökö ja auto ei käynnisty, mutta vikakoodia ei tule.
Tuntuu kuin "Vikadiagnostiikka-T8" ei usko vikojen olevan mahdollisia tässä vehkeessä. Pitää täydellisyydestä, eikä usko millään vikoihin
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Samantyyppistä vikaa mun autossa. Kerran vaihdettu EGR-venttiili, korjaantui hetkeksi. Vika palannut. Liittynee pakokaasun kierrätykseen jotenkin.
Saab 9-3 Sport Sedan 2006 1.9TD
jackal@bairakyn.net
jackal@bairakyn.net
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Vähän ohi aiheesta, mutta ehkä ei kuitenkaan. 1.9 tids -08 nykii/tärisee kiihdytyksissä satunnaisesti. Keväällä vaihdettu jumiutunut(?) EGR-venttiili ja samassa tuhoutunut hiukkassuodatin takuuna. Pelkäänpä, että sama vika uusiutuu..
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Ny sit mulla tuli tänään aikas iso nykäisy kun kiihdytin suhkot ripeästi 3.vaihteella 60:stä-80:n kohdille ja taisi olla turbo mittari just punasen kohdilla. pari kertaa koitin ja aina sama juttu. Olis muuten aika jännä hetki, jos tälläsen nykäisyn pistäis kun rupeis maantiellä ohittaa , onneks nyt oltiin ihan vaan motarin rampilla.
Mitäs arvailette syyksi, näitä samoja fuel-cutteja, mankkuvenaa yms...? autossa on ollut stage1 muuttaman kuukauden ja autolla ajettu 102500km -05 2.0T Aero.
Mitäs arvailette syyksi, näitä samoja fuel-cutteja, mankkuvenaa yms...? autossa on ollut stage1 muuttaman kuukauden ja autolla ajettu 102500km -05 2.0T Aero.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Smyygi putosiko paineet nykäsyn aikana?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Nostin kaasun heti, mut todennäkösesti tiputti kyllä. Saan auton huomenna pelien ja vehkeiden päähän, joten katsotaan mikä tuomio.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Mutta paineet ei kadonneet vaan tuli takas kun nyykähdys loppui ja ajo normalisoitui?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com