-03 1,8t biopower bensapumpun & kytkimen kestävyys -> stage1

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
makelja
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: La Kesä 02, 2012 10:48
Paikkakunta: Hämeenlinna

-03 1,8t biopower bensapumpun & kytkimen kestävyys -> stage1

Viesti Kirjoittaja makelja »

Elikkäs vastikään biop. konvertoidun 207E:n lastutusta olen miettinyt ja muutamassa keskustelussa puhuttu kytkimen kestävyydestä ja vastaavasti bensapumpun rasituksesta.

Millaisia kokemuksia/tietoa biopower 1,8t ->stage1 ko. näkökulmasta?

Ilmeisesti (?) my03 ei ole erillistä bensansuodatinta, joten kokeuksia konvertoinnin/lastutuksen vaikutuksesta itse pumppuun?
2x 9-3 SC my07 m5 biopower stage1+, KA
9-3SS 03 HA
900 T8 Aero special type M HA/KA

ex 9000 CS my95 2,0T stage1+
ex 900 8v 4d my85 m4
ex 900i 8v 4d my88 m5
ex 900i 8v 3d automat my88
ex. 9-3 SS 03 m5 biopower stage
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: -03 1,8t biopower bensapumpun & kytkimen kestävyys -> stage1

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vakio kytkin kestää keskimäärin sen 50tkm lastutuksen jälkeen. Levy kestää kyllä, mutta asetelma antautui ainakin minulla. Levyssä oli pintaa jäljellä vaikka kuinka, mutta asetelma oli kuoleutunut.

Bensapumpusta en olisi kovin huolissani, kestää ihan siinä missä vakionakin. Kun kilometrit tulevat täyteen niin on aivan sama onko lastutettu vai ei. Biopower käytössä pumppu kestää myös sen minkä kestää, eli yhtä paljon kuin bensallakin ajettaessa. Jos autolla on ajettu jo vaikka 200tkm ja sitten biopoweroi niin ei se etanoli sitä hajota, sille vaan tulee kilometrit täyteen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: -03 1,8t biopower bensapumpun & kytkimen kestävyys -> stage1

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Lähteehän sieltä jonkun verran aina kökköjä liikenteeseen, kun etanolille vaihtaa, ja siitä suosituksena myös tuo polttoainesuodattimen vaihto alkumetreillä / tiheämpi vaihtoväli yleensä.

Saahan sitä kytkintä vähän säästettyä, kun ei pieniltä kierroksilta, esim. 80:stä lähde vitosella lappu lattiassa kiihdyttelemään.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: -03 1,8t biopower bensapumpun & kytkimen kestävyys -> stage1

Viesti Kirjoittaja Pakari »

2003 vuosimallissa ei ole polttoainesuodatinta erikseen, vaan se on pumpussa itsessään joten jos polttoainesuodattimen haluaa vaihtaa niin täytyy vaihtaa koko polttoainepumppu. Näin on ainakin näissä alkuvuoden -03 mallisissa. Mallivuodelle 2004 on muutettu niin että erillinen suodatin löytyy. Mikä on ensirekisteröinnin kuukausi? Koska -04 mallinen auto on voitu ottaa käyttöön -03 joten mallivuosi voi olla uudempi vaikka rekisteröity -03 vuoden puolella.

Kun kyselin BP-muutoksesta PCS:ltä, juurikin tästä polttoainesuodatin asiasta niin sanoivat etteivät pidä välttämättömyytenä tämän mallin kohdalla vaihtaa sitä ennenkuin menee rikki juurikin siitä syystä koska erillistä suodatinta ei ole.
Viimeksi muokannut Pakari, La Kesä 30, 2012 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: -03 1,8t biopower bensapumpun & kytkimen kestävyys -> stage1

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Sitä juuri tuli edellisen auton kanssa kirottua.
Vastaa Viestiin