Tutkiskelin äsken toista etulaakeria, ja senverran rutinaa sieltä tuntui ja kuului, että vaihtoon menee. Huomasin samalla, että vetoakselissa oli pieni välys, kun rengasta pyöritteli edestakaisin. Myös toisella puolen tuntui samanlainen.
Onkohan normaalia?
Kuuluuko vetarissa olla välys?
Kuuluuko vetarissa olla välys?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Kuuluuko vetarissa olla välys?
Ettei ois perävälys ollut jota kokeilit? Sitä on normaalia olla hieman.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kuuluuko vetarissa olla välys?
ihan normaalia. voimansiirrossa on aina välystä kun pyöritellään akseleita edestakaisin 

9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
Re: Kuuluuko vetarissa olla välys?
Kiitos vastauksista. On siis varmaan normaalia.
Pitää takaakin kokeilla kunhan tuossa uudet jarrulevyt ja palat asentelen
Pitää takaakin kokeilla kunhan tuossa uudet jarrulevyt ja palat asentelen

Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kuuluuko vetarissa olla välys?
Tuolla perän hammaspyörien hampaiden välillä täytyy juurikin olla tietty eri osatekijöiden perusteella määräytyvä kylkivälys parin kosketuskuvion, kosketuksen yms. oikeanlaisen toiminnan takia, tai kyseessä on välysvaihtelu jos ei puhuta kovaviimeistellystä parista.
Re: Kuuluuko vetarissa olla välys?
Itsekin juuri tuota välystä kerran pohtinut, mutta asia jäänyt unholaan, koska järkeillyt sen olevan normaalia. Pyörästä pyörittämällä aika isokin klappi voi tuntua ennen kuin kaikki rattaat on palat vastakkain. Näin hienosti en sitä kyllä olisi osannut muotoilla kuin apu,apupoika edelläapu,apupoika kirjoitti:Tuolla perän hammaspyörien hampaiden välillä täytyy juurikin olla tietty eri osatekijöiden perusteella määräytyvä kylkivälys parin kosketuskuvion, kosketuksen yms. oikeanlaisen toiminnan takia, tai kyseessä on välysvaihtelu jos ei puhuta kovaviimeistellystä parista.

93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Kuuluuko vetarissa olla välys?
En tiedä ymmärsinkö tuon perävälyksen oikein, mutta jokatapauksessa tuntui juurikin tuollaiselta, että vähän aikaa saa etsiä kohtaa jossa rattaat tai jotkin muut on kohdillaan. Noh, eiköhän sen huomaa alkaa oikeasti välystä olla. Meillä on tosin jo 250tkm ajettu 1.9TiD SC vm. 2008, eli kulumistakin voi tulla.
Jännä nähdä auttaako tuo kuluneen laakerin vaihto oikealle kampeamiseen. Auto vettä aivan loivasti oikealle, ja oikea laakeri tuntui pyörivän vähän huonommin kuin vasen. Jospa vika siinä.
Vinkkinä: Motonetissä tuo etunapa 115e, FAG napa mutta eri valmistajan pussissa. Mekonomenissa sama FAG napa FAG:in laatikossa n. 250e ja marmorilla sama napa lienee yli 400e.
Vasemmalle kokeilin vuosi sitten kolmea eri napaa Motonetistä (Motonet maksoi ylimääräiset vaihdot, sillä heidän tietojen mukaan navan piti sopia), muuten toimi OK mutta vakkarilla nyki. OP-COM:lla sain selville, että uuden navan nopeus seilasi kokoajan edestakaisin, tästä nykiminen. FAG:n pitäisi toimia normaalisti.
Jännä nähdä auttaako tuo kuluneen laakerin vaihto oikealle kampeamiseen. Auto vettä aivan loivasti oikealle, ja oikea laakeri tuntui pyörivän vähän huonommin kuin vasen. Jospa vika siinä.
Vinkkinä: Motonetissä tuo etunapa 115e, FAG napa mutta eri valmistajan pussissa. Mekonomenissa sama FAG napa FAG:in laatikossa n. 250e ja marmorilla sama napa lienee yli 400e.
Vasemmalle kokeilin vuosi sitten kolmea eri napaa Motonetistä (Motonet maksoi ylimääräiset vaihdot, sillä heidän tietojen mukaan navan piti sopia), muuten toimi OK mutta vakkarilla nyki. OP-COM:lla sain selville, että uuden navan nopeus seilasi kokoajan edestakaisin, tästä nykiminen. FAG:n pitäisi toimia normaalisti.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008