Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Itse olen myös tehnyt tarjouspyynnön Saabiantilta. Ollaan menossa sinne kuhan tässä keretään..On se hyvä että jossain on sentään kohtuu hinnat. Itselläni alkoi 85tkm kohdalla tekemään ääntä.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

No niin, nyt minullekkin alkaa aueta minkälainen ääni
on oikeasti kyseessä, kiitos klubilaisen...

Eli hieman ongelmapaikkaa lähempänä majaileva on ottanut
ääntä talteen, ja linkki ääneen löytyy tuolta toisesta topikista

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=127389

Kiitos nimimerkille Timpetti , kiitos foorumi, kiitos koko Suomi :D
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2147
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Fakiiri kirjoitti:No niin, nyt minullekkin alkaa aueta minkälainen ääni
on oikeasti kyseessä, kiitos klubilaisen...

Eli hieman ongelmapaikkaa lähempänä majaileva on ottanut
ääntä talteen, ja linkki ääneen löytyy tuolta toisesta topikista

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=127389

Kiitos nimimerkille Timpetti , kiitos foorumi, kiitos koko Suomi :D
No, liittyykös tuo ääni mitenkään tuohon alkuperäiseen vikakuvaukseen? :roll: Se mouruaminenhan tuli kylmänä käynnistettäessä ja vain vähän aikaa ja tuntui liittyvän automaattivaihteisiin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Jos tuollaista ääntä pitäisi koko ajan niin olisin jo auton ajanut paaliin..
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

No niin vika paikallistettu...

Laturi ja siinä oleva kytkin sökö, nyt laturi vaihdettu motonetin malliin
ja käyntiääni kuulemma kauniimpi kuin ostettaessa... :D
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
mvuorinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 09:58
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja mvuorinen »

Heh heh Hondalla ajellaan ja odottelen kauhulla kustannusarviota. Tosin hyvä puoli on se että ostin auton likkeestä muutama viikko sitten. Käynnistäessä korahti ja kylmänä tyhjäkäynnillä selvää kolkatusta, että silleen...
9-3 SC 2008
mvuorinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 09:58
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja mvuorinen »

No höh en kyllä viron reissulle lähtisi... Mikkelin Autosompa vaihtoi molemmat ketjut ja kiristimet yms. hintaan 782€.
9-3 SC 2008
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Kuuluiko kaikki nämä hintaan 782€???? Jos näin on niin otan heti yhteyttä..Kuuluiko hintaa työt?

Moott.ketjuohjain kiristimelle SAAB 9-3 SS M03- (B207)
Ketjupyörä, kampiakselin pieni, SAAB 9-3 SS M03- (B207)
Moott.ketjuohjain (laahain) SAAB 9-3 SS M03- (B207)
Tasapainoakselin ketjupyörä SAAB 9-3 SS M03- (B207) (12789018)
Moottorin ketju, SAAB 9-3 SS M03- (B207)
T.-painoakselin ketjuohjain, ylimm., SAAB 9-3 SS M03- (B207)
T.-painoakselin ketjuohjain (laahain), alimm., SAAB 9-3 SS M03-
T.-painoakselin ketjuohjain kiristimelle, SAAB 9-3 (B207) SS M03- (B207)
T.-painoakselin ketjukiristin, SAAB 9-3 SS M03- (B207)
T.-painoakselin ketju, SAAB 9-3 SS M03- (B207)
T.-painoakselin ketjupyörä (INL), SAAB 9-3 SS M03- (B207)
T.-painoakselin ketjupyörä (EXH), SAAB 9-3 SS M03- (B207)
Stefatiiviste kampiakselin pieni SAAB 9-3 SS M03- (B207)
Tiiviste jakopyörästön kotelolle, SAAB 9-3 SS M03- (B207)
Venttiilikopan tiiviste, SAAB 9-3 SS B207 M03-
Rengastiiviste ketjunkiristimelle, SAAB 9-3 SS B207
Apumateriaali
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Sehän noissa ei merkkiliikkeissä aina pikuisen epäilyttää, että meneekö ihan kaikki osat vaihtoon. Moni liike varmaan laittelee ttid koneeseen herkästi tid koneen kiristysrulaa yms. Ja sitten ihmetellään kun leviää, saa tapella pitkään, lopputulos on mitä on.

Kuvitelmani mukaan merkkiliike käytttä wissiä, joten homma menee niin kuon valmistaja on toivonut.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
mvuorinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 09:58
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja mvuorinen »

Työt sisältyi hintaan (työn osuus 332€) ja varaosat kahalta (ketjut+kiristimet). Jos tuo vielä porsii niin vastuut selvillä. Jeps ja merkkikorjaamo saattaa veloittaa sinulta tiivistesarjan hinnan ja käyttää siitä yhden tiivisteen... näin se vaan menee :wink: .
9-3 SC 2008
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Joo ja merkkiliikeellä jonkun sarjan (sisältää kaikki mahdolliset osat) hinta voi olla esim. 100€skoa, ja joku samaan sarjaan kuuluvan osan hinta erillisenä voi olla taas 200€skoa...

Että ollaanpas tarkkoina kun ostellaan niitä varaosia :wink:
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

mvuorinen kirjoitti:Työt sisältyi hintaan (työn osuus 332€) ja varaosat kahalta (ketjut+kiristimet). Jos tuo vielä porsii niin vastuut selvillä. Jeps ja merkkikorjaamo saattaa veloittaa sinulta tiivistesarjan hinnan ja käyttää siitä yhden tiivisteen... näin se vaan menee :wink: .
Kuuluiko kaikki noi mainitsemani osat ko.hintaan?
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

No niin nyt on ajettu autolla yli tuhannen kilsaa eikä vaivanneita ääniä enää kuulu. Päällisin puolin vanhat osat eivät näyttäneet ollenkaan huono kuntoisilta. Mutta ongelma on korjattu ja hyvä niin.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Thepera
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 09:44
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Thepera »

Nostetaan tätä vanhaa vähä.

Itsekkin vien huomena oman 9-3 ss -03 tuonne mikkelin autosompaan tasapainoakselin ketjun+laahaimien+kiristimen ja vesipumpun vaihtoon ni sanoivat kustannusarvioksi 780€. Sanottakoon vielä et vaihtovat viereisessä yrityksessä jakoketjun katkasemalla vanhan ja vetivät uuden sen perässä paikoillen + kiristimen laittovat oli homman hinta 480. Autoa kun menin hakemaan ni sanoivat että rämisee tasapainoketjukin ja pitäs purkaa ja homma olis ilman laahaimia, joita heidän toimittajat ei tunne, 780€. Päätin lueskella hieman tästä ja kysellä kustannusarvioita ni päädyin tuonne autosompaan. Syy miksi ensin vaihettiin pelkkä jakoketju nii oli se että kylmänä se rapisi selvästi venttiilikopan alueella. Sanovat siitä vanhasta ketjusta etteivät ole ikinä nähneet noin venynyttä ketjua. Ja autolla on ajettu 126tkm.

Vaikuttas ettei nämä pitkänvaihtovälin öljyt sovellu näihin, kun ketjut rupee venyy 100tkm kohdalla. Edellinen omistaja vaihtanu määräajoin, mutta kun itse hommasin auton niin olen vaihtanu 10tkm välein, mutta enään se ei auttanut ketjun kohdalla. :(
Merkkiliikkeessä ois muuten ollu yllämainitun operaation hinta 1800€ :D
Pertti

Saab 900 16V 2.0l -90 KESÄAUTO
SAAB 9-3 SS 2.0t 175HV
Vector+200
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 17:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä

Viesti Kirjoittaja Vector+200 »

Itelläkin on mouruamista, mutta tulee pelkästään kylmällä koneella ja vaihde päällä (automaatti). Enkä tiedä mistä moinen meteli. En usko ketju "meteliin". :saab:
Ainakaan omassani.
93 vector 2.0T SC Saabcom stage1+flexfuel -08
ex.93 vector 2.0t SS -03
ex.900ng 2.3-94
ex.900 CC -84
Vastaa Viestiin